Coś walnęło w silniku i Toros zgasł

Jechałem sobie dziś wieczorkiem na moim clasicu spokojnie 60km/h i nagle coś łupneło w silniku i moto zgasł.
Zjechałem na pobocze, po 5 minutach odpaliłem i dojechałem do domu. Wymieniałem dziś olej i po powrocie do domu dolałem mu jeszcze z pół szklanki.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że jak jadę i puszczę gaz to coraz słabiej hamuje silnikiem. Poza tym czasami łapie muła i powyżej 60 nie chce jechać, choć zazwyczaj leci bez żadnego ale 70.
Nie zaobserwowałem żadnych zmian w jeździe po tym łupnięciu, ale może coś się takiego stało, że nie powinienem jeździć? Poradźcie co robić bo nie wiem od czego zacząć.

Dziwne że zgasł. Może bolec momentu obrotowego wyskoczył zużył się) i wskoczył w sprzęgło lub wariator (zablokował je - motor zgasł).

To by tłumaczyło to że czasami ma "muła" i czasem się nie rozpędza.

Ale to tylko hipoteza.

Moze tlok puchnie?

Dzisiaj do i z pracy przejechałem 50km. Motorek jeździ jak jeździł. Nie mam pojęcia co to mogło być. Może coś z wydechu strzeliło. Mam nadzieje, że nic poważnego się nie stanie jak będę dalej jeździł.

Dziwne. Skrzynia raczej odpada, sprzęgło też. Tłok się musiał zakleszczyć. Możesz dla świętego spokoju sprawdzić kompresję w silniku. Może to coś z zaworami...

może jakaś nakrętka lub coś się odkręciła w silniku?

Offtop: 700 post :D

Silnika nie chce i nie umiem rozkręcać więc nie sprawdzę. Luz zaworowy sprawdzę dzisiaj. Wymieniłem olej z motula syntetyka na orlen platinum semi syntetyk. Po pierwsze lałem olej na nóżce centralnej i jak w domu postawiłem na bocznej to na bagnecie prawie nie było oleju (dolałem), po kolejne silnik wydawał mi się bardziej rozgrzany, choć to może tylko mi się zdawało bo zimno było. Te dwa fakty przemawiają za zakleszczeniem się tego tłoka. Chwilkę postał, ostygnął i się skurczył.
Jeśli to tłok to co dalej? Jeździć czy coś się sypło i zaraz rozwali mi pół silnika? Oprócz kompresji co i jak mogę sprawdzić?

Zmierz kompresję - jeśli będzie ok to jeździj dalej. Jak Ci strzeliło i zgasł to próbowałeś go odpalać na kopniaka ? Jeśli tak to czy kopka działała normalnie tzn. luźno ?

moze nie spuchł tłok tylko rozwali sie jeden z peiurscieni uszczelniajacych na tłoku. stad mogłbyć chuk i nagłe zatrzymania a potem mógł zaskoczyc i dałes rade jeżdzic. jesli tak sie stalo to silnik mogł ja już "przetrawic" ale ja bym to sprawdzil zeby bylo 100% pewności