Czy pasek napędowy daje znać o swoim zużyciu?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis Czy pasek napędowy daje znać o swoim zużyciu?

Ten temat zawiera 5 odpowiedzi, ma 5 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Pietro Pietro 8 lata, 5 miesiące temu.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #63138 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe wojciu1997
    wojciu1997
    Użytkownik
    • Postów: 110

    Witam. Dzisiaj wybrałem się na przejażdżkę i w drodze powrotnej przy podjeździe pod górkę usłyszałem dziwne dźwięki z okolic przekładni. Zatrzymałem się, bo to mnie lekko zaniepokoiło. Już wcześniej przy ruszaniu słychać było taki cichy metaliczny dźwięk, ale niczego się nie obawiałem. Ruszyłem pod tą górkę i usłyszałem jeszcze głośniejszy metaliczny dźwięk, a później nie wiem jak to nazwać, może chrobotanie. Zaniepokojony dojechałem do domu, zgasiłem skuter i zauważyłem, że z przekładni leci dym. Wydobywał się z dołu przekładni. Przekładnia była także bardzo gorąca. Nie wiem dlaczego tak było, bo trasa miała nie więcej niż 5 km w obie strony. Fakt, że było trochę ciężkich podjazdów, ale nie aż tak. Poradźcie, bo trochę się obawiam jeździć, żeby pasek nie pękł w nieoczekiwanym momencie.

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/36447] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/36447/icon3.png[/IMG][/URL]
    #63140 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Weź klucz nasadkowy w kształcie litery T (prawdopodobnie 8), odkręć tych kilka śrub i zobacz jak to wygląda. Samym zdjęciem przekładni nic nie popsujesz. Uważaj tylko żeby machanizm kopki nie wypadł. Zobacz pasek. Sprawdź czy mocno wisi. Obejrzyj jego krawędzie i ogólny stan. Poruszaj nim i zobacz czy nie ma jakichś luzów. Sprawdź też czy masz olej w przekładni. I napisz swoje spostrzeżenia to będziemy myśleć dalej.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    NOWY MOTOCYKL BMW R 18.

    Nowy R 18 sięga do naszej historii oraz ikonicznych cech, które konsekwentnie rozwijaliśmy przez lata. Rezultat: pełen charakteru z cruiser z największym silnikiem typu bokser, jaki kiedykolwiek zbudowaliśmy i ponadczasowymi elementami designu, takimi jak np. biała podwójna linia w R 18 First Edition.
    #63167 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe wojciu1997
    wojciu1997
    Użytkownik
    • Postów: 110

    Jutro sprawdzę jak to wygląda pod pokrywą. Co do oleju to na razie był wymieniany raz przy przebiegu 1000.Obecny przebieg 2250 km. Dodam, że ten metaliczny dźwięk(nie jest zbyt głośny, im skuter ma ciężej tym jest głośniej) występuje przy ruszaniu, natomiast gdy skuter postawiony jest na stopce i dodaję gazu to nie występuje.

    [URL=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/36447] [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/36447/icon3.png[/IMG][/URL]
    #63173 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Majker
    Majker
    Użytkownik
    • Postów: 1 060

    Nawet, jeśli nie byłoby oleju w przekładni, nic by się nie dymiło. Zresztą, w skuterach markowych można jeździć bez wymiany nawet po 20000 km i nic się nie dzieje – ja niedawno wymieniłem pierwszy raz, przy ok. 14000, i wyglądał tylko na trochę przepracowany… W chińczykach to również nie powinno mieć aż takiego znaczenia.

    #63179 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Leszek Śledziński
    Leszek Śledziński
    Jednoślad.pl
    • Postów: 2 361
     
    Czytaj
    REKLAMA

    KUFER MOTOCYKLOWY VBOX ZA 172,51 PLN. Ekspresowa wysyłka.

    Uniwersalny kufer motocyklowy 29L ze zintegrowanym odblaskiem. Komplet wraz z podstawą do łatwej instalacji.

    #63181 Odpowiedź
    Zdjęcie profilowe Pietro
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Majker napisał:

    Nawet, jeśli nie byłoby oleju w przekładni, nic by się nie dymiło. Zresztą, w skuterach markowych można jeździć bez wymiany nawet po 20000 km i nic się nie dzieje – ja niedawno wymieniłem pierwszy raz, przy ok. 14000, i wyglądał tylko na trochę przepracowany… W chińczykach to również nie powinno mieć aż takiego znaczenia.

    Mogłoby się dymić z pod pokrywy paska, w przypadku zatarcia elementów przekładni. Silnik przekazuje napęd, pasek napotyka na duży opór, występuję zwiększone tarcie paska, a w efekcie dym i swąd palonej gumy.

Oglądasz 6 postów - 1 przez 6 (z 6 łącznie)
Odpowiedz do: Czy pasek napędowy daje znać o swoim zużyciu?
Informacje o Tobie: