Cylinder żeliwny czy aluminiowy?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #268138
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Mam problem , który cylinder jest lepszy żeliwny czy aluminiowy?

    Proszę o linki z dobrymi cylindrami pojemność 70ccm , cena do 450zł

    Z góry dziękuje! Postawie piwka.

    #268139
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Aluminiowy jest lżejszy:P Ale na żeliwnym zrobisz więcej km, jest wytrzymalszy i w razie zatarcia cylka możesz zrobić szlif a przy aluminiowym już tego nie zrobisz..

    REKLAMA

    Poznaj Suzuki Hayabusa. Maszyna doskonała powraca

    Odkryj legendę na nowo. Suzuki Hayabusa powraca. Nowe wcielenie mechanicznej doskonałości. Doznania zarezerwowane dla najbardziej śmiałych. Odważysz się?

    Advertisement

    #268140
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Czy te cylindry będą dobre do rometa 787 2T? czy trzeba jeszcze coś dokupoważ? Mam stage6 pro replica

    Który jest lepszy?
    http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?products_id=1040&osCsid=2586cd955b1adceff0d693183560c2a8

    http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?products_id=273&osCsid=2586cd955b1adceff0d693183560c2a8

    #268141
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Otoz nie, jak to kiedyś mi napisali :

    Aluminium – trfalsze ale dla tych którzy go oszczłdzają, szybciej dociera lepiej oddaje ciep?o
    żeliwo – Dla tych którzy katują, gorzej oddaje ciep?o (wcanie nie ma większych przebiegów niż ALU o ile się go oszczedza tak jak ALU) przy wysokim tunie wychodzł wszystkie wady

    W razie złuszczenia nicasilu na aluminiowym idzie nalo?yc nową warstwe i cylinder ?yje od nowa 🙂

    #268142
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    tylko że nażożenie tej warstwy nicasylu ponoć jest na tyle drogie że bardziej opłaca się kupić nowy cylindre, co do reszty czyli oddawania ciep?a to się zgodzł, szybciej się dociera i to duży +

    #268143
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    A ile się dociera cylinder żeliwny?????????
    Z jaką prędkością????

    #268144
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    żeliwny do 1000km prędkość to różnie pierwsze 100km najlepiej prędkością 30kmh potem do 300 można 35kmh potem już co 100km zwiększać prędkość co 100, ale prędkość swoją drogą, najważniejsze zeby nie przegrać skutera, jeździć bez pasażera po w miarę równym terenie, nie katował typu palenie gumy i nie jeździć długo na tych samych obrotach tylko ruszśż manetką. Aluminium dotrzesz za 500km i do 100km jeździsz te 35kmh potem co 100 zwiększasz prędkość o 5kmh

    #268145
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724
    #268146
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    wał i cylinder powinny pasował bo z tego co się orientuje minarelli vertical ma sworznie 10mm. jak romet ma silnik minarelli vertical to wał i cylinder też podejdzie do niego.

    #268147
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Oj watpie w to ze romiećt na minarelli vertical jak juz cos to moze mieć komieć minarelli horizontal.

    #268148
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Czym się różni cylinder minarelli horizontal. od Minarelli Vertical?

    #268149
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    budow? głównie, karterów cylindra itd… cylinder od minarelli horizontal do vertical nie podejdzie na 100% ;p

    #268150
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724
    #268151
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    No więc prawda jest taka: Aluminiowy cylinder z powłoką nicasilow? – szybciej oddaje ciepło, jest trwalszy, nicasil jest odporny na ścieranie, trzeba dbał, można go bardziej katować, wytrzymuje wyższe obroty. Tak naprawde nicasil jest w stanie więcej rpzejechać niz żeliwo. żeliwny cylinder – wolniej oddaje ciepło, jest ciełki, trzeba robic co jakiś czas szlif bo cylinder bardzo się wyciera od tłoka (w porównaniu do nicasilu), nie wytrzyma tak długo katowania jak nicasil, jak się zatrze najczęściej można zrobić szlif. Tak naprawde żeliwo nie dorasta do piłt nicasilowi. A dlaczego cylindry się zacierajaż Bo właściciele takich cylindrów nie umieja dbać o moto… Taka jest prawda… Trzeba czyścił regularnie gaźnik, filtr powietrza. Nie głupim pomysłem jest filtr paliwa (7-8zł), jego tez trzeba regularnie czyscię.

