Czym różni się silnik poziomy od pionowego?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #167763 Reply
    Grzeslaw
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    Cześć. Naszła mnie ochota na nowe moto. Od 2 tygodni przeglądam informacje dotyczące motorowerów ze skrzynią manualną produkcji chińskiej. Zaciekawiło mnie, czym różni się silnik zamontowany w Ogarze 202 oraz Zetce 50. Wiem, że inaczej jest schładzany cylinder. Jak jest z mocą/wytrzymałością? Ogólnie wady i zalety tych silników.

    #167765 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 485Postów:
    #167768 Reply
    Grzeslaw
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    Chcę się tylko dowiedzieć jak jest z wytrzymałością tych dwóch silników oraz ich mocą. Który z tych silników generuje więcej mocy. Czytałem bardzo dużo na stronach rometa junaka zippa i pies wie jakiego producenta jeszcze i te wartości się różnią. Raz, że pionowy jest mocniejszy od poziomego a na innej stronie na odwrót…

    #167772 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 485Postów:

    bo nie ma to znaczenia. ma to wpływ tylko na zabudowe/wykorzystanie silnika w konstrukcji.
    Pionowy jest krótszy wiec łatwiej go zabudować w ramie z dużymi kołami nawet przy dużych gabarytach silnika, poziomy pozwala zabudować go w podłodze i powiększyć schowki pod kanapami i obniża środek ciężkości.

    Benkape z podlinkowanego wątku nie czytaj bo on coś bzdurzy o spadku mocy na potrzeby jakiejś jego aktualnej idei że jak przenieśli cylinder w poziomy do pionu to zaraz moc spadła (i to był powód).

    #167774 Reply
    Grzeslaw
    Użytkownik
    • 1
    • 3Postów:

    O, dzięki CI bardzo. A to może przy okazji się zapytam od jakiego producenta zakupić pojazd? Jeśli chodzi o same wykonanie i serwis gwarancyjny jeśli już do czegoś by doszło? http://www.skuterowo.com/zipp-kup-skuter-odbierz-rower-limber-w-prezencie/ – ta oferta jest na stronie głównej. Odpowiada mi Zipp Naken. Lecz u konkurencji tj. Romet spodobała mi się Zetka oraz Ogar 202,a u Junaka wszystkie pięćdziesiątki wyglądają apetycznie.

    #167775 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 485Postów:

    chcesz bezsprzecznie jakości kupuj honde, vespe albo yamahe.
    potem masz te mniej chińskie kymco do których kymco jeszcze wkładało silniki hondy (ale to już zaczyna być leciwe) , potem te bardziej chińskie kymco gdzie już były tylko silniki na licencji hondy.
    A potem masz całą game chińczyków pozycjonowanych różnie i to niestety nie marką jako taką a modelami.

    #167788 Reply
    Deep_Nothingness
    Użytkownik
    • 9
    • 538Postów:

    Wombat napisał:

    bo nie ma to znaczenia

    Parę dni temu sam zainteresowałem ów tematem. Poszperałem po kilku forach i generalnie dowiedziałem się, że ułożenie cylindra MA znaczenie. Z wiedzy, którą uzyskałem wnika, że rozchodzi się o położenie gaźnika względem silnika. Nie rozpisując się za nadto, wynikiem mam być szybsze wchodzenie na obroty silników poziomych, kosztem ich skróconej żywotności względem silników poziomych. Coś w tym jest, bo jak popatrzeć, to tylko kilka polskich produkcji, takich jak Ogar ma silniki poziome. Pozostałe zagraniczne marki zawsze stosowały silnik w pozycji pionowej (mówię tu o motocyklach i pomijam zabytki lat 60′ i 70′).

    #167789 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 485Postów:

    to bmw jest marką krajową ?

    w wypadku np ogara z 50 nie ma to znaczenia bo ten silnik jest tak mały że jego ułożenie nie robi.

    #167916 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • 817Postów:

    Panowie, to nie ma znaczenia jak jest ustawiony cylinder. Jedne mają w pionie, inne w poziomie, inne znów skosem, jeszcze inne widlaście… etc. Samochody tez mają cylindry poziomo i pionowo i silniki działają poprawnie. Ułożenie cylindrów jest uzależnione od tego ile będzie miejsca w konstrukcji pojazdu i jak robić resztę. Silnikowi jest wszystko jedno czy cyl. leży czy stoi – ma nim przesuwać tam i z powrotem i to robi. I nie ma co dywagować o wyższości Świąt ielkanocnych nad św. Bożego Narodzenia.

