cylinder

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #155376 Reply
    Piotr Suwara
    Uczestnik
    • 26
    • Postów: 38
    • Postów: 64

    http://allegro.pl/cylinder-wm-motor-70-ccm-super-cena-4t-139qmb-gy6-i3901115220.html siemka co sądzicie o tym cylku , mam zamiar go kupować i chce sie bardziej upewnic czy sie opyla Posiada ktoś ?

    #155377 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Moja, jak i innych opinia o wm motor jest na poziomie poniżej 0. Będzie to cylinder z plasto-trytoliny. Jeżeli jesteś bogaty, i lubisz często zmieniać cylindry to… Zakładaj 😀

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #155378 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Jak amsz kingwaya,zippa,rometa to jest ok ale zakupił bym cały komplet np taki http://allegro.pl/cylinder-glowica-modul-dysza-cewka-skuter-4t-80-i3922035574.html

    #155381 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    martin1996a napisał:

    Jak amsz kingwaya,zippa,rometa to jest ok ale zakupił bym cały komplet np taki http://allegro.pl/cylinder-glowica-modul-dysza-cewka-skuter-4t-80-i3922035574.html

    Kolejny 'super-hiper’ wzmacniany zestaw z modułem za kilka złoty i te pierścienie Hondy. Pewnie chodzi o Chondę. Produkt renomowanej firmy. Dobre! Do pełni szczęścia brakuje naklejek mocy. Dobry tłok kosztuje prawie tyle, co ten cały zestaw, więc resztę można sobie dopowiedzieć.

    #155382 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    a najlepsze jest to:

    „4. TUNINGOWA ODBLOKOWANA CEWKA WYSOKIEGO NAPIĘCIA – MOCNA I SILNA ISKRA !! BEZ BLOKADY OBROTÓW” – od kiedy to cewki są blokowane ? 😀

    #155383 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Każdy orze jak może. Jak bym wystawił zestaw 47mm jako 150cm3, do tego 6 rolek 6gr firmy wm motor jako super hiper doładowanie turbiny, oraz „racingowy przewód paliwowy”, to myślę, że też by się znaleźli jelenie na to, i wiarą kupili by to.

    #155386 Reply
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 480
    • Postów: 484

    lepiej kupić raz a porządnie – http://allegro.pl/airsal-cylinder-80cc-50mm-4t-139qmb-gy6-dysza-i3899101221.html najlepszy cylek do 4t , po I daje największy przyrost mocy z tych z tłokiem 50mm , po II nie ma problemu z częściami do tego zestawu , po III jest z aluminium, przez co przy seryjnym wiatraku jest nie do zagrzania, po IV tłok ma specjalną konstrukcję, przez co pracuje z seryjną głowicą od 50’tki.

    A przyrost mocy jest ogromny, nawet tak duży że do kosztów utrzymania skutera dorzucisz 40 zł / 2000 km za pasek, bo stary się rozciągnie. Nawet spalanie zbytnio nie wrasta, więc nie jest źle.

    Ogólnie montowałem 2 takie cylki i początkujący może mieć problem z zabezpieczeniami sworznia , które są tak wyjątkowe, że w niektórych seriach tego cylka nie posiadały uchwytów ( normalne wyglądają jak G, te wyglądają jak C ) , ale na dłuższą metę te rozwiązanie zapewnia ekstremalną skuteczność przy wysokich obrotach.

    #155389 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Im_Jurek napisał:

    lepiej kupić raz a porządnie – http://allegro.pl/airsal-cylinder-80cc-50mm-4t-139qmb-gy6-dysza-i3899101221.html najlepszy cylek do 4t , po I daje największy przyrost mocy z tych z tłokiem 50mm , po II nie ma problemu z częściami do tego zestawu , po III jest z aluminium, przez co przy seryjnym wiatraku jest nie do zagrzania, po IV tłok ma specjalną konstrukcję, przez co pracuje z seryjną głowicą od 50\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\’tki.
    A przyrost mocy jest ogromny, nawet tak duży że do kosztów utrzymania skutera dorzucisz 40 zł / 2000 km za pasek, bo stary się rozciągnie. Nawet spalanie zbytnio nie wrasta, więc nie jest źle.
    Ogólnie montowałem 2 takie cylki i początkujący może mieć problem z zabezpieczeniami sworznia , które są tak wyjątkowe, że w niektórych seriach tego cylka nie posiadały uchwytów ( normalne wyglądają jak G, te wyglądają jak C ) , ale na dłuższą metę te rozwiązanie zapewnia ekstremalną skuteczność przy wysokich obrotach.

