Czy konieczna jest homologacja do dodatkowych świateł w skuterze ?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Czy konieczna jest homologacja do dodatkowych świateł w skuterze ?

Ten temat zawiera 9 odpowiedzi, ma 8 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe barteklodz barteklodz 8 lata, 3 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #46331
    Zdjęcie profilowe ApRiLiA
    ApRiLiA
    Użytkownik
    • Postów: 64

    Mam chęć zamontować dodatkowe ledowe światła z przodu skutera i niewiem czy po zatrzymaniu przez policje nie będzie pretensji i uwag dotyczących dodadkowego oświetlenia .
    Czy wogóle zawrto w takie coś inwestować ?

    #46337
    Zdjęcie profilowe romet727p10
    romet727p10
    Użytkownik
    • Postów: 471

    Inwestować myślę że warto. Mój kolega ma takie coś w swojej maszynie i to naprawdę fajnie wygląda a co do tej homologacji to wydaje mi się że nie trzeba jej mieć, tak mi się zdaje ale nie na 100%

     
    Czytaj
    REKLAMA

    ZONTES: Odkryj nowości w segmencie 310

    Futurystyczny design i najlepsze wyposażenie w klasie. System bezkluczykowy, wyświetlacz TFT, full LED. Do tego imponujące osiągi i jakość wyrażana każdym detalem.Poznaj nową markę ZONTES. Wkrótce w salonach.
    #46341
    Zdjęcie profilowe Kapuchon
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    A właśnie że trzeba. Według prawa nawet za żarówkę bez homologacji można dostać mandat a tym bardziej za montowanie dodatkowego oświetlenia. Na 99% ( ale pewności nie mam ) nawet za zamontowanie dodatkowej lampy na skuterze nawet z homologacją też się przyczepią. Co do ostatniego zdania pewności nie mam ale wydaje mi się że tak jest.

    Ja w Korkach Nie Stoję !
    [IMG]http://www.motostat.pl/user_images/45071/icon3.png[/IMG]
    #46343
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    Każde dodatkowe oświetlenie musi posiadać homologację polską lub któregokolwiek z krajów UE. Montaż np. świateł ledowych do jazdy dziennej jest możliwy, jeżeli spełniają one określone wymagania co do umiejscowienia na pojeździe (odległość od podłoża, od osi pojazdu itd.). Wymagania można znaleźć w necie.

    #46351
    Zdjęcie profilowe ApRiLiA
    ApRiLiA
    Użytkownik
    • Postów: 64

    Estetyka duży plus ale z prawem na bakier no coż .
    Ryzykować żeby zaszpanować albo dać sobie spokuj :p
    Może koś podzieli się doświadczeniami z oświetlenim ?
    Bardzo zapraszam!:D

     
    Czytaj
    REKLAMA

    -10% na wszystko. Dostawa w 24h bez wychodzenia z domu

    Ponad 30 000 części w Sklep Jednoślad.pl z rabatem 10% przy użyciu kodu K8GI6-Q1DVC-4OJH3. Darmowa dostawa od 290 złotych i ekspresowa realizacja z bezpłatnym zwrotem.
    #46356
    Zdjęcie profilowe roomcajz
    roomcajz
    Użytkownik
    • Postów: 1 073

    Tak jak mówi Michał- muszą być to światła przeznaczone do jazdy dziennej- nie można np taśmy LED przykleić nawet w prawidłowym miejscu.

    Jeśli tych wymagać nie spełnisz, podczas kontroli drogowej możesz dostać mandat i stracić dowód rejestracyjny. W przypadku kolizji drogowej zostaniesz uznany za winnego nawet jeśli nim nie będziesz- jeśli ktoś zauważy że masz nielegalne oświetlenie.

    Moim zdaniem nie ma to sensu.
    Tak BTW- nawet żarówka krórą wsadzasz do fabrycznego klosza lampy musi mieć homologację. wszelkie żaróweczki LED takiej homologacji raczej nie mają- konsekwencje jak przy dodatkowym oświetleniu

    #46358
    Zdjęcie profilowe Stiopa
    Stiopa
    Użytkownik
    • Postów: 121

    W moim Routerze zamontowałem ledowe światło do jazdy dziennej. Na kloszu ma napisane E-cośtam, więc może i ma jakąś tam homologację. Dobrze wygląda i porządnie świeci, a to najważniejsze. Podłączone jest w ten sposób, iż gaśnie po zapaleniu świateł mijania.

    Jeżdżąc na świetle dziennym NIE STWIERDZIŁEM POPRAWY OSIĄGÓW, ANI ZMNIEJSZENIA ZUŻYCIA PALIWA. Jedyną korzyścią jest nie wypalanie odbłyśnika.

    Gdyby świecenie w dzień było czymś normalnym, to jaskiniowcy palili by pochodnie przez całą dobę.

    #46365
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    A co byś się spodziewał, zmniejszenie spalania może nastąpić w samochodzie bo on pali nie 2 a 10 l/100km. Pozatym w skuterze są światła o znacznie mniejszej mocy i nie obciążają one tak bardzo silnika.

    Router WS 50 2013
    #46423
    Zdjęcie profilowe Stiopa
    Stiopa
    Użytkownik
    • Postów: 121

    Miałem cichą nadzieję, że dzienne coś dadzą. Stosunek mocy do masy w skuterze nie jest zbyt imponujący, a nawet nie dopompowane opony czy przykurzony filtr powietrza są odczuwalne w jeździe i na stacji.

    #46875
    Zdjęcie profilowe barteklodz
    barteklodz
    Użytkownik
    • Postów: 783

    w samochodzie różnica spalania jest jak przy jeździe z pustym i pełnym bakiem (obciążenie).
    czyli praktycznie nie zauważalna, na rolkach to jest jakieś 0.02L/100km, dystrybutory na stacji mają czasem większy błąd .

    jedyny plus to mniejsze obciążenie akumulatora i alternatora.
    jak w skuterze masz światła bezpośrednio z prądnicy to załatwisz regulator napięcia albo cewki

    Kymco B&W 170
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 10 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie