Cylinder 80cm i rolki czy sie opłaca?

Chodzi o:
http://allegro.pl/cylinder-skuter-4t-80cm-quest-wilga-vapor-rolki-i1597807039.html

Czy się opłaca?
Jak zmienią sie osiągi silnika przy takich rolkach?Tzn. czy zmieni się przyspieszenie czy v-max?

przyspieszenie pojdzie ci na rolkach i na tym cylku ale tez troche v-max bo to w koncu 80 nawet chinska ale da cos ci

przyspieszenie pojdzie ci na rolkach i na tym cylku ale tez troche v-max bo to w koncu 80 nawet chinska ale da cos ci

Ale czy te rolki nie są za lekkie?

Ten cylek to 72ccm, a nie 80ccm (średnica tłoka 47mm)
Rolki wg mnie za lekkie, kup sam cyl kilka złotych taniej albo z dyszą, którą i tak i tak musisz kupić, przy seryjnym filtrze 88-90 powinna starczyć, chociaż jeśli masz seryjną ponad 80 (w co wątpię trochę), to może i bez tego latać :D

a jak to sprawdzic?

Co sprawdzić?Dyszę?Wykręć i zobacz rozmiar, na skuterowo masz artykuł taki.

A co się może stać przez te lekkie rolki?

Będzie mały v-max i będzie wył, tzn kręcił zbędne obroty, na początek na seryjnych rolkach zobacz jak będzie.

Przy takich rolkach w dupę dostają wszystkie podzespoły silnika bo żeby je wypchnąć na wariatorze będzie musiał kręcić kosmiczne obroty a i tak nie ma gwarancji że jest w stanie osiągnąć takie obroty żeby rolki poszły na górę. W efekcie prędkość spadnie i moc też.
Za 50 zł za komplet nie spodziewałbym się niczego dobrego jak samego tłoka nie kupisz za 50zł (dobrego).

A co zrobić żeby zwiększyć przyspieszenie?
W sumie nic nie robiłem w nim a wyciąga 72km/h? Wydaje mi się to dziwnę (niby wersja sport).

Tą wersję Sport to sobie można wsadzić w... A dobra nieważne :mrgreen:
To tylko naklejki, może blokad nie dali albo zrobili jak u mnie, kabelek od blokady tak wsadzili, że się od kopniaka/wariatora zerwał :D I po blokadach.Jak leci 65-70 realne to wszystko z seryjnego, daj ten cyl większy i dyszę i wzrośnie przyspiecha :D

A podasz mi jakiś link do allegro, tzn. cyl i dysze którą byś polecił.

Swoją drogą jak ten komplet kosztuje 53zł to musi być straszne dziadostwo,skoro sam tłok kosztuje w granicach 100zł.

Przepraszam, że powiem swoje 3 grosze. Skoro na oryginale skuter grzeje tobie powyżej 60 km/h to poco szukasz jeszcze kwadratowych jaj? Wprawdzie nie mam skutera, ale jednym z moich sprzętów jest Jawka 50 z 1979 r. Można do niej dokupić większe cylindry i zębatki. Co podobno skutkuje większymi prędkościami. Ja na swoim 50cm jadę też ponad 60 km/h, tyle samo co na podobno tuningowych. Te zmiany mogą przynieść wręcz odwrotny skutek i odbić się jeszcze zwiększonym zużyciem paliwa. Moje zdanie jest takie, że jak chcesz jeździć szybciej kup większy sprzęt.

dychul napisał:

Przepraszam, że powiem swoje 3 grosze. Skoro na oryginale skuter grzeje tobie powyżej 60 km/h to poco szukasz jeszcze kwadratowych jaj? Wprawdzie nie mam skutera, ale jednym z moich sprzętów jest Jawka 50 z 1979 r. Można do niej dokupić większe cylindry i zębatki. Co podobno skutkuje większymi prędkościami. Ja na swoim 50cm jadę też ponad 60 km/h, tyle samo co na podobno tuningowych. Te zmiany mogą przynieść wręcz odwrotny skutek i odbić się jeszcze zwiększonym zużyciem paliwa. Moje zdanie jest takie, że jak chcesz jeździć szybciej kup większy sprzęt.

Gdy wsadzisz na przód do Jawki zębatkę 13z to v-max wrośnie o 5 km/h. Sam mam Ogara z identycznym silnikiem: Jawa 223 :)

Jak miałem Jawe 20p, to nie było chinola żeby mnie wyprzedził. Jawka była z fabrycznym cylkiem 50cm, śmigała 75/h. Niestety, skuszony nie złą sumką, musiałem się z nią rozstać, pojechała do Wa-wy. :|

Gdy wsadzisz na przód do Jawki zębatkę 13z to v-max wrośnie o 5 km/h. Sam mam Ogara z identycznym silnikiem: Jawa 223 :)
Może i tak, ale wtedy tracę na mocy. Jak potrzebuje jeździć szybko lub dalej poza Warszawę siadam na Virago535. Jak jestem na działce lokalne i leśne drogi pokonuję WSK 125. W zależności od potrzeb zmieniam środek lokomocji.

Panowie zapraszam na OT z dyskusjami :D
Posel ode mnie masz to:
http://moto.allegro.pl/cylinder-tuning-65cm-chinskie-4t-super-cena-v-max-i1572403008.html

http://moto.allegro.pl/cylinder-tuning-80cm-chinskie-4t-super-cena-v-max-i1572403044.html

Ten cylek 65ccm ma naprawdę 63ccm, zaś cylek 80ccm ma naprawdę 72ccm :D Dyszę kup sobie gdzieś w sklepie, te cylki co dałem sprzedaje "v-max ostrołęka", chyba najbardziej polecany sprzedawca tych cylków.Szit nie szit Hugo, ale jakoś jeżdżą, same cylki chodzą dobrze, nieraz tłok się tylko sypie, znaczy puchnie.Pamiętaj oczyffko o wzroście spalania po zmianie cyla :D

1. Jak wygląda dysza?(najlepiej podaj link np. z allegro)
2. Czy przez jakość tych cylków które podałeś skróci się żywotność skutera? Jeżeli tak to podaj jakieś lepsze.
3. Jak zmieni się spalanie?(teraz wynosi około 3,5l/100km)