    Po 1: Ten cylinder wcale nie jest NAJLEPSZY, pokazać Ci lepszy cylinder do tego silnika? Proszę: http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-polini-aluminium-80cc-bez-glowicy,pZ041603.bhtml

    Po 2: To, że jest z aluminium to wcale nie świadczy o tym, że jest nie do zagrzania – jak wstawisz do niego dyszę 80, to też zagrzejesz. Po za tym regeneracja nicasilu jest nie opłacalna, przez co po przytarciu cylinder można wyrzucić do kosza.

    Po 3: Piszesz, że pracuję z seryjną głowicą. Znam ludzi z mojej szkoły co mają takie cylindry, i przy seryjnej głowicy od 50cm3 tłok uderzał o zawory.

    Też kiedyś planowałem zakup tego cylindra.. „bo jest on z aluminium, i trudno będzie go przegrzać”, jednak zastanowiłem się dłużej, i doszedłem do wniosku, że nie opłaca mi się kupowanie go, do tego większej głowicy, oraz najważniejsze.. minimum dyszy 90 co spowoduje znaczny wzrost zużycia spalania w stosunku do cylindra 47mm przy którym zalecana jest dysza 85. A jak Przegrzeje? – Co jest oczywistą sprawą przy moich niektórych wycieczkach. Szkoda kasy na nicasil.

    #155391 Reply
    J23
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 410
    • Postów: 412

    Jeżeli już zdecydujemy się na zakup lepszego, markowego cylindra, to faktycznie można mieć dylemat pomiędzy cylindrami nicasilowymi a żeliwnymi. Przy skuterach 4T zazwyczaj będziemy wybrać coś z oferty Airsal lub Naraku. Trudno jednoznacznie wskazać, który jest lepszy. Powłoka nicasilowa będzie na pewno lepsza od żeliwa w kwestii osiągów, ale jest czuła na przegrzanie, zanieczyszczenia w zasysanym powietrzu, czy zasiarczone paliwo. Jeden użytkownik może przejeździć na takim cylindrze dużo kilometrów, a drugiemu padnie po 2-3 tyś km, bo wpadnie trochę syfu przez brudny, czy nieszczelny filtr powietrza albo silnik dostanie temperatury i nicasil się złuszczy.

    http://forum.mieloch.pl/odprysk-nicasilu-i-zatarty-tlok-t148933.html

    W necie jest pełno info na temat nicasilu. Zwłaszcza na forach motocrossowych. Moim zdaniem nicasil najlepiej się sprawdza w silnikach chłodzonych cieczą. Atutem zestawów Naraku są doskonałe tłoki i pierścienie. Poza tym, jeżeli żeliwo dostanie temp., to zanim się zatrze będzie czuć spadek mocy i można w porę zareagować.

    Jeżeli chodzi o uderzanie tłoka w zawory, to trzeba mieć na uwadze, że silnik 139QMB występuje z dwoma rodzajami głowic. Poza tym są stosowane różne wałki rozrządu, które mogą się różnić wysokością krzywek, czy czasami otwarcia. Po prostu podczas montażu trzeba dokładnie sprawdzić, czy tłok nie będzie uderzał w zawory lub głowicę.

    #155405 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Lepszy, bo droższy?Marny argument, nie znam nikogo, kto to kupił, więc to jak „kot w worku”-wolę Airsala.

    W moim kiedyś był taki Airsal na dyszy 84 albo 85, głowica i reszta seryjna-zajechany przez poprzedniego właściciela, no ale 4T się nie jeździ na 1 kole…

    Kolejna sprawa-kto kupuje cylinder sporo większy od seryjnego i liczy jakieś mililitry spalania?Nonsens dla mnie.