    #167932 Reply
    Evert
    Uczestnik
    • 1
    • 239Postów:

    Berg napisał:

    Ułożenie cylindrów jest uzależnione od tego ile będzie miejsca w konstrukcji pojazdu i jak robić resztę. Silnikowi jest wszystko jedno czy cyl. leży czy stoi – ma nim przesuwać tam i z powrotem i to robi. I nie ma co dywagować o wyższości Świąt ielkanocnych nad św. Bożego Narodzenia.

    Ale rodzaj i ułożenie silnika może mieć znaczenie dla konstrukcji pojazdu, a tym samym jej wytrzymałości. W jednośladach z silnikiem poziomym często brakuje jednego elementu w ramie, który występuje z kolei w tych z silnikiem pionowym. Bardzo dobrze widać to chociażby na przykładzie motorowerów i 125-tek Junaka:

    – pozioma 50: http://www.junak.com.pl/kolekcja/motorowery/20/Junak-902.html
    – pionowa 125: http://www.junak.com.pl/kolekcja/motocykle/3/Junak-121.html

    W niektórych 50-tkach z silnikiem poziomym rozwiązano to w ten sposób, że dodano wzmocnienie podwójne, pomiędzy którymi znajduje się cylinder poziomy. Tak jest chociażby w nowszych modelach Routera WS50 czy Romet Ogar Caffe 50:

    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t31.0-8/10295086_807304365964120_1162612982990199852_o.jpg

    http://polskajazda.pl/db/images_thumb_1072269_526_396_adaptive.jpg

    Chociaż z drugiej strony stare dobre Simsony nie miały takiego dodatkowego wzmocnienia w ramie, nie ma go również Kymco K-PIPE, także w wersji 125. Zresztą ledwie od czasu pojawienia się wieści, że na kat. B będzie można jeździć także półautomatami, w sprzedaży zaczął pojawiać się kompletny silnik poziomy 139FMB 125 cm3 w półautomacie.

    #167933 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 485Postów:

    Dla konstrukcji ma. Dla wytrzymałości nie. Można niedoliczyć lub przeszacować ramę dla każdego typu silnika a sam silnik nie ma tu znaczenia.
    Dyskusja przypomina taką czy lepszy jest dźwięk z CD z szufladą czy z napędu ze szczeliną.

    #167935 Reply
    Evert
    Uczestnik
    • 1
    • 239Postów:

    Wombat napisał:

    Dla konstrukcji ma. Dla wytrzymałości nie. Można niedoliczyć lub przeszacować ramę dla każdego typu silnika a sam silnik nie ma tu znaczenia.

    To jest oczywiste.

    Mi chodziło bardziej o sytuację typu: „nie wejdzie nam silnik poziomy, no to przytnijmy ramę”. Efekt tego widać w wielu motorowerach. Swoją drogą, ciekawe jak przedstawia się wytrzymałość konstrukcji np. takiego Routera WS 50 etc. – w poprzedniej wersji bez tego wspornika i w nowej ze wspornikiem. Pytanie, czy brak tego wspornika był zrekompensowany wzmocnieniem w innym miejscu.

    #167938 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 21 485Postów:

    nie musi być wzmocnienie w innym miejscu, może jest rura o 2mm większej średnicy lub z innego materiału.
    nie wiadomo też jaka jest wytrzymałość takiej ramy wzorcowej bo może jest np liczona dla 125/250… itd
    Może ktoś uznał że droższe jest wykonywanie 1 operacji więcej i lepiej zamówić inny materiał.
    To jest mechanika z materiałoznawstwem na raz. Braki w jednej dziedzinie można w sposób niewidoczny dla oka nadrabiać drugą. A jeszcze dochodzi sama technologia i jakość wykonania.
    Ciężko wiec po wyglądzie samej ramy cokolwiek szacować. To że jest lżejsza i zawiera mniej wsporników/zastrzałów/przewiązek nie znaczy że jest słabsza.

    Więc pytanie raczej pozostanie bez odpowiedzi.

    #167940 Reply
    Chinol_180
    Uczestnik
    • 2
    • 638Postów:

    Są takie wydumki, że nasze oczy tego jeszcze nie widziały i to działa jak należy. Zbiornik paliwa jest wręcz *przepastny*. Istny szał.
    *
    Dobra rama to wytrzymała rama.jpg

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Czym różni się silnik poziomy od pionowego?
Twoje informacje:




Back to top button