czy jak zakupiłem komplet do skutera junak 902

witam mam zagwozdkę kupiłem komplet 110 do junaka 902 to jest 50 cm i nie wiem czy mam kupić wał a jak tak to jaki czy będzie pasował
są w komplecie szpilki uszczelki cylinder głowica oraz łańcuszek rozrządu bez wału

Mam pytanie dotyczące wymiany cylindra.
Posiadam JUNAK-a 902 z oryginalnym cylindrem 80ccm.
Chciałbym wymienić cały zestaw na 110ccm.
Co oprócz wiadomo cylindra,tłoka pierścieni i sworznia trzeba jeszcze wymienić?
Jakieś przeróbki w gaźniku?Wymiana modułu zapłonowego?
Proszę o w miarę logiczne i sensowne odpowiedzi.
Nie interesuje mnie wymiana całego silnika.

Skoro masz cylinder 80cc to cdi powinno dac rade to co jest. Pytanie jaki masz gaznik? PZ19 wystarczy na 110cc. Ewentualnie dysze w gazniku by trzeba zmienic.

Przy zmianie z 80 na 110 potrzeba zmienic wal, szpilki oraz glowice. Bo te od 50/80cc beda raczej za krotkie. Ale wymiana walu to trzeba rozpolowic silnik…

A jak rozpołowić silnik to warto się zastanowić nad nowymi łożyskami w skrzyni biegów, żeby tego niepotrzebnie za chwilę nie rozbierać. Radziłbym też zastanowić się nad kompletem nowych uszczelniaczy.

Tu nie ma co się zastanawiać nad wymianą uszczelniaczy tylko obowiązkowo trzeba je wymienić. Ostatnio wymieniałem wał w 4T i jak masz silnik wyjęty z ramy to zajmuje to 3h. Weź sobie kawałek styropianu, zrób otwory, ponumeruj je, to samo zrób na karterze… napisz na nim numerki abyś potem szpilki wkręcił w te same miejsca. Zwróć uwagę gdzie są tulejki w cylindrze i głowicy, są bardzo ważne bo to one są kanalikami olejowymi. Policz zęby od pompy oleju na wale, nowy musi mieć tyle samo… w standardzie jest 16z 17z. Silnika nie rozpoławiaj młotkiem ani przecinakiem, powinien sam się ładnie rozejść, jeżeli nie chce to pukasz gumowym młotkiem w karter jednocześnie trzymając za wał.