Dafier dfe50-8a Tuning

Witam ostatnio zakupiłem motorower Dafier dfe50-8a , motorek dość dobrze sie sprawuje lecz ma już 14tys przebiegu i bede chciał go niedługo stuningować, tzn wymienić cały komplet na 80cc (właściwe 72cc) oraz wydech na jakiś sportowy.
Mógłby ktoś podesłać link do części jakie zakupic? Bo jestem w tym zielony . oraz czy zabierać się za wymiane sam jeśli tego wcześniej nie robiłem czy oddać do warsztatu gdzie pewnie swoje pieniądze za to wezmą .

standardowo w niem siedzi zapewne silnik 139FMB i internet jest pełen opisów jak go robić.

znalazłem takie coś, dobrze rozumiem , będzie pasowało ?
http://www.jednoslady.sklep.pl/p739,silnik-110-ccm-4t-do-motorowerow-139fmb-tuning-oznaczenie-49ccm.html

Ten raczej nie będzie pasował bo twój z tego co widziałem na zdjęciach ma pionowy cylinder. To chyba nie będzie silnik 139fmb ale raczej ten co siedzi w romecie zetka 50

http://www.asomot.pl/?show=products&type=1&group=28 tu znalazłem że FMB
FMB - B jak bottom, to chyba pionowy
FMH - H jak Horizontal to leżący

Zobacz że na tej stronie co ty wysłałeś i jeden i drugi model pisze 139fmb a jeden ma pionowy cylek a drugi poziomy.
Ja u siebie w Bartonie Fighterze mam 139fmb i cylek leżący tak jak w Routerze ws50 czy w Zumico gr200 a Dafier dfe50-8a ma cylek pionowy czyli jak w Romecie Zetka 50

i jeden i drugi ma FMB na sobie napisane. tak jak jest minarelli horizontal i minarelli vertical

dobra czyli suma sumarum , wszystkie są oznaczone FMB lecz po prostu po wyglądzie musze szukać takiego z cylkiem pionowym bo fakt jak teraz patrze na zdjecia tego silnika co wysłałem to nie zmieści się w rame z cylkiem poziomym .
Jedyne co znalazłem na tej stronie to ten http://www.jednoslady.sklep.pl/p785,silnik-80-ccm-4t-romet-zetka-crs-barton-tzr-tuning.html
porozglądam się jutro jeszcze po innych stronach .
A jeszcze kilka pytań , co z wydechem ? to prawda że znacznie poprawia osiągi ? jeżeli tak to mógłby ktoś podlinkować jakiś dobry w rozsądnej cenie ? A i jakiej pojemności akumulator ? ponieważ aktualnie jest jakiś słaby aby światła działały ale na rozrusznik jest za słaby , bodajże jest 2Ah ,
żelowy 12V 5Ah wystarczy ?

5-7 Ah to byłby dobry wybór. Wydech ci da bardzo mało w 4T. Ma być drożny i dopasowany ale mocy się w nim nie generuje jak w 2T

Okej dzieki , jeżeli ktoś widział silnik 110cc oznaczony na 49cc z tym pionowym cylkiem to pisac ;)

do twojego to tylko podejdzie [nie dam sobie głowy uciać]
http://allegro.pl/silnik-125-romet-zetka-benzer-zipp-junak-promocja-i5776873787.html
ale raczej z oznaczeniem 50 to go nie znajdziesz, możesz szukać jeszcze pod oznaczeniem 139fmd,147fmd

Ale to w sumie bedzie lipa bo jak to nie bedzie pod 50 to beda potem problemy w razie wypadku czy cos bo nie bedzie sie zgadzało .
Wiec może dla bezpieczenstwa zostac przy normalnym przerobieniu na 72ccm ?

i to jest słuszna koncepcja:)

Dobra a do wymiany na 72ccm nie ma już różnicy czy cylek jest poziomy czy pionowy ?
I trzeba zakupic komplet , cylek , wał , tłok czy cos jeszcze ? I tu już aby było pod silnik 139FMB tak ?
I jeszcze pytając odrazu zapytam was o filtr powietrza i paliwa , też trzeba jakies konkretne modele czy obojętne ?

Nie każdemu psu na imię Burek,walu nie,tylko gora i czasem nie do leżącego bo w stojacym jest rozrzad na ślizgach jak w skuterze 4t a w leżącym kolo prowadzi łańcuch rozrządu i napinacz z kołem a nie slizgiem Jak w sstojącym.
taki
http://allegro.pl/cylinder-glowica-80c-barton-tzr-romet-zetka-zk-crs-i5648308173.html
http://allegro.pl/cylinder-glowica-80cc-romet-crs50-zk50-zetka-tzr50-i5963654510.html
http://allegro.pl/cylinder-glowica-kpl-80-cm-gsr-z50-zk50-crs-aston-i5507567033.html#thumb/2

A okej , i jeszcze pytanie , jak z samodzielną wymianą ? Jest to jakoś bardzo skomplikowane ? Zabierać się za to samemu jeśli wcześniej czegoś takiego nie robiłem i nie jestem mechanikiem ?
A co z filtrami powietrza i paliwa ? Ponieważ motor ma już ponad 14tys przebiegu a filtry nie wyglądają jak by były wymieniane , przynajmniej nie w ostatnim czasie . mógłbyś podlinkować jakies dobre filtry do tego ?

Filtr oleju jest w silniku [pod porywą sprzęgła] i z zasady nie trzeba go wymieniać bo to stalowa siatka a od ch,,, roboty
http://images49.fotosik.pl/817/1e505f8ce4837a2b.jpg
a paliwa od skutera,malucha itd każdy na przewodzie,w każdym motoryzacyjnym dostaniesz.
http://allegro.pl/filtr-paliwa-fiat-126p-maluch-filtron-duzy-i5070903875.html

A filtr powietrza ? Bo tam są jakieś stożkowe nie stożkowe itp .

Tam jest taki
http://allegro.pl/romet-zetka-50-wklad-filtra-powietrza-glogow-i5074874468.html
jak ci się uda to wyprać w płynie do naczyń i spsikac olejem do fitrów jak nie masz to wd40

tylko WD40 szybko wyschnie