Cylinder kit do 139qmb remont

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #682134 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    Witam mam silnik 139qmb (gy6) który rozebrałem bo nie palił, okazało się że zebrało się poprostu dużo nagaru, nie idzie tego wyczyścić i trzeba zamówić nowy tłok i głowicę, teraz pytanko, lepiej opłaca się poprostu tam kupić głowicę i tłok oryginalnej wielkości czy taki zestaw? :https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowica-skuter-4t-80-ccm-47-mm-139qmb-gy6-6431049060
    Cena wychodzi ta sama co za tłok, głowice i uszczelki osobno a i 72cc jest. Będzie to tego pasować oryginalny wałek rozrządu, napinacz itp? Czy lepiej żeby się nie denerwować od razu zamówić wszystko? : https://allegro.pl/oferta/cylinder-tuning-80-moretti-gy6-139qmb-romet-kymco-6140676843
    I czy będzie oryginalna pokrywa głowicy pasować?
    Jeśli znajdzie ktoś taniej taki zestaw, albo skomponuje coś takiego taniej to niech da mi znać, jedyne co muszę wymienić to tłok z pierścieniami i głowice uzbrojoną.

    #682138 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 269
    • Postów: 284

    To czy zamówisz zestaw 50, czy 72 ccm zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj tylko o aspektach prawnych zmiany pojemności skokowej silnika, bo takim pojazdem poruszać się po drogach już nie za bardzo możesz.

    Druga sprawa – podrzucone przez Ciebie linki to budżetowe zestawy produkcji chińskiej / tajwańskiej. Jeżeli ktoś poskłada to z głową – powinno chodzić. Nie należy spodziewać się jednak, że zamówiony zestaw wytrzyma więcej, niż oryginalny zamontowany w pojeździe. Nie wykluczone również, że zamówione materiały będą miały jakiś defekt i osiągnięcie zadowalającego efektu będzie niemożliwe.

    Trzecia sprawa – pokrywa głowicy będzie pasować. Zwróć uwagę na głowicę czy jest taka sama – chodzi o recyrkulację spalin. Łańcuch rozrządu w przypadku pojemności 72 ccm pasuje.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #682140 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    Nie chce żeby była duża moc, legalność też mnie nie obchodzi chce tylko żeby działało bo ten silnik raczej na sprzedaż, mam niby do niego rame z papierami, ale w takim stanie że za sam silnik na chodzie dostane więcej niż za taki skuter w takim stanie, więc raczej on na sprzedaż za jakieś 400zł i rama na złom, do normalniej jazdy mam swojego pyrkającego dwusówka.

    #682143 Reply
    Muciek
    Uczestnik
    • 6
    • Postów: 26
    • Postów: 32

    A oryginalny zamontowany jaki miał markowy?, u mnie w 139qmb skuter od nowości przejechał 9,8k pierw co zaczął brać olej to mu dolewałem do stanu w końcu się zatarł, następnie zakupiłem chiński zestaw 65cm, ma już zrobione na nim około 12k i dalej działa bez zarzutów, także więcej przejechał ten zakupiony jak zamontowany od nowości, zależy jaki się trafi i jak jest eksploatowany.

    #682238 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    Mam jeszcze jedno pytanko, muszę ustawić wałek rozrządu, magneto jest źle ustawione więc nie moge sugerować się pozycją T, w jakiej pozycji musi być tłok żeby dobrze wsadzić wałek.

    #682241 Reply
    Szumek811
    Uczestnik
    • 18
    • Postów: 1 052
    • Postów: 1 070

    Nie może być źle ustawione magneto bo na nim jest punkt wyzwalania zapłonu.

    #682247 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    To dlaczego jak ustawie magneto na T to jest tłok schowany, a ludzie mówią że żeby to ustawić tłok musi być w pozycji górnej, ja wgl mam błędne informacje, jedni mówią że na T musi być, inni że tłok na górze, jak zrobiłem jak było na T to te młoteczki blokowały mi wałek rozrządu i wgl nie mogłem nim kręcić

    #682298 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 269
    • Postów: 284

    Jedynym przypadkiem, w którym magneto byłoby przestawione to zerwany klin na wale korbowym. Jeżeli klin jest na swoim miejscu to ustawiasz wał korbowy na znak „T”. Tłok musi być w GMP. Ewentualnie ustaw tłok w GMP posiłkując się latarką i otworem świecy zapłonowej, a następnie patrz gdzie wypada znak na magnecie.

    Wałek rozrządu możesz zamontować jedynie mając prawidłowo ustawiony wał korbowy. Nie ma innej możliwości.

    #682300 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    Ja zrobilem tak że bez głowicy tłok ustawiłem w pozycji górnej, potem złożyłem i wszystko jest ok. Teraz tylko musze jakiś sprawny gaźnik ogarnąć i będzie chodzić.

    #682302 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 269
    • Postów: 284

    Obróciłeś ręcznie kilka razy wałem korbowym po montażu? Żeby nie było niespodzianki po rozruchu silnika, że się dziwny wzorek na tłoku odbił. Pokrywają się teraz znaki na magnecie i wałku rozrządu?

    #682303 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    Tak kreciłem wszystko jest ok ale znak sie nie pokrywa i tyle nw jak to sie stało ale znak na magnecie jest poprostu w innym miejscu.

    #682306 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 269
    • Postów: 284

    Jeżeli uważasz, że wszystko jest w porządku to Twoja sprawa. Mi się wydaje, że albo to nie zagada, albo znak się pokrywa, tylko sprawdzasz z czymś innym.

    #682307 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    moge zdjac glowice i ci pokazac ze jak tłok jest na górze to znak na magnecie na dole a nie w okienku do sprawdzania

    #682308 Reply
    LuK444Sz
    Uczestnik
    • 15
    • Postów: 269
    • Postów: 284

    Szkoda pracy, nie rozbieraj. Ale przeczuwam, że będzie problem z rozruchem. T – Top, czyli tłok w górnym martwym punkcie. F – Fire, czyli zapłon. Teraz mi powiedz, co z impulsatorem? Kiedy pojawi się iskra?

    #682310 Reply
    Littlespy
    Uczestnik
    • 27
    • Postów: 89
    • Postów: 116

    kiedy tłok jest na górze ten taki kwadracik na magnecie jest w tym miejscu co ten wystajacy bolec, nie wiem jak to sie fachowo nazywa

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Reply #682238 in Cylinder kit do 139qmb remont
Twoje informacje:




Back to top button