    Do Airsala nawet producent większej głowicy nie przewiduje.

    Zmiana dyszy z 85 na 90 zwiększy ZNACZNIE spalanie-znacznie, czyli o ile?Też niekoniecznie-większy cyl, większa moc, więc kręcimy mniej silnik i można nawet mniej spalić 🙂

    #155406 Reply
    martin1996a
    Użytkownik
    • 47
    • Postów: 499
    • Postów: 546

    Pamiętajcie jak macie aluminiowy cylinder można go sprzedać na złom i dostaniemy coś około 7zł 😀

    #155407 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    Vezyr napisał:

    Lepszy, bo droższy?Marny argument, nie znam nikogo, kto to kupił, więc to jak „kot w worku”-wolę Airsala.
    W moim kiedyś był taki Airsal na dyszy 84 albo 85, głowica i reszta seryjna-zajechany przez poprzedniego właściciela, no ale 4T się nie jeździ na 1 kole…
    Kolejna sprawa-kto kupuje cylinder sporo większy od seryjnego i liczy jakieś mililitry spalania?Nonsens dla mnie.
    Do Airsala nawet producent większej głowicy nie przewiduje.
    Zmiana dyszy z 85 na 90 zwiększy ZNACZNIE spalanie-znacznie, czyli o ile?Też niekoniecznie-większy cyl, większa moc, więc kręcimy mniej silnik i można nawet mniej spalić 🙂

    Nie lepszy, bo droższy, tylko może z lepszych materiałów wykonany? 🙂 Z innych stopów? Różnica zawsze jest w szczegółach.
    Co do spalania to pół litra jak np. dla mnie to jest dużo. To tak jak by ktoś Ci podarował darmowego „hotdoga z większą parówką” przy każdych 200 km. Pamiętaj, że nie tylko pieniądze z portfela się zmniejszają, ale również zasięg na pełnym baku.

    Tutaj nie ma, że zły/dobry, tylko wedle uznania danej osoby. Jedni widzą w tym plusy, drudzy minusy. Jedni lubią gorzką czekoladę drudzy nie – do takich osób np. zaliczam się ja.
    Tak, plusem jest to, że jest większa moc od 72cm3 😉

    #155408 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 27
    • Postów: 2 957
    • Postów: 2 984

    Przecież szczegółów nie znasz to skąd wiesz, że droższy jest lepszy?

    #155409 Reply
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • 77
    • Postów: 4 570
    • Postów: 4 647

    Moze to jak z nawigacja samochodową – droższa nie zawsze jest lepsza… Ja bardzo chwaliłem taką za 159 zł.

    Może złotym środkiem będzie cylinder żeliwny ze średniej lub wyższej półki? Będzie na pewno bardzo dobrze wykonany i z pewnością mniej wrażliwy na przegrzanie niż nicasil. Zresztą – wkładanie do skutera cylindra kosztującego połowę wrtości pojazdu nie uważam za mądre rozwiazanie. Mój kosztował 130 zł i śmiga.

    #155410 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Ze wszystkim tak jest Kisiu, ja też jestem za średnią półką 🙂

    Co do nieopłacalności odnawiania nicasilu:
    1.Kupimy Airsala-300zł-jak się rozleci, to zamiast Nicalsilu kupujemy znów to samo-w sumie 600zł

    2.Naraku chyba 350 albo 400zł, rozwalamy-szlif wiąże się z kosztem robocizny, tłok nadwymiarowy i pierścienie (bo chyba same pierścienie nadwymiarowe nie starczą do tłoka 🙂 ) i wyjdzie znów sporo

    3.Suma sumarum taniej „zatrzeć” Airsala wyjdzie, jednakże nie zawsze można tak sobie porównać.

