cylinder 80? czy 90? (4T)
- This topic has 31 odpowiedzi, 7 głosów, and was last updated 9 years, 7 months temu by
mechanik2005.
- AutorWpisy
- 19 marca 2011 dnia 10:46 #24470
chodzi o cylinder do New Dink 50
80 http://tnij.org/80ka czy 90 http://tnij.org/90ka
efekt jaki bym chciał osiągnąć to siła i wigor, z drugiej strony nie chcę “zamęczyć” innych podzespołów silnika
Vmax może być 65/70km/h ale być od razu a nie po 200 metrach19 marca 2011 dnia 11:41 #24472Ja bym ani jednego ani drugiego nie brał, sam kupiłbym Airsal
http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=airsal+4t&category=156
Ma on ok 82ccm, więc zainwestowałbym w przeróbkę głowicę.Do tego dysza, sprężyna centralna nowa, rolki i może wario 😀 Aaa no i może wariator nowy-aczkolwiek gdzieś była dyskusja na forum i ktoś mówił, że nie warto sprężyn etc. ja bym kupił, bo to elementy regulacji więc moim zdaniem trzeba 😀 Jeszcze tylko jedno dla przypomnienia-pościągaj blokady jak masz z CDI też.
19 marca 2011 dnia 13:01 #24484Vezyr napisał:
Ja bym ani jednego ani drugiego nie brał, sam kupiłbym Airsal
http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=airsal+4t&category=156w opisie kompatybilności Airsal-a nie ma mojego ND, więc raczej ten kit który polecasz nie będzie pasował
19 marca 2011 dnia 13:24 #2448819 marca 2011 dnia 13:36 #24491a możecie mi wytłumaczyć czemu Arisal jest lepszym wyborem od Naraku, niższe koszty zakupu pomijam
19 marca 2011 dnia 13:43 #24494Ja się na tym nie znam 😛
19 marca 2011 dnia 13:50 #24497HugoBoss napisał:
Ja się na tym nie znam 😛
więc polecasz bo taniej?
nie jestem nastolatkiem z kieszonkowym , wiec taniej to nie jest kryterium którym się kieruje 😛19 marca 2011 dnia 14:22 #24501W zestawie Airsal denko tłoka ma inny kształt od tego z zestawu Naraku. Widocznie zestaw Airsal daje większy stopień sprężania i stąd różnica w mocy. Ja bym jeszcze proponował wymianę głowicy z powiększonymi zaworami i wałka rozrządu na sportowy.
19 marca 2011 dnia 14:22 #24502Nie,tylko podałem link do porównania 😀 Dla mnie to bez sensu wymieniać pół skutera żeby tylko lepiej przyspieszał,lepiej kupić skuter o pojemności 125cm³ niż wydawać tyle kasy i zarzynać silnik i inne części.
19 marca 2011 dnia 14:25 #24503Co do kompatybilności z ND, mnie się wydaje, że właśnie z zestawem Airsal musiałbyś zmienić głowicę, a Naraku pasuje z oryginalną.
19 marca 2011 dnia 14:29 #24504detinko napisał:
“nie jestem nastolatkiem z kieszonkowym , wiec taniej to nie jest kryterium którym się kieruje” 😛
Dlatego tym bardziej wolałbym sprzedać ten skuter co masz,dołożyć i kupić większą pojemność,np Dinka 200 z rocznika 2010 masz za 9400 http://kymco1.webd.pl/?page_id=605
19 marca 2011 dnia 15:57 #24525Hugo 9400, to trochę dużo za skuter o pojemności silnika 175ccm, bo 200 to on ma tylko w nazwie.. Wolałbym już kupić nową Malaguti Password 250 z silnikiem Yamahy 21KM, z wyprzedaży rocznika 2008, za 8900zł -(do negocjacji). 😉
19 marca 2011 dnia 18:37 #24543Ale Malaga to skuter miejski z dużymi kołami,a kolega widzę że woli bardziej turystyk,więc dając 9400zł za Dinka 200 nie kupi nic podobnego w tej cenie,a widzę że za te przeróbki co chce zrobić może kupić wspomnianego wcześniej Dinka 200.