    #268152
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Nicasil jest o niebo lepszy od żeliwa ale trzeba dbał lać dobry olej czyścił filtry. Czemu przy evo 70 wszystkie cylindry pokryte są nicasilem bo żeliwo nie dało by rady takim obciążeniom. Tak samo jest w przypadku cross 250cc

    #268153
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Dokładnie Nicasil robi w chuj większe przebiegi niż żeliwo które się zużywa i trzeba robić szlif, w nicasilu zużycie materiału jest prawie zerowe. Olej pełny syntetyk dobry = mały tarcie mały zużycie materiału. Alu jest bardziej do katowania bo lepiej cieplo odprowadza. Dlatego w Motorach masz nicasil a nie żeliwo żeliwo jest dobre dla ludzi którzy wiedzą że mogę zatrzeć albo nie dbaają i mogę potem zrobić szlif albo jakaś część pierdyknie… No wiadomo skuter nie motor może paść łożysko i po nicasilu a żeliwo do szlifu… Może ktoś coś zrozumieć z tej wypowiedzi.

    #268154
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    a w ogóle , pomyślałem że może by sprzedać tego rometa 787 za 3500 / 3800zł i kupić aeroxa za jakieś 3500zł dorzucić 800zł na tuning zamiast na tuning romka? Nie wiem czy tego rometa opłaca się tuningowć….. Doradźcie , pliss

    #268155
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Nareszcie zmądrzałeś 😉 Wystarczy popatrzeć na marki …

    #268156
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Jak kupisz yamahe to wystarczy ci ją ewentualnie doprowadzić do idealnego stanu i założyć sportowy tłumik i już będziesz zadowolony Dodam jeszcze że u mnie przy nicasilu przy pęknięciu pierścienia zrobićy się 2 ryski bardzo mały i mechanik powiedział „zakładasz nowy tłok to się wytrze”. A w przypadku żeliwa byłby na bank konieczny szlif nowy tłok ok200-250zł Co wychodzi prawie jak nowy cylek.

    #268157
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Przemas92 napisał:

    nowy tłok ok200-250zł

    Zależy do czego… Np. do motocykli 125cc w 2t koszt tłoka to ok 300zł, natomiast do seryjnej 50cc cena to ok 80-100zł. Mowa tu o dobrych tłokach.

    #268158
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Miałem na myśli tłok do 70cc firmy Mahle lub Vertex. Do airsala kosztuje 200zł a do metrakita hand made 250 na mielochu. A do seri to oczywiście za 100zł kupi dobry tłok z tymi 80 zł to już trochę gorzej.

    #268159
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Narazie się jeszcze zastanawiam , co się najlepiej opłaca kupić? Wymieniłem tłumik i chciałbym kupić jeszcze coś żeby skuter lepiej chodziił Co z tych rzeczy polecacie? Gaźnik? http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?products_id=2557&osCsid=8ba0b13881baae7446b82dc1a242e021 czy Wariator? http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?products_id=2492&osCsid=8ba0b13881baae7446b82dc1a242e021 albo sprzęgło? http://skuterdoktor.pl/product_info.php?products_id=4761

    #268160
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    jak chcesz na koło to o wariu zapomnij, wydaje mi się że sprzęgło polepszy Ci start najlepiej.

    #268161
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    dodam że mój gaźnik pali 6l /100km

    #268162
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    wyregulowany jest na pewno? Jaki kolor ma?

    #268163
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Mafioz napisał:

    budow głównie, karterów cylindra itd… cylinder od minarelli horizontal do vertical nie podejdzie na 100% ;p

    Nie podejdzie a dlaczego ?? cooo ?? akurat mam 2 roxy i z kumplem zrobilem eksperyment wsadziliśmy wałod verticala i cylek… tlok wychodzi tyle co powinienkompresja jest i wszystko gra. pali i je?d?i…. Gaźnik zamontowaliśmy tak jak w verticalu do cylindra a dziure w kruccu na gaźnik zatkaliśmy :>

    #268164
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    to jak Ci się udało to ok, ale przeczytaj to co napisałem to zrozumiesz… napisałem że cylinder do horizontala nie podejdzie do vertical, na odwrót może i podejdzie po kombinacjach… ale przeczytaj to co napisałem i pomyśl to zrozumiesz. PS podpowiem Ci, jak był do verticala wsadzić cylinder od horizontal to nie miałbył gdzie podpiąć kóca i gaźnika i chyba nie muszę mówić co się z tym wiąże

    #268165
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    jak chcesz zeby rwalo na kolo to sprzeglo, ew. wario + lekkie rolki+ mocniejsze sprezynki sprzegla. A to ze Ci palo 6l/100 km to wina niewyregulowanego gaźnika. Pozdro

    #268166
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724
    #268167
    Anonim
    Gość
    • Postów: 89 724

    Jakto gaźnik pali ci 6l/100km ;pp? A ile ci silnik spala paliwa 😆 ? Nawet questem da się na gumie jeździć…

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Temat ‘Cylinder żeliwny czy aluminiowy?’ jest zamknięty na nowe odpowiedzi.
Back to top button