Czy wkładając sportowy wariator trzeba zmienić coś jeszcze?

Witam!
Posiadam skuter Kymco Super 8 2t. Skuter posiada oryginalne części wszystkie. No i chciałbym zmienić w nim wariator, sprzęgło na sportowe oraz pasek napędowy tylni. Poleca ktoś jakiejś firmy? Ogólnie znalazłem wariator kompletny za 161zl Top Racing i pasek za 135 Polini. Poszukuję jeszcze sprzęgła które będzie pasowało do skutera. I również pytanie czy po zmianie tych oryginalnych części na te sportowe będę musiał coś jeszcze zmienić? Czy nic się nie stanie?

Zamiast paska polini za 135zł kup dobry pasek Bando lub Dayco za 60zł. Żaden kevlarowy lub aramidowy.
Za zaoszczędzoną kase możesz kupić lepszy wariator nić TOP Racing (szkoda że nie napisałeś który ten Top Racing bo jest kilka modeli). Wariatory Stage6 Sport Pro, Malossi Multivar czy Polini są lepsze.
Natomiast paski i sprzęgła zmienia się dopiero wtedy kiedy seryjnie nie dają rady bo założyłeś tak mocny cylinder. Wtedy najcześciej lepsze sprzęgło co jest odporne na wyższe temperatury i lepiej chłodzony dzwon.
No chyba że sobie wstawisz regulowane i bedziesz precyzyjnie regulował - ale najczęściej wystarcza wymiana sprężynek w seryjnym.
Kup sobie sprzęgło Motoforce Racing czy EVO (jest regulowane) i styka. Ale to jak koniecznie musisz.
Pamiętaj że wariator jest z jednej strony paska - a z drugiej jest przeciwtalerz. Warto mieć taki zestaw który “zagra” ze sobą. Z przeciwtalerzami jest jazda z ich wentylatorami - niektóre mają swój a w innych trzeba dokładać (czasem seryjny a czasem nieseryjny).
No i wariator - jaki by nie był) trzeba wyregulować wiec raczej zabawa się nie skończy na jednym komplecie rolek

No dobra znalazłem wariator polini hi-speed kymco super 8 50 2t za 244,60zł. Oraz pasek Dayco za 79.00zł. Potrzeba mi jeszcze sprzęgło… Ogólnie trzeba wymienić pasek bo już 5lat jest… I słabo wygląda… I w ogóle gdy koło jest w górze i daję manetke do końca to tłok normalnie nic nie spada moc ani nie zwalnia… Ale Podczas gdy usiądę a jest rozgrzany w sensie przyjadę z 5km skuter po tym nie ma siły… Nie wiem czy coś innego no ale niby się ślizga jak to brat mówi…

jakby się ślizgał to by obroty rosły a prędkość nie.
A jeżeli nie ma siły i się po prostu nie wkręca to znaczy że to nie pasek się ślizga tylko silnikowi brak mocy - a tu jużpowodów może być sporo