    4.Tak jak Kisiu pisze, kwestia gustu 🙂

    #155411 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 180
    • Postów: 2 953
    • Postów: 3 133

    No, tak zgadza się.
    Co do „wkładanie do skutera cylindra kosztującego połowę wrtości pojazdu nie uważam za mądre rozwiazanie. Mój kosztował 130 zł i śmiga.”, to ja wkurzyłem się kiedy 3 chiński cylinder został przytarty, i 4 tłok. Powiedziałem sobie – WIĘCEJ CHIŃSKICH CZĘŚCI NIE KUPUJE. Do tego doszły emocje związane z niezawodnym wariatorem WM Motor, który nie zawodził.. w awariach napędu. 😛

    #155413 Reply
    eadem
    Uczestnik
    • 11
    • Postów: 2 317
    • Postów: 2 328

    Tak sobie myślę, że tu jak i w wielu innych przypadkach sprawdza się prosta kwestia. Suma kosztów i potencjalnych wydatków dodatkowych musi wypadać najkorzystniej. A tym samym sumarycznie najtaniej. Jak każda rozsądna inwestycja, ma na siebie „zapracować”. Oczywiście filarem jest budżet przedsięwzięcia co często ogranicza ludzi w naszym kraju i prowadzi do skrajnych (skrajnie tanich) rozwiązań przy cenie zakupu i finalnie prowadzi do wzrostu kosztów a co najmniej nerwicy właściciela. Dlatego często wiele osób poleca średnią półkę, która jest określana jako „najlepsza” co należy tłumaczyć „najlepsza pod względem stosunku jakości do ceny”. Oczywiście jak zawsze można trafić na wadliwy egzemplarz lub „wadliwego” użytkownika. To że coś jest dobrej marki i wytrzymałe nie równa się idioto-odporne 🙂 Ja tam szanuję każdą wydaną złotówkę i dmucham na zimne. Ale dla przykładu dostawcy jedzenia nie mogą się pieścić z maszyną, bo nie ma na to czasu. Albo nawet wystarczy zobaczyć autokary – często nie mają kiedy ostygnąć.

    Myślę, że nie ma jednakowej formuły dla wszystkich. Dla przykładu, alu + nicasil będzie dobry dla jeżdżących w dobrych warunkach i z uwagą. Z kolei w teren lub na zaniedbanie lepszym rozwiązaniem będzie żeliwo. Mówię o 4T chłodzonym powietrzem, bo silniki chłodzone cieczą to już zupełnie inna bajka (i cena).

    W kwestii spalania wielokrotnie można się przekonać, że większa pojemność nie podnosi drastycznie kosztów paliwa. Jest przecież wiele przykładów 125cc (zwłaszcza biegowe) na których można osiągnąć 2,5L /100km przy osiągach zdecydowanie lepszych niż mniejszy litraż. Nie sposób też pominąć otoczenia w jakim się poruszamy. Ludzie jeżdżący poza miastami zawsze będą mieć lepsze wyniki. Miasto to agresja, presja, ciągłe ruszanie i hamowanie. Styl jazdy jest wprost proporcjonalny do zużytego paliwa. Prawdą jest też, że przy większej pojemności nie trzeba tak cisnąć obrotów i jednostka się mniej wysila.

    Osobiście będę wchodził w set Airsal 80 + dobierana głowica od 90cc + inne części konieczne przy takim tuningu. Zobaczymy czy się tym Airsalem przejadę, czy na nim przejadę 😉 No chyba, że wiosną na rynku pojawi na się coś rewolucyjnego i wartego rozważenia.

    #155418 Reply
    Im_Jurek
    Użytkownik
    • 4
    • Postów: 480
    • Postów: 484

    airsal to jedyny pewny cylinder z alu w tak ,,niskiej” cenie.
    Ja już przejechałem ponad 1000 km na nim i swoje mogę powiedzieć – omijaj paski z gatesa- są bardzo wytrzymałe, ale nie na rozciąganie , więc jeżeli chcesz mieć dobry v-max to kup bando,a jeżeli nie jest dla ciebie istotny to wtedy gatesa , są jeszcze z atheny, ale część sobie je chwali, a część narzeka.

    Głowice od 90 ccm powinny by pasować – zazwyczaj mają komorę spalania o średnicy 50 mm.

    Obowiązkowo zalej dobrym olejem – minimum pół syntetykiem np . Castrol 1

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: cylinder
Twoje informacje:




Back to top button