Cylinder kit do 139qmb remont

Witam mam silnik 139qmb (gy6) który rozebrałem bo nie palił, okazało się że zebrało się poprostu dużo nagaru, nie idzie tego wyczyścić i trzeba zamówić nowy tłok i głowicę, teraz pytanko, lepiej opłaca się poprostu tam kupić głowicę i tłok oryginalnej wielkości czy taki zestaw? :https://allegro.pl/oferta/cylinder-glowica-skuter-4t-80-ccm-47-mm-139qmb-gy6-6431049060
Cena wychodzi ta sama co za tłok, głowice i uszczelki osobno a i 72cc jest. Będzie to tego pasować oryginalny wałek rozrządu, napinacz itp? Czy lepiej żeby się nie denerwować od razu zamówić wszystko? : https://allegro.pl/oferta/cylinder-tuning-80-moretti-gy6-139qmb-romet-kymco-6140676843
I czy będzie oryginalna pokrywa głowicy pasować?
Jeśli znajdzie ktoś taniej taki zestaw, albo skomponuje coś takiego taniej to niech da mi znać, jedyne co muszę wymienić to tłok z pierścieniami i głowice uzbrojoną.

To czy zamówisz zestaw 50, czy 72 ccm zależy wyłącznie od Ciebie. Pamiętaj tylko o aspektach prawnych zmiany pojemności skokowej silnika, bo takim pojazdem poruszać się po drogach już nie za bardzo możesz.

Druga sprawa - podrzucone przez Ciebie linki to budżetowe zestawy produkcji chińskiej / tajwańskiej. Jeżeli ktoś poskłada to z głową - powinno chodzić. Nie należy spodziewać się jednak, że zamówiony zestaw wytrzyma więcej, niż oryginalny zamontowany w pojeździe. Nie wykluczone również, że zamówione materiały będą miały jakiś defekt i osiągnięcie zadowalającego efektu będzie niemożliwe.

Trzecia sprawa - pokrywa głowicy będzie pasować. Zwróć uwagę na głowicę czy jest taka sama - chodzi o recyrkulację spalin. Łańcuch rozrządu w przypadku pojemności 72 ccm pasuje.

Nie chce żeby była duża moc, legalność też mnie nie obchodzi chce tylko żeby działało bo ten silnik raczej na sprzedaż, mam niby do niego rame z papierami, ale w takim stanie że za sam silnik na chodzie dostane więcej niż za taki skuter w takim stanie, więc raczej on na sprzedaż za jakieś 400zł i rama na złom, do normalniej jazdy mam swojego pyrkającego dwusówka.

A oryginalny zamontowany jaki miał markowy?, u mnie w 139qmb skuter od nowości przejechał 9,8k pierw co zaczął brać olej to mu dolewałem do stanu w końcu się zatarł, następnie zakupiłem chiński zestaw 65cm, ma już zrobione na nim około 12k i dalej działa bez zarzutów, także więcej przejechał ten zakupiony jak zamontowany od nowości, zależy jaki się trafi i jak jest eksploatowany.

Mam jeszcze jedno pytanko, muszę ustawić wałek rozrządu, magneto jest źle ustawione więc nie moge sugerować się pozycją T, w jakiej pozycji musi być tłok żeby dobrze wsadzić wałek.

Nie może być źle ustawione magneto bo na nim jest punkt wyzwalania zapłonu.

To dlaczego jak ustawie magneto na T to jest tłok schowany, a ludzie mówią że żeby to ustawić tłok musi być w pozycji górnej, ja wgl mam błędne informacje, jedni mówią że na T musi być, inni że tłok na górze, jak zrobiłem jak było na T to te młoteczki blokowały mi wałek rozrządu i wgl nie mogłem nim kręcić

Jedynym przypadkiem, w którym magneto byłoby przestawione to zerwany klin na wale korbowym. Jeżeli klin jest na swoim miejscu to ustawiasz wał korbowy na znak “T”. Tłok musi być w GMP. Ewentualnie ustaw tłok w GMP posiłkując się latarką i otworem świecy zapłonowej, a następnie patrz gdzie wypada znak na magnecie.

Wałek rozrządu możesz zamontować jedynie mając prawidłowo ustawiony wał korbowy. Nie ma innej możliwości.

Ja zrobilem tak że bez głowicy tłok ustawiłem w pozycji górnej, potem złożyłem i wszystko jest ok. Teraz tylko musze jakiś sprawny gaźnik ogarnąć i będzie chodzić.

Obróciłeś ręcznie kilka razy wałem korbowym po montażu? Żeby nie było niespodzianki po rozruchu silnika, że się dziwny wzorek na tłoku odbił. Pokrywają się teraz znaki na magnecie i wałku rozrządu?

Tak kreciłem wszystko jest ok ale znak sie nie pokrywa i tyle nw jak to sie stało ale znak na magnecie jest poprostu w innym miejscu.

Jeżeli uważasz, że wszystko jest w porządku to Twoja sprawa. Mi się wydaje, że albo to nie zagada, albo znak się pokrywa, tylko sprawdzasz z czymś innym.

moge zdjac glowice i ci pokazac ze jak tłok jest na górze to znak na magnecie na dole a nie w okienku do sprawdzania

Szkoda pracy, nie rozbieraj. Ale przeczuwam, że będzie problem z rozruchem. T - Top, czyli tłok w górnym martwym punkcie. F - Fire, czyli zapłon. Teraz mi powiedz, co z impulsatorem? Kiedy pojawi się iskra?

kiedy tłok jest na górze ten taki kwadracik na magnecie jest w tym miejscu co ten wystajacy bolec, nie wiem jak to sie fachowo nazywa