Cylinder 80 cm3 Wszystkie Fakty i Mity

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #40962 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    A dokładnie cylinder 72 cm3 do którego nie zmienia się głowicy. Los sprawił że musiałem wymienić cylinder w serwisie, wybór padł na ten właśnie cylinderek.

    Prędkość jak i przyspieszenie wzrosło.

    Prędkość maks przedtem – 65 km/h, teraz 70 km/h. Nie dużo ale przedtem strasznie długo się rozpędzał a teraz do 70 km/h rozpędza się szybko. Gdybym miał już ponad 1000 km na tym zestawie a sprzęgło nie było w agonalnym stanie sprawdził bym czy uda mi się piszczeć na asfalcie.

    Przyspieszenie. Czuć poprawę gdy przekręcam manetkę za połowę. Może regulacja gaźnika to zrobiła że teraz wyrywa się i nie dusi? Nie wiem. W każdym razie nie zwalnia już pod górki. Przedtem 45 km/h, teraz 65 km/h pod te same wzniesienia.

    Zużycie paliwa. 2,3l/100 km. Niewiele wzrosło a jest dużo lepiej.

    Dziś w czasie jazdy miałem swój pierwszy szlif. Skręcałem w uliczkę i odkręciłem manetkę. Tylne koło straciło przyczepność. Porysowany plastik z boku i pod podłogą. Lekko skręcona kierownica w lewo. Przedtem robiłem to tysiące razy i nigdy tylne koło nie wpadło w poślizg. Więc moc jest sporo większa i należy się z nią obchodzić ostrożnie.

    Chłodzenie jest ok, nie czuć żeby się zagrzewał i tracił moc ale to jest zdaje się charakterystyczne dla 2T. Po szybkiej jeździe warto go jednak ostudzić wolną jazdą przez kilometr, dwa.

    Więcej uwag z eksploatacji tego zestawu opiszę później 🙂

    #40977 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    trawiłeś na jakieś zabrudzenie stąd poślizg 🙂
    Nm nigdy za wiele

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #40982 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Znam tą uliczkę, nie ma tam piasku itp. Szkoda że skuter się porysował 🙁

    #40984 Reply
    P_A_T
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 136
    • Postów: 137

    Nikt ci nie kazał kupować cylindra no-name albo jakiegoś chińskiego szajsu. Gdybyś kupił porządny to by 80cc było 80 a nie 72 i napewno moc i Vmax byłby większy

    #40990 Reply
    a123659
    Uczestnik
    • 35
    • Postów: 2 492
    • Postów: 2 527

    Pat, co ty dziś takie ciśnienie masz? Do każdego wybuchasz… Przecież On pisze, że wzrosła moc i v-max. Poza tym do chińskiego skuterka niema co kupować markowy cylinder itp.

    #40991 Reply
    Piotrekacm
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 53
    • Postów: 53

    A ile kosztowała Cie wymiana cylindra? (cylinder+ robocizna)

    #40992 Reply
    P_A_T
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 136
    • Postów: 137

    @Ryglos
    Ja jego post zrozumiałem jako iż nie jest zadowolony z tego co zrobił

    #41007 Reply
    bitronxp1
    Użytkownik
    • 31
    • Postów: 368
    • Postów: 399

    witam to i ja się pochwale , mój problem polegał na ty ze na prostym odcinku mój zipp tops 4t jechał max 50km/h , blokady oczywiscie wszystkie zdjęte.i tak po długich namysłach i przeszukaniu setek stron internetowych i wielu poradach nikt nic ciekawego nie wymyslił ,co by tu mu zrobic zeby chciał jezdzic szybciej.jedynym sensownym rozwiązaniem było wymienić cylinder na większy i tak nurtowało mnie pytanie jaki cylek zakupic czy no-name z allegro za 55zł czy jakis tajwański za ok 100zł .no cóż trzeba go wymienic bo jak to ne pomoże to mi już ręce opadną całkowicie .i się zaczeło jaki cylek kupic tani ? na poczatku własnie sie tym kierowałem ale tak mi zaswitało skoro w servisie chce mi wcisnąc jakis cyl za 350zł w dodatku firmy nie znam to myslę sobie na allegro jakąś firmówkę za te kasę kupie .zakupiłem cylek 80ccm(82) firmy arisal i nie załuję przyspieszenie do 50 to jest pare sekund ,na prostej dochodzi do 70km/h ale jest w trakcie docierania wiec nie wiem ile po dotarciu dobije tak wiec myslę ze warto zainwestować w firmowy cylinder.

    #41551 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Taki cylinder zażyczyłem sobie bo jest w miarę tani i miał służyć tylko do codziennego jeżdżenia maks 60 km/h. Za:
    – wymianę cylindra
    – wymianę dyszy
    – regulację zaworów
    – czyszczenie i przykręcenie luźnego filtra powietrza
    – czyszczenie przekładni i sprzęgła
    – regulację gaźnika
    – cylinder, dyszę
    zapłaciłem 300 zł.

    Teraz muszę wymienić pasek lub sprzęgło. Coś się ślizga i stawiałbym raczej na sprzęgło niż na pasek. Przy przyspieszaniu nagle wzrastają obroty do około 8000 rpm a skuter powolutku przyspiesza, nagle obroty spadają o połowę i zaczyna lepiej przyspieszać.

    #41553 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    jak by pasek się ślizgał to byś to słyszał, takie piszczenie z przekładni. Jak sprzęgło się ślizga to odkręć dzwon i wyczyść tam wszystko w środku, powinno przestać.

    #41562 Reply
    degename
    Uczestnik
    • 8
    • Postów: 982
    • Postów: 990

    Tam nie ma już co czyścić bo starły się okładziny i sprzęgło łapie sporo wyżej. Wieczór w garażu…

    #41563 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    to jaki ma przebieg to sprzęgło ? zwykle starcza na jakieś 20-30 tyś km, czasem i więcej…

    #44549 Reply
    Bartolini
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 368
    • Postów: 373

    P_A_T napisał:

    Nikt ci nie kazał kupować cylindra no-name albo jakiegoś chińskiego szajsu. Gdybyś kupił porządny to by 80cc było 80 a nie 72 i napewno moc i Vmax byłby większy

    Nikt ci nie kazał pisać tego posta?
    Przeczytałem cały wątek dwa razy i Twoje posty się mają nijak do tematu. Śmiem twierdzić wręcz, że masz problem z rozumieniem słowa pisanego. Gość opisuje swoje doświadczenia po zmianie cylka, a ty tu wywalasz z akcją typu cylinder noname.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Cylinder 80 cm3 Wszystkie Fakty i Mity
Twoje informacje:




Back to top button