19 marca 2011 dnia 20:42 #24561Hmm.. Malaga 250 z silnikiem o mocy 21KM, to skuter miejski, a ND 170ccm, 15 KM to turystyk… Myślę że każdy skuter można używać do turystyki, tym bardziej jeśli jest z silnikiem chłodzonym cieczą. Duże koła to atut w trasie na nasze dziurawe drogi 😉
19 marca 2011 dnia 20:47 #24564Vezyr napisał:
ktoś mówił, że nie warto sprężyn etc. ja bym kupił, bo to elementy regulacji więc moim zdaniem trzeba 😀
Ja pisałem o tym w którymś wątku ale dotyczyło pojemności 49. Przy cylindrze 80 czy 90 moc już jest na tyle duża że bez mocniejszej sprężyny centralnej może się nie obejść bo pasek się będzie ślizgał.
19 marca 2011 dnia 20:53 #24565Jeśli pamiętam, to bardzo obszerny tekst miałeś i mogłem pomieszać już, aczkolwiek o to mi chodziło, również uważam, że trzeba przy tej pojemności porobić w napędzie.Czyli nie ma problemu i się dogadaliśmy, mój błąd że tak powiem
19 marca 2011 dnia 21:10 #24568I wszystko jasne
19 marca 2011 dnia 21:37 #24570HugoBoss napisał:
Dla mnie to bez sensu wymieniać pół skutera żeby tylko lepiej przyspieszał,lepiej kupić skuter o pojemności 125cm³ niż wydawać tyle kasy i zarzynać silnik i inne części.
Tak masz racje ale czasu nie cofnę, skuter dopiero co kupiłem zresztą pierwszy w życiu :). Prawka na dwa kółka nie mam wiec wybór był oczywisty. Co do kosztów to nie jest tak źle jak by się mogło wydawać. cena salonowa ND50 to 7600zł, odjąć 1300zł za rocznik 2010, odjąć vat22% przy zakupie na firmę = 4914zł. Z zaoszczędzonych prawie 2700zł można uszlachetnić skuter, i jeszcze sporo zostanie. Już złapałem skuterowego bakcyla, i w samochód wsiadam tylko jak z żoną i dziećmi gdzieś się wybieramy. Na co dzień szukam wręcz pretekstu zęby nacisnąć starter i wyskoczyć z garażu :D. Myślę więc że kategoria “A” i skuter kto wie może i 500-ka jeszcze czeka mnie w życiu.
22 marca 2011 dnia 07:59 #24687pojawia się też pytanie skoro silnik będzie z flakami na wierzchu czy przy okazji nie wymienić wałka rozrządu na sportowy? http://tnij.org/rozrz.
Zastanawiam się w takim przypadku czy zauważalnie wzrośnie apetyt na paliwo22 marca 2011 dnia 09:11 #24688Jeśli chcesz wycisnąć maksymalnie ze squta ile się da, to warto zainwestować w sportowy wałek i głowicę z powiększonymi zaworami. Wzrosną obroty i moc silnika, co jest jednoznaczne ze zwiększonym zużyciem paliwa. Chyba że zmienisz również przełożenie przekładni (zębatki), będzie miał większą szybkość max i mniej spali, w porównaniu do oryginalnego przełożenia.
22 marca 2011 dnia 12:39 #24697Pietro masz na myśli przełożenie napędu np: takie? http://tnij.org/przelo
22 marca 2011 dnia 12:49 #24701detinko, właśnie o to chodzi 😉
23 marca 2011 dnia 11:56 #24787Bzdura… sorki ale wałek po co?
Dlatego że wciskają kity że masz zysk jakiś z tego ze względu na coś tam (teoretycznie inne wyżłobienia czy coś tam)?
Może to i się sprawdza w małych chińskich skuterach, które mają jakoś wykonania podzespołów losową i które nie trzymają norm.
Wyjechano masz oryginalny, że chcesz wymieniać?
Co do sprężyny to też niepotrzebny wydatek (oryginalna kymco jak pomarańczowa prawie jest, jak wsadziłem białą co była do wario malossi dołączona, okazało się że skuter gorzej się zachowuje).Przerabiałem dokładnie to samo – za duże inwestycje w stosunku do zysków – niepotrzebnie wydane pieniądze.
Jedynie co przynosi w przypadku ND zysk, to wymiana cylindra na 80 (ewentualnie 90 – wtedy ciut koszta większe), wariator, dobór rolek i dyszy, oraz wariator, nad którym już można sie zastanawiać czy jest sens bo masz zysk tylko 5 do 7 km.
