Cos specjalnego i trwalego na dojazdy do pracy (glownie)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Co Wybrać? Cos specjalnego i trwalego na dojazdy do pracy (glownie)

Ten temat zawiera 38 odpowiedzi, ma 12 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 39 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #177162
    Zdjęcie profilowe Krysiamarysia
    Krysiamarysia
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Witam.
    Kobieta po 30 zaopiekuje sie skuterem. Waga kobiety okolo 55 kg, chuda i dluga (167).
    Szukam ekonomicznej alternatywy dla auta.
    Do roboty jest okolo 25 km w jedna strone w korkach.
    Niekoniecznie nowy, ale za to dobrej jakosci. Chetnie retro. Chinczyka nie chce, bo po prostu nie mam czasu na naprawy (po pracy pedze do maloletnich).
    Podoba mi sie jakas starsza Vespa ale pewnie powiecie ze przerost formy nad trescia 🙂 moze jakaa alternatywa dla Vespy?
    Pisze tu raczej w sensie jakosci i trwalosci.
    Bardzo chcialabym szybke/plastik z przodu i kuferek.

    Pojemnosc-na poczatek chyba 50, nie mam jakichs sprecyzowanych wymagan.
    Prawko B mam od wielu lat czynne.
    Troche enigmatycznie opisalam, czy cos dacie rade ciekawego zaproponowac do wyboru?
    Glownie zalezy mi na ladnym wygladzie i jakosci.
    Nowy nie musi byc.
    Prooosze-pomozcie. Zadawajcie dodatkowe pytania bym mogla cos dopisac by bylo latwiej wybrac.

    Pozdrowienia 🙂

    #177163
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    50-tki sobie raczej odpuść 🙂
    1. Kymco Like 125
    2. Sym Fiddle 125
    3. Sym Mio 100

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #177164
    Zdjęcie profilowe Rurek
    Rurek
    Użytkownik
    • Postów: 179

    Heeej 🙂
    Po 1 zapomniałaś chyba o najważniejszym – czyli o budżecie. Po 2 powinnaś zastanowić się nad 125cc gdyż łapiesz się na nową ustawę. Myślę, że byłaby to lepsza opcja, gdyż 50cc jest zwyczajnie za słabe. Co z tego że przeciśniesz się przez korek, jak zaraz zostaniesz wyprzedzona przez te osoby które chwile wcześniej mijałaś w korku? Myślę że jest to bardzo denerwujące dla kierowców i w rezultacie niebezpieczne dla Ciebie. 125 jest dużo lepszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem.

    Jeśli chodzi o maszyny retro to na razie przychodzą mi do głowy 3 propozycje:
    1. Vespa (tylko drogie części)
    2. sym fiddle
    3. kymco like
    wszystkie maszyny występują w wersji 50 i 125 i do wszystkich można zamontować szybę i kufer

    #177174
    Zdjęcie profilowe Krysiamarysia
    Krysiamarysia
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Specjalnie nie podawałam zakresu cenowego-ze względu na to ze myśle albo o dobrej uzywce albo o nowym.
    Dla mnie używki wyglądają tak: lepiej wyposażone ale trochę przejechane albo nowe ale z mniej ciekawym wyposażeniem.
    Jeśli o mnie chodzi to nawet uważam ze dobra używka jest lepsza.
    Ale może sie mylę, to poprawcie mnie 🙂
    Jakby już sie mocno na tym skupić- około 4000-5000? Coś da sie znaleźć?

    Dobry pomysł z tym 125 i mądrze piszesz Rurek (fajna ksywka 😉 ).
    Czy dobrze kombinuje, ze teraz dobrze jest kupować? Nie potrzebuje najnowszego sprzętu ale dobrego, wiec pytanie czy ewentualnie nowe chodzą taniej na zimę?
    Logika mi tak podpowiada 🙂

    #177177
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 232

    teraz jest patologiczny okres bo weszła ustawa. 125tki wyssali wszystkie z rynku ( oprócz tych za górę sałaty) . Dobry czas na zakup 50tki ale nie 125. Z kolei za rok bedzie jeszcze mało używek 125

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #177178
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Jeśli chodzi o ceny 125-tek nie sądzę, żeby coś się zmieniło przez jakieś dwa latka przynajmniej, dopóki rynek się nie nasyci.
    Ale ogólna zasada, w przypadku nowych jest podobna jak w samochodach – kupujesz na początku roku poprzedni rocznik, albo nawet dwa do tyłu.
    Co by nie mówić, ja jestem przeciwnikiem kupowania nowych sprzętów dla kogoś kto jakby nie było dopiero się uczy jeździć – bo wkońcu technika jazdy jest diametralnie różna od jazdy samochodem i nie można wykluczać, że coś się nie uda, a tutaj nawet drobna i delikatna przewrotka to spore straty. A im pojazd cięższy tym straty będą większe. Oczywiście fajnie jest mieć nowy, bo wiesz co masz, ale kwota 4000-5000 tys. chyba jest troszkę za mała na markowy sprzęt prosto z salonu 🙂

