Czy warto blokować dopalacz spalni w zetce 50?

Hejka,
chcialbym się zapytac czy warto blokowac/ucinać i spawać dopalacz spalin w zetce 50?Wydech jest wybebeszony bez katalizatora i zadnych innych zwężek.Doda mi to mocy czy szkoda zabawy?Chodzi mi o ten wystający bolec przy glowicy z którego idzie wężyk.Chcialbym sie jeszcze zapytać jakie zębatki najlepiej wziąć,żeby zetka 50 miala w miare stabilną prędkość przelotową na poziomie 60km/h? 15/52,czy 13/41?Dodam ze głównie jezdze sam,ale okazjonalnie przewioze gdzies kolege.Czy da sie zrobić coś jeszcze,żeby ją przyspieszyc bez wymiany cylindra i glowicy+tłoka?Warto to robić czy sobie odpuscic?(wymienic glowice,tlok,cylinder i zatkac dopalacz spalin?)

Zablokowanie dopalacza spalin nie doda Ci praktycznie mocy - ale warto to zrobić gdyż silnik staje się cichszy. Nie trzeba bawić się w spawanie, ja po prostu odkręciłem ta metalową rurkę od głowicy, nawaliłem do niej poxipolu żeby ją zatkać i po 10 minutach jak stwardniał skręciłem z powrotem. Ten klej jest tak odporny że jeżdżę tak już 7 rok i nic się nie dzieje.
A zębatki to prędzej 15/41 i wtedy będzie to fajnie pomykało 60km/h, a silnik nie będzie darł ryja na wysokich obrotach.

15/41 to chyba za niskie przelozenie,bo silnik nie bedzie mial sily ruszyć ,prawda :frowning: ?

Dzisiaj sprawdzilem zębatki zetki i moja zetka ma zębatki 13/52 z czego z leciutkiej górki na maxymalnych obrotach szla 63/64km/h.Chciałbym zmienić przednią zebatkę na większą,ale widzę,że często za 80zł sprzedawane są komplety (łancuch,zębatka przód,zębatka tył) i teraz mam pytanie.Kupić samą zębatkę za 20zł czy wymienić komplet za 80?Łańcuch ma już dość spory przebieg.I lepiej 15 czy 14 zębów z przodu?

komplet. zasadniczo zmieniasz zębatki to zmieniasz i łańcuch

Myslisz,że lepiej 14 czy 15 zębów?Nie chciałbym za mocno zamulać tej zetki,a te pare km/h więcej na 15z mnie nie zbawi jesli to ma ją znacznie mocniej zamulić (zwlaszcza w 2ke)

Ja bym dał 15. Sam jeżdżę na 16/32 i nawet na takim ekstremalnym przełożeniu motorek daje radę. Co prawda nie jest demonem, ale fakt że przy 50-60km/h silnik pracuje cicho na średnich obrotach nie generując wibracji wynagradza to z nawiązką.

Okej,w takim razie zamówiłem zębatkę 15 zębów.Dzieki za pomoc :wink:

A powiedz mi jeszcze,boo zamówiłem obie zębatki (14 i 15) i chciałbym się zapytac jak Ci daje rade pod górki?

Mam takie przełożenie że 3 bieg teraz to tak jak wcześniej 4. Na podjazdach czasem muszę zredukować na 3 ale nie zdarza mi się żeby trzeba było zrzucać z trójki - no chyba że w 2 osoby to 2 bieg, ale wtedy motorek jest już na granicy ładowności to nie ma się co dziwić. Tak więc motorek spokojnie powinien dać radę, o ile nie masz jakiejś dużej góry w okolicy to nie powinieneś narzekać.

Jest u mnie dość płaski teren,a pasażera ze soba zabiorę raz na ruski rok więc jak głównie jeżdżę samemu to jazda na 15z powinna być znacznie przyjemniejsza?
Boję się zwłaszcza o jazdę z pasażerem,bo byłem raz w sąsiednim mieście i byłą taka górka,że na 13/52 musiałem zredukować aż do 1ki i ledwo wjechaliśmy :frowning: ja i pasażer mniej więcej równe 160kg.

Chciałbym się jeszcze zapytać,czym może być spowodowany wyciek z okolic skrzyni biegów (lewa strona silnika)?

Musisz zdjąć lewy dekiel i sprawdzić skąd cieknie. Możliwe że któryś simmering puszcza.

A jak pod górkę Ci się zbiera na tych zębatkach?U mnie powinno być okej?Ważę 79kg.Co do dekla to nieestety nie mam narzędzi,żeby to zrobić więc jedynie pozostaje serwis?

Wiadomo że pod górę kopa ma marnego, ale u mnie górka to wyjątek, ale zawsze na 2 się wjedzie te 35km/h. Ważę tyle samo co ty, czyli powinno być podobnie. Te skrzynie mają krótkie 2 pierwsze biegi, tak więc zębatka będzie miała większy wpływ na trzeci i czwarty bieg.

W 2ke to i tak chyba się nie opłaca jeździć na takich małych pojemnościach,a i tak głównie jeżdżę samemu to powinna być znaczna poprawa?.Żeby wymienić łańcuch i napęd to trzeba mieć jakies specjalistyczne narzędzia,czy zwykłe klucze wystarczą?

A co do wycieku oleju to dziwna sprawa,bo olej cieknie tak jakby z pokrywy,która przykrywa zębatkę zdawczą.Niby to ma kolor oleju,a wcale olejem (takim silnikowym) to nie pachnie :frowning: hmmm…

Włożyłem dzisiaj zębatkę zdawczą 14Z dla testu do starego napędu(chciałem sprawdzić ile to wszystko daje.Zębatka przez 10km się nie uszkodzi,a chcialem zobaczyć jak przyspieszenie i predkość).Niestety daleko nie pojadę,bo czekam jeszcze na wydech i kask,ale przez pierwsze metry takie wielkie “WOW”.Przyspiesza zupełnie inaczej.Zastanawiam się czy warto zmieniać na 15Z czy zostać przy 14?Przyspieszenie dużo zmaleje?