Reszta to wyrzucone pieniądze, bo zysk jest mizerny lub zerowy, gdyż okazuje się, że oryginalne części są porównywalne jakościowo i taka wymiana nic nie daje.
Żeby naprawdę zyskać na ND więcej, byś musiał bawić się z całym przełożeniem napędu (inne przełożenie pierwotne, itp), ale i tak 125ki z tego nie zrobisz.
Ja osobiście też mam podejście, że inwestuje w firmowe rzeczy, bo szanuje swój czas i pieniądze na serwisy ewentualne, i nie lobię niespodzianek, że coś mi wysiądzie po 5 tyś km… na razie na tuningu kulam się już 20 tyś, żywotność jeszcze 15 cylka, ale zanim to będziesz przerabiał zastanów się nad ewentualnymi zyskami z tego.
Naprawdę wiele części oryginalnych z ND jest identyczna do tego co napisałeś i reszta to niepotrzebne wydatki.
23 marca 2011 dnia 13:02 #24789Raf, ten wałek z zębatkami, właśnie zmienia przełożenie pierwotne, na tzw. “długie”. Zmiana przełożenia po tuningu silnika na poj.80-90ccm, ma na celu zwiększyć prędkość max. przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Jeżeli tego nie zrobi, skuter będzie miał potężną moc, która nie zostanie wykorzystana, silnik w całym zakresie, będzie pracował na bardzo wysokich obrotach, to tak jakby motocyklem czy autem z 5-cio biegową skrzynią biegów, jechał autostradą, full na np.3-gim biegu.
23 marca 2011 dnia 13:56 #24793Odnośnie tego http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-przelozenia-sportowe-racing-kymco-p-200-1.html?cPath=13969_8215_8218&sessID=3de83d329fcfbe75ff57070b96826341 to się zgadzam , tylko mnie zastanawia sens tego http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-sportowy-rozrzadu-naraku-touring-5080-p-2895-1.html?cPath=13969_8215_8217&sessID=3de83d329fcfbe75ff57070b96826341
Co da ten wał rozrządu? Innaczej ząbki tam są w stosunku do oryg? (nie to, że złośliwie to pisze – po prostu mi tłumaczono, że to nieuzasadniony wydatek).
Bo rozumiem przełożenie.23 marca 2011 dnia 14:32 #24796Raf, sportowy wałek rozrządu ma inną geometrię i kąty krzywek -(np.bardziej płasko wyfrezowany koniec krzywki zaworu ssącego, dłużej trzyma otwarty zawór, przez co lepiej napełnia komorę spalania mieszanką paliwową), tak że lepiej wkręca się w obroty i zyskuje dodatkowo na mocy.. sam odblokowany moduł tego nie da, co w połączeniu ze sportowym wałkiem.
23 marca 2011 dnia 14:57 #24800Ciesze się że wciągnąłem kolegów w dyskusje :P.
Słuchajcie, czy zmiana przełożenia to skomplikowana czynność, robi się to od strony silnika?, sory za ignorancję ale dopiero “nasiąkam tematem” skuterów. zapytuję pod kontem zgromadzenia części by za jednym zamachem rozbebeszania silnika wykonać wszystkie czynności23 marca 2011 dnia 17:07 #24808Obudowa przekładni jest przykręcona do obudowy przekładni pasowej, kuknij na skuter to zajarzysz jak to zrobić, przygotuj sobie nową uszczelkę, bo może się podrzeć, żeby potem nie kapał olej 😉
23 marca 2011 dnia 20:01 #24821Pietro napisał:
Obudowa przekładni jest przykręcona do obudowy przekładni pasowej, kuknij na skuter to zajarzysz jak to zrobić, przygotuj sobie nową uszczelkę, bo może się podrzeć, żeby potem nie kapał olej 😉
fajnie, bo w takim razie zrobię to sobie sam, trochę zaoszczędzę na robociźnie a satysfakcja rzecz bezcenna 🙂
27 marca 2011 dnia 22:26 #25162natknąłem się na film, na którym mechanik zmienia napęd w kymco super9, nie zrobię tego sam, za dużo patentów na roboczogodzinę.
Ale aż miło popatrzeć na fachowca :). Jeżeli było to przepraszam
http://www.youtube.com/watch?v=A-mvewH-e1A&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=saroOZYidT0&NR=1 - AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.