Czyżby pierścienie ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #159454
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Miałem zrobić co innego, ale wyszło jeszcze inaczej.
    Jadąc wczoraj po deszczu zwyczajnie mi zgasł ,tu wiem że gdzieś go zalała woda na elektryce.To już ustalone. Do dziś się wysuszył i odpalił bez problemu.
    Ale pojawił sie inny kłopot. Po nocy jak nigdy zaczął mi kopcić na niebiesko. Po przejechaniu 3km przestał,ale stanąłem pod sklepem,silnika nie gasiłem. Taka praca na wolnych obrotach trwała może 2-3min. Chcąc ruszyć,daje mu gaz,a on puścił niebieską chmurkę . Po przejechaniu kolejnych 3km,nie kopci,czuć tylko spaliny,chwile postoi ,pochodzi sobie na wolnych obrotach ,delikatnie dodam gaz,i zakopci.Przykładając białą szmatkę pod wydech tworzy się czarny nalot.

    pytanie..
    Czyżby były do wymiany pierścienie ?
    Czy może uszczelki pod głowicą,i cylkiem.

    #159456
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    dodaje… Przejechane około 5000,zestaw zakładał poprzedni właściciel “top race 80cc”

    #159459
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Teoria sugeruje, iż:
    -dym przy odpalaniu-uszczelniacze zaworowe
    -dym w czasie jazdy-pierścienie
    -żeby było widać dym w czasie jazdy, musiałby spalać ogrom oleju, tak jak np. mój Romet 4T-litr na 1000km
    -formalnie jak dasz nowe pierścienie do starego tłoka i cylindra możesz paradoksalnie pogorszyć sprawę-to teoria, a w praktyce… w autach nieraz pomaga, a w skutach raczej się nie zmienia samych pierścieni
    -pamiętaj, że po rozpięciu zaworu celem wymiany uszczelniacza musisz je dotrzeć pastą-mam nadzieję, że ogarniasz, o co mi chodzi 🙂

    Demontaż głowicy to niestety konieczność dania nowej UPG.

    #159465
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Tak ogarniam bez problemu . Lecz z tego co piszesz ,wnioskuje że bardzie opłacalne będzie wymiana całego tłoka wraz z pierścieniami,niż samych pierścieni. Co do samego dymienia, to jest tak jak opisałem . podymił, przestał, manetka w dół lekka mgiełka,a potem już nie.

    A jeszcze taka kwestia . Czy głowica od 80cc podejdzie do seryjnego cylka 50cc? pytam o to ,bo pisane na forum jest ze nie zmienia się głowicy z 50cc,gdy wymienia sie sam cylek i tłok na 80cc

    #159466
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Jedni piszą że pasuje, inni że nie 🙂

    Najpierw wyjaśnijmy kwestię 80cc-bo tak są na aukcjach oznaczone zestawy z realną pojemnością 72cc

    Jaka jest średnica tłoka u Ciebie?
    47mm to 72ccm
    49mm to 80ccm

    Dotyczy silnika 139QMB/QMA

    #159468
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    HA to mnie teraz zabiłeś . Nie mam pojęcia, muszę zmierzyć. Ale dobrze że o tym wspomniałeś Jedynie co wiem, to że jest to 80cc,ale jaka faktyczna średnica ,tego nie wiem.

    #159478
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Patrząc na nazwę “top race 80” jest to na pewno chińskie 72cm3. Jeżeli jest wstawiony chiński zestaw, to dla świętego spokoju mógłbyś wstawić nowy chiński zestaw 72 – majątku nie kosztuje – około 50-60 zł. Jednak, jeżeli zależy Ci na trwałości to ja bym Ci proponował jakiś zestaw firmy Naraku/Airsal/Polini/Malossi

    #159481
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    albo Stage6 Streetrace bo niektóre nie są aluminiowe tylko żeliwne. Ciut słabsze(deklarują 0,5KM)niż ich aluminiowo-nicasilowe odpowiedniki i docieranie kilkaset kilosów ale za to potem eksploatacja jak seria- odpalasz i jedziesz, niby łatwiej je przegrzać ale z kolei mniej na przegrzanie wrażliwe. Bo dla alu nicasilato sprawa na raz.
    Ale nie rozgrzewasz, nie obs..wasz sie jak z jajem a powinno wytrzymac dłużej

    #159482
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Zaczynam się głęboko zastanawiać,nad założeniem oryginalnej 50cc,z przebiegiem 1200km. Wcześniej była wymontowana z seryjnego 139qmb. Tylko muszę głowice znaleźć.

    W sprawie tego 80cc(72),to już wiem że koszt tłoka z pierścieniami to około 40 zeta,pochodzenie raczej od WM. Nie mam jakoś zamiaru i chęci na inwestowanie setek w to by wycisnąć wiecej niż może.

    #159488
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • 4 647Postów:

    Może nie chodzi o wyciskanie mocy tylko większej trwałości bardziej…

    #159502
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Gdzieś kiedyś coś jakoś widziałem zestawy firmy Tec-może by tak to sprawdzić?

    #159511
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Ku mojemu zaskoczeniu ,jak dymka puszczał na niebiesko, tak teraz już na biało,albo coś pomiędzy. Postał trochę na dworze by się ładnie w wiosennym słoneczku przesuszyć ,odpaliłem i upss. Jakoś takoś nie mogę wyczuć na węch, czy to olej czy co,ale wiem że coś sie stało, że zdechło, i trzeba to zrobić. Z tym zakupem nowego tłoka zastanowię się, może gdzieś znajde uzbrojoną głowice,to przekładka na 50cc seryjne i koniec. Bo jeżeli tłok za około 40-50 zeta ma paść po pierwszym tysiącu km, to ja dziękuję. Natomiast, jeśli wymiana samych pierścieni też nie pomoże to jaki jest sens dokładania sobie zajęcia poprzez kolejne wybebeszanie silnika.
    Lecz wiem też co to tam siedzi to jest zestaw od wilmata:(AY3514) a skąd to wiem ? cóż ,jak odbierałem od sprzedającego skuter, to zabrałem też wszystkie pudełka i pudełeczka.

    http://www.wmmotor.pl/oferta/towar.php?idtow=12762&grupa=MA%3D%3D&back=L29mZXJ0YS9zenVrYWoucGhwP3N6dWthaj1heTM1MTQmcGFnZT0x

    a tak z ciekawości, to ten zestaw jest coś wart ? nie licząc tego że już padł i i też wiem dla czego.

    #159605
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Odświeżam , pytam.
    Kolejność wkładania uszczelek.
    Czy metalowa uszczelka idzie miedzy karter a cylinder,czy pod głowice.

    pytam o to bo coś mi nie pasuje, a gość który jest zawodowym mechaniorem od skuterów i motorów , twierdzi że metal idzie pod głowice, a papier miedzy karter a cylinder.

    #159618
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • 2 406Postów:

    Uszczelka metalowa lub z klingerytu pod głowicę, zwykła szmaciana-papierowa pod cylek.

    #159634
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    ok tak też zrobie, ale nieco mnie to dziwi, bo jakieś dwa tygodnie temu wybebeszałem fabryczny i metal był pod cylkiem, a papier pod głowicą, a właścicielka twierdzila ze grzebany nie był, ale ok, zrobie jak piszesz >Vezyr<

    #159636
    zipp50
    Użytkownik
    • 94
    • 372Postów:

    niebieski ? olej ( zawory, rozrzad, pierscienie)
    czarny ? za duzo bezyny (regulacja)
    biały ? za duzo powietrza (regulaca)

    #159676
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    To może zrobie tak. Zanim wybebesze tłok, wyreguluje zawory,i gaźnik sprawdze co i jak. Bo tak jak wcześniej napisałem to pierw mialem niebieską chmurkę, potem białą, dziś go nie odpalałem,wiec nie wiem. A z resztą już pisałem co i jak się stało. I w jakich okolicznościach

    #159678
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • 3 133Postów:

    Nie masz pewności, że to tłok. Może również cylinder być porysowany, a tłok w idealnym stanie. Maciek, i ja coś wiemy na ten temat. 😀

    #159753
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Po dzisiejszych bojach wygląda to następująco.
    -tłok stan idealny, tylko troche nagaru,zero jaki kolwiek rys.
    -cylinder gładki jak pupcia niemowlaka .
    -głowica troszke nagaru na zaworach
    -świeca lekko brązowa.
    Cały nagar dało sie bez problemu zmyć benzyną bez drapania szczotą.

    Wymieniłem uszczelki pod głowicą i cylkiem. ustawiłem rozrząd ,złożyłem w kupe ustawiłem zawory odpalił bez problemu. Następnie troche pochodził i zaczeło sie na nowo kopcenie.
    Wnet wadziłem łeb pod skuter, patrze na kolektor wydechowy, a tam na żywca pluje mi olejem. z uszczelki miedzy rurą a kolektorem wydechu (chyba rozumiecie o co mi kaman). Pochodził tak sobie klika minut, po czym znów go rozebrałem, i zostawiam do jutra , dziś już nawet mi się nie chce a siedziałem nad tym od 11 rano do teraz. Ponownie obejrzałem głowice i nie ma żadnego pęknięcia.

    Poprawcie mnie, jeśli się myle, ale wnioskuje że do wymiany kwalifikuję się uszczelniacz zaworu. Bo skąd olej może sie brać na wydechu,i pluje z środka.

    Acha, jak się wyciąga zawór z gniazda ? bo półksiężyce i sprężyny mam wyjete, tylko coś nie moge zaworu wypchnąć. i oczywiście uszczelniacz. No chyba że trzeba młotek i przecinak 😀

    #159819
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    dobra jest ,zrobione, zawory wyjęte , oczyszczone, gniazda tak samo.Uszczelniacze też wymienione.Wsio poskładane w kupę i złożone .Tera poczekam aż silikon wyschnie i odpalę .

    Zastanawia mnie tylko ta jedna sprawa. Skąd może brać się olej w wydechu,jeśli cylek tłok,pierścienie są ok.A z drugiej strony jak i skąd może aż tak pluć olejem z łączenia kolana wydechu z głowicą. Bo jeśli to była by wina uszczelniaczy zaworów, to nie powinno tego już być. Ale to się okaże po testach.

    #160010
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Eemmm co jest ? temat zdechł ? nie ma nikogo co by odpowiedział coś mądrego ?

    #160012
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    tu nie ma magii- pierścienie albo uszczelniacze zaworów.

    #160013
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Ja odpowiem. 😀

    Zrób to na swój rozum, bo jak ja szybciej zrobię całościowy remont swojego francuskiego chinola, niż Ty ogarniesz te swoje problemy z tym kompletowaniem głowicy po jakimś tam małym, podwórkowym grzebaczu, to zasadniczo będzie wstyd. Ja wiem co mam zrobić, ale trochę mi się nie chce. Ty chyba nie wiesz co masz zrobić, ale Tobie się jeszcze cokolwiek chce, więc nie siedź na tym forum. 😛

    Do ciężkiej cholery, zrób to jak należy i tyle. Mam Ci może jakąś książkę pocztą wysłać? Może klepać na forum posty w nieskończoność, bo coś znowu tam nie działa? No miej litość, chińczyka nie wskrzesisz? 😀

    Chcesz coś mądrego tutaj? Proszę.

    Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zazwyczaj jest to wieko od trumny. 😀

    Edit:
    Dość pier…nia, robota czeka. Czuj, czuj, czuwaj.
    Bycie ofiarą tego forum, to jest straszna rzecz. 😀

    #160015
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    sq3llh napisał:

    .Tera poczekam aż silikon wyschnie i odpalę .

    Silikon powiadasz. Ostatnio robiłem taki silnik po Mietku spod sklepu, co poskładał cylinder i głowice na sylikon. Prędzej, czy później zostanie on i tak wydmuchany tworząc nieszczelność pod głowicą, a jego resztki dostaną się do kanałów olejowych. Lepiej kup nowe uszczelki (zwłaszcza metalową pod głowicę) i sprawdź, czy szpilki z nakrętkami nie mają zjechanych gwintów, a głowicę dokręcaj stopniowo metodą na krzyż.

    #160016
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Heh większość mądrych tego świata Witajcie.
    Normalny człowiek jeśli nie wie czegoś idzie na dane forum, by zasięgnąć wiedzy tych co już wiedzą. Ja powiem tak, Jeśli ja moim uczniom przekazywał bym wiedze tak jak robią to nie którzy na tym forum, to nie wiedzieli by nic. Nie potrzebuję książki, lecz odpowiedzi. Pisząc o tym że dałem silikon, tak to prawda ,ale dałem go profilaktycznie ,razem z uszczelkami . I teraz robiąc przy niem, dopiero wychodzą wszystkie błędy zrobione przez poprzednika.
    Dodam też że mając nowy skuter z salonu ,nie grzebany przez wiejskich partaczy nie miał bym tego problemu co teraz. Dla tego stanowczo odradzam kupowanie używanego skutera przez kogokolwiek kto nie nie zna sie na mechanice. Ja nie uważam siebie i nie twierdze że sie znam, coś z szkoły pamietam no ale to było dawno temu. Ale tak jest jak wiejskie -szopiane mistrzowie mechaniki grzebią. A potem sami nie mają odwagi sie przyznać do tego że zrypali i nie wiedzą co i dla czego.
    Często czytam inne fora w innych tematach, i wiem jedno. Wieśniak i bus to to samo, tylko że jeden ma kalosze a drugi trampki.

    >J23< ty z kolei robiles mechanike po mietku z pod sklepu, a ja właśnie robie elektryke. I wiem o czym ty mówisz Ty piszesz o silikonie ok masz racje, a ja piesze o taśmie izolacyjnej ,zamiast koszulki termokurczliwej. Z taką róznicą że ja nikomu nie dam ruszyć skutera mojego, i nawet jak bym miał silnik jeszcze 100 razy rozbierać.

    #160017
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    To jak Ciebie można zmotywować?

    #160018
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 480Postów:

    sie pan chyba czepiasz i chyba bezpodstawnie

    skoro napisałes że silicon to silicon. Jakbyś napisał silicon na uszczelkach albo pasta na uszczelkach to by była inna rozmowa.
    To są rzeczy o których wiesz ty- a my wiemy tyle co przeczytamy.
    Do tego większość diagnoz/porad jest po omacku. Nie widzimy silnika, plam, kolorów, wielkości wycieków, nie słyszymy dźwięku- a mamy podrzucić w zasadzie oraganoleptyczną (własnymi zmysłami) i trafną diagnozę.

    Skoro cylinder może dostać olej z dołu (pierścienie) i z góry (zawory) a ty jak twierdzisz masz zrobione i to i toto sa dwie opcje:
    – nie bierze oleju, wymyśliłeś sobie
    – bierze jedną z tych dróg bo jednak coś masz źle

    ja stawiam na pierścienie.

    #160019
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Mnie nie trzeba motywować. Wystarczy tylko odpowiedz na zadane pytanie. Bo nic tak nie robi syfu na forum jak bzdurne ,nic nie wnoszące wypowiedzi. Tutaj mogę podać siebie jako przykład,jeśli nie mam nic do wniesienia w dany temat to nie pisze, nie pisze też jeśli ktoś już wcześniej napisał coś co ja chce też napisać. Wychodzę z prostego założenia. Jeśli pada pytanie, to winna jest paść odpowiedź.

    Co z tego że mam schematy silników i nawet całych skuterów, na co to komu potrzebne jeśli nie można uzyskać odpowiedzi w przypadku gdy coś sie sypie lub już posypało . I kolejna bardzo ważna rzecz. Skuter to nie ruski ciężarowy pojazd ,gdzie jak by co, to brało sie urządzenie z czujnikiem udarowym i daaawajjjj.

    Nie chcąc nikogo obrazić, w większości z tutejszych forumowiczów nie było na świecie ,gdy ja uczyłem się mechaniki. Ale nie o to chodzi, chodzi o wiedze ,bo każdy się uczy przez całe czasami zakichane życie. Wiek nie ma różnicy dla wiedzy, bo i ja też często uczę sie od dużo młodszych od siebie, i często z zaskoczeniem biorę wiedze dla siebie. A wiedza od starszych z doświadczeniem nie pogardzę i z chęcią posłucham od tych młodszych też. Po za tym uważam że wiedza jaką sie posiada po drugiej stronie świata nikomu nie zda sie na nic. A za życia może się komuś przydać, wystarczy się nią zwyczajnie podzielić . Ja swoją się dziele bo co z nią zrobie jak kopyta wyciągnę ? Tam nie będzie mi potrzebna.

    #160020
    sq3llh
    Użytkownik
    • 13
    • 283Postów:

    Wombat napisał:

    tu nie ma magii- pierścienie albo uszczelniacze zaworów.

    #160021
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • 412Postów:

    sq3llh napisał:

    Pisząc o tym że dałem silikon, tak to prawda ,ale dałem go profilaktycznie ,razem z uszczelkami .

    Nie odbierz tego, jako wymądrzanie się, ale silikonu ma tam nie być. Nawet profilaktycznie, bo na uszczelce między cylindrem a karterem może zostać wtłoczony w kanał olejowy, który stanowi otwór w cylindrze na szpilkę. Natomiast pod głowicą zostanie częściowo wydmuchany i będzie łapać lewe powietrze albo brać olej. Uszczelkę pod cylinder najlepiej zakładać po zwilżeniu jej olejem silnikowym (uszczelka nie straci elastyczności i będzie ją można łatwo zdjąć w razie potrzeby bez odrywania po kawałku), a pod głowicę zawsze nowa uszczelka metalowa, ponieważ jest to uszczelką jednorazowego użytku. Gdy zostanie raz dokręcona i odciśnięta, to po kolejnym montażu nie będzie dobrze uszczelniać.

    Taśma izolacyjna. No cóż. Lepiej, żeby przewody pod ta taśmą były polutowane niż poskręcane palcem. Coś o tym wiem. Niestety, ale używany skuter po fachowcach, to prawdziwa puszka pandory. Mam teraz takiego na warsztacie i kosztorys części już sięgnął 800 zł i to po cenach hurtowych. A gdzie robocizna?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button