Czy warto blokować dopalacz spalni w zetce 50?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Motorowery Czy warto blokować dopalacz spalni w zetce 50?

Ten temat zawiera 17 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk 1 lat, 4 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #644108
    Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk
    KaTaMaRaNiOk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Hejka,
    chcialbym się zapytac czy warto blokowac/ucinać i spawać dopalacz spalin w zetce 50?Wydech jest wybebeszony bez katalizatora i zadnych innych zwężek.Doda mi to mocy czy szkoda zabawy?Chodzi mi o ten wystający bolec przy glowicy z którego idzie wężyk.Chcialbym sie jeszcze zapytać jakie zębatki najlepiej wziąć,żeby zetka 50 miala w miare stabilną prędkość przelotową na poziomie 60km/h? 15/52,czy 13/41?Dodam ze głównie jezdze sam,ale okazjonalnie przewioze gdzies kolege.Czy da sie zrobić coś jeszcze,żeby ją przyspieszyc bez wymiany cylindra i glowicy+tłoka?Warto to robić czy sobie odpuscic?(wymienic glowice,tlok,cylinder i zatkac dopalacz spalin?)

    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 4 miesiące temu przezZdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 4 miesiące temu przezZdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 4 miesiące temu przezZdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    • Ten temat został zmodyfikowany1 lat, 4 miesiące temu przezZdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    #644113
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Zablokowanie dopalacza spalin nie doda Ci praktycznie mocy – ale warto to zrobić gdyż silnik staje się cichszy. Nie trzeba bawić się w spawanie, ja po prostu odkręciłem ta metalową rurkę od głowicy, nawaliłem do niej poxipolu żeby ją zatkać i po 10 minutach jak stwardniał skręciłem z powrotem. Ten klej jest tak odporny że jeżdżę tak już 7 rok i nic się nie dzieje.
    A zębatki to prędzej 15/41 i wtedy będzie to fajnie pomykało 60km/h, a silnik nie będzie darł ryja na wysokich obrotach.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #644116
    Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk
    KaTaMaRaNiOk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    15/41 to chyba za niskie przelozenie,bo silnik nie bedzie mial sily ruszyć ,prawda 🙁 ?

    #644119
    Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk
    KaTaMaRaNiOk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Dzisiaj sprawdzilem zębatki zetki i moja zetka ma zębatki 13/52 z czego z leciutkiej górki na maxymalnych obrotach szla 63/64km/h.Chciałbym zmienić przednią zebatkę na większą,ale widzę,że często za 80zł sprzedawane są komplety (łancuch,zębatka przód,zębatka tył) i teraz mam pytanie.Kupić samą zębatkę za 20zł czy wymienić komplet za 80?Łańcuch ma już dość spory przebieg.I lepiej 15 czy 14 zębów z przodu?

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    #644121
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 741

    komplet. zasadniczo zmieniasz zębatki to zmieniasz i łańcuch

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #644125
    Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk
    KaTaMaRaNiOk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Myslisz,że lepiej 14 czy 15 zębów?Nie chciałbym za mocno zamulać tej zetki,a te pare km/h więcej na 15z mnie nie zbawi jesli to ma ją znacznie mocniej zamulić (zwlaszcza w 2ke)

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    #644139
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Ja bym dał 15. Sam jeżdżę na 16/32 i nawet na takim ekstremalnym przełożeniu motorek daje radę. Co prawda nie jest demonem, ale fakt że przy 50-60km/h silnik pracuje cicho na średnich obrotach nie generując wibracji wynagradza to z nawiązką.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
    #644154
    Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk
    KaTaMaRaNiOk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Okej,w takim razie zamówiłem zębatkę 15 zębów.Dzieki za pomoc 😉

    #644274
    Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk
    KaTaMaRaNiOk
    Użytkownik
    • Postów: 25

    A powiedz mi jeszcze,boo zamówiłem obie zębatki (14 i 15) i chciałbym się zapytac jak Ci daje rade pod górki?

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 lat, 4 miesiące temu przez Zdjęcie profilowe KaTaMaRaNiOk KaTaMaRaNiOk.
    #644277
    Zdjęcie profilowe Michalk001
    Michalk001
    Użytkownik
    • Postów: 1 646

    Mam takie przełożenie że 3 bieg teraz to tak jak wcześniej 4. Na podjazdach czasem muszę zredukować na 3 ale nie zdarza mi się żeby trzeba było zrzucać z trójki – no chyba że w 2 osoby to 2 bieg, ale wtedy motorek jest już na granicy ładowności to nie ma się co dziwić. Tak więc motorek spokojnie powinien dać radę, o ile nie masz jakiejś dużej góry w okolicy to nie powinieneś narzekać.

    Zipp Salmo: przebieg 57459km: sezon 2010 – 3321km, sezon 2011 – 6870km, sezon 2012 – 7467km, sezon 2013 – 8130km, sezon-2014 – 8840km, sezon 2015 – 6887km, sezon-2016 – 7081km. sezon 2017 – 3855km. sezon 2018 – 3991km. sezon 2019 – 1007km.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 18 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie