Czy tłok do wymiany? Wina oleju

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #719421 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Cześć z załączniku to co sie stało, po kupnie żadnych wycieków nie było, chyba musiałam zalać gówniany olej bo są wycieki przy łączeniu cylindra z dyfuzorem? Kapało też z wydechu, tak jakby wypluwał i nie spalał. Proszę o pomoc.
    https://www.dropbox.com/s/kssiin8w8grnins/Zdj%C4%99cie2014.03.2021%2C%2012%2018%2010.jpg?dl=0

    link trzeba skopiowac i wkleic chyba

    #719654 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 046

    Olej Ci się leje bo za dużo go lejesz i widać to po tłoku…aż tłusty jest. Zacznij od pomiaru kompresji to będziesz wiedział czy cylinder szrot. Co to za pojazd jest ?

    REKLAMA

    RZUĆ WYZWANIE MIASTU Z BMW G 310 R

    Obudź się z uśmiechem na twarzy bo każdy dzień z BMW G 310 R to szansa na spróbowanie czegoś nowego. Kompletny pakiet ma wszystko, czego potrzebujesz – w tym nowoczesne światło do jazdy dziennej. Dzięki zoptymalizowanemu silnikowi z Ride by Wire i sprzęgłem z funkcją Anti-Hopping pojazdem jeździ się intuicyjnie i zwinnie, niezależnie od tego, czy wybierasz się do pracy, na randkę czy poza miasto. Przekonaj się o zwrotności, łatwości obsługi i sportowym charakterze G 310 R i każdego dnia stawiaj sobie nowe, większe wyzwania.

    #720123 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Czemu cylinder ma być szrotem?
    Ktm sx85 2010

    #720128 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 046

    W trakcie pracy tłok przesuwa się wzdłużnie w cylindrze a co za tym idzie występuje tarcie, z czasem tuleja cylindra oraz same pierścienie ścierają się na tyle, że robią się spore prześwity na zamkach oraz cylinder i tłok tracą wymiar. Cofnij tłok tak aby przez okno widać było pierścienie i zobacz czy tłok ma czarny nalot za pierścieniami… będzie to oznaczało przedmuchy. Pomiar kompresji będzie tu bardzo ważny bo pozwala stwierdzić stan cylindra.

    #720158 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Nie ma czarnego nalotu przy pierścieniach, tylko to co na zdj, te plamy czarne po dwóch stronach. Mieszankę leje 1:50, 20ml na litr benzyny, to wychodzi na to że muszę lać przy mojej jeździe 1:60?

    #720191 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 046

    1:40 w silnikach wysokoobrotowych mocno obciążonych, natomiast zastanawia mnie dlaczego ci się tam ten olej leje przy mieszance 1:50. A te czarne plamy to właśnie przedmuchy na pierścieniach, takie same zapewne masz na gładzi cylindra. Cylinder do zwymiarowania, trzeba będzie prawdopodobnie dobrać tłok wyższej selekcji. Lub jeżeli cylinder nie ma już wymiaru tulejowanie jeżeli nicasil albo zmiana całego zestawu. Nic wieczne nie jest

    #720545 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Cylek zdjęty, tłok też. Rysy na tłoku i od strony ssącej i wydechowej(od wydech. trochę bardziej wyczuwalne pod palcem) cylinder w fajnym stanie tylko właśnie pod klapką zaworu wydechowego czarne ryski niewyczuwalne pod palcem. W zaworze wychechowym (tam gdzie się go ustawia z boku cyl.) był olej, ciężko stwierdzić czy to ze skrzyni czy z mieszanki. Będę pewnie jechać do mechanika. Ale mógłbyś postawić jakaś diagnozę na ten moment czy bez zdj ciężko?

    #720547 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Przedmuchów tych co na zdj jednak nie było, tylko leciutkie koło pierścionka. Te plamy to światło się tak odbijało od czarnego teflonu (pokrywy tłoka.)

    #720695 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 046

    Cylinder Nicasil ? Jeżeli cylinder Aluminiowy z Nicasilem i ma rysy to szrot. Pokaż foto to może stwierdzi się coś dokładniej. Jeżeli rysy są wyczuwalne pod palcem i to w nicasilu to jest śmietnik i wtedy zostaje postawić na półkę jako ozdoba albo tulejować…ale poczekamy na fotki

    #720701 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • Postów: 1 046

    Pierścień jeden czy dwa ? Jeżeli dwa pierścienie i ma jakiekolwiek przedmuchy za pierścienie to jak mówiłem cylinder do wymiarowania

    #721136 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    Pierścień jeden, delikatne miał w niektórych miejscach. Wyczyściłem dobrze cylinder i tych rys już nie ma, no ale jutro jedzie na dokładne zmywiarowanie i się okaże czy nie trzeba honowac

    #721279 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9
    #721280 Reply
    krett
    Uczestnik
    • Postów: 9

    https://gmoto.pl/wossner-tlok-ktm-sx-85-03-12,26368.html
    Z cylkiem już raczej ogarnę. Czy któryś z tych tłoków byłby dobry na nicasil? Jaką rolę pełnią te dziury od strony ssącej na wossnerze? Jak nie żaden z tych to polecisz jakiś dobry raczej z 1 pierścieniem? Dzięki

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Czy tłok do wymiany? Wina oleju
Twoje informacje:




Back to top button