    #177179

    panczo
    Użytkownik
    • Postów: 192

    Droga „Rycząca 30stko” kilka propozycji dla ciebie:) ps:nie kieruj sie tym ze markowy lepszy bo markowy np:lepszy nowy fiat panda czy 10 letni mercedes A 5 razy klepany i 2 razy cofany licznik biorąc pod uwagę to ze sama nie naprawisz:) Ze wszystkich które są poniżej polecę ci najbardziej hondę lead nie dlatego bo „Markowy” a dlatego bo dopiero zaczynasz przygodę z dwoma kółkami a honda nie jest za mocna,jest w miarę lekka i przyjazna początkującym.Choć i tak moja opinia zostanie olana ciepłym moczem i tak nie zalecał bym jeżeli wcześnie jeździło się tylko rowerem zaczynania przygody od 125 bo z doświadczenia innych wielu osób wiem jak to się kończy,prawa w duł i moto do naprawy.ku potwierdzeniu 2 ostanie linki
    http://allegro.pl/piaggio-carnaby-125cc-2007r-kat-b-i4651633340.html
    http://allegro.pl/romet-retro-7-125-cm3-2014-kat-b-skutery-wroclaw-i4672490306.html
    http://otomoto.pl/lifan-inny-xy125-automat-na-nowe-prawo-jazdy-M4060376.html
    http://otomoto.pl/zipp-inny-silver-125-cc-raty-dostawa-M3817327.html
    http://otomoto.pl/honda-vision-110-2012r-kat-b-x-max-125-burgman-lea-M4132155.html
    http://otomoto.pl/piaggio-beverly-125-2007-rok-okazja-M4151298.html

    http://www.youtube.com/watch?v=OQAebvKcfxQ
    http://www.youtube.com/watch?v=REGcEo3ouec

    #177182
    Zdjęcie profilowe Krysiamarysia
    Krysiamarysia
    Użytkownik
    • Postów: 5

    Dzięki za tyle linków 🙂

    Przyznam, ze usadziłeś mnie w siodle jak obejrzałam filmy z paniami próbującymi pierwszy raz dosiąść rumaka.
    Cóż, może faktycznie lepiej na początek zakupić 50-tkę… Tylko z drugiej strony – ile czasu trwa nauka, by móc dumnie zasiąść za 125 i się nie zbłaźnić podczas pierwszej jazdy?

    Czy Romet jest zły czy dobry? Honda to wiemy że jest dobra, ale mega podoba mi się styl retro – dlatego w pierwszej chwili rzuciłam się na Vespę, ale jak to kobiecie (w miarę rozsądnej), trochę ostygłam i zaczęłam się przypatrywać łaskawiej polskiej marce.

    Na co zwracać uwagę przy zakupie – jakie hamulce, pewnie automatyczna skrzynia biegów, co ile zmieniać olej (ile tego oleju), czy filtry tak jak w aucie (powietrza, oleju, in.) czy lepszy w tym przypadku pasek czy łańcuch, co ile zmienia się klocki hamulcowe, co się lubi sypać w skuterach najczęściej?

    Mówiąc krótko dobre i w użytkowaniu tanie.
    Nie chcę sprzętu sprzedawać po dwóch miesiącach, tylko poużywać trochę 🙂

    #177184
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 3 102

    Krysiamarysi… napisał:

    Nie chcę sprzętu sprzedawać po dwóch miesiącach, tylko poużywać trochę 🙂

    To wybij sobie z głowy „polską” produkcję typu ROMET.
    Sprawami serwisowymi, olejem itd to sobie głowy na razie nie zawracaj 🙂
    Nie kupuj 50-tki mogąc legalnie jeździć 125-tką. Będziesz żałować. Nie sprzęt jest ważny tylko to co masz pod kaskiem. 125-tka to nie Hayabusa Turbo, dasz radę spokojnie ogarnąć taki pojazd.

    #177186
    Zdjęcie profilowe skuter_kropka_b
    skuter_kropka_b
    Użytkownik
    • Postów: 8

    Cześć

    Prawie nasza historia 😉
    – po 30
    – kobieta waga ok 50, wzrost 163
    – zamieniliśmy auto na skuter
    – do pracy 25 km, sporo w korkach na ekspresówce
    My jednak chcieliśmy coś nowego, ze względu na brak doświadczenia w skuterach, obawy przed kupnem używanego (nie wiadomo co się tam kryje) i spokój na gwarancji. Żonka najchętniej wzięłaby Vespę, ale jak na pierwszy raz ceny są z kosmosu.

    Chcieliśmy „ustawową” 125, bo na 50 we dwójkę ciężko byłoby jechać.
    Pojechaliśmy się rozejrzeć po salonach. Dowiedzieliśmy się tyle, że rynek jest wyczyszczony ze 125, ale polecono nam markę Kymco. Odradzono nam Romety i Junaki historiami, jak to parę km po wyjeździe z salonu poodpadały śruby.
    Obejrzeliśmy katalog i był wybor między Agility City a Like. Zadzwoniliśmy do importera (motor-land) i okazało się, że w Warszawie jest raptem kilka sztuk, dostaliśmy namiar na dealera („Wziął wczoraj 2, jednego sprzedał jeszcze z lawety, drugi powinien być dostępny”) i pojechaliśmy obejrzeć. Po pół godzinie zastanawiania się zakupiliśmy Agility 🙂

    Żonie podobał się bardziej Like, bo jest w stylu Vespy, ale Agility był tańszy i miał wieksze koła – postawiliśmy na te zalety.

    Cena za nowego jest trochę ponad Twój budżet – 6300, więc nie wiem czy się łapie. Ale ma dużo zalet, można się o tym rozpisać.
    Masz rezerwę na kask, kurtkę, rękawiczki?

    Na pewno polecamy 125 a nie 50. Waga (120 kg) na początku przeraża – nie mogliśmy go postawić, ale po paru dniach człowiek się przyzwyczaja. Żona też go sama używa i nie ma problemów z przestawianiem czy podpieraniem się (wzrost 163).

    pozdrawiamy
    https://www.facebook.com/skuter.b

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 39 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie