coliber gtr 727 czy silnik moze stracic kompresje z dnia na dzien ?

hej jestem tu nowa wiec prosze o wyrozumialosc, a mianowicie mam problem z moim skuterkiem jak podalam wyzej coliber gtr 727 50ka ze zdjetymi blokadami . skuterek palil jezdzil i nie bylo z nim problemu oprucz tego ze przy odpaleniu go trzeba bylo go przygazowac poniewaz sam gasl , rano prubowalam go odpalic i sie nie udalo rozrusznik krecil ale skuter nie zapalil z kopki tez zero reakcji znajomy rozebral mi skuterek i po pomiarach stwierdzil ze nie dochodzi prad do cewki przez co nie ma iskry oddalam skuterek na warsztat i pan ''mechanik'' oznajmil mi ze do zrobienia instalacja '' o czym juz wczesniej wiedzialam '' i dodatkowo nie ma kompresji w silniku ze do wymiany cylinder i głowica , moze ktos madry co jest w stanie doradzic chlopak jest mechanikiem ale samochodowym i inni mechanicy stwierdzili ze jest to zecza nie mozliwa i ze z pewnoscia to zla diagnoza ktos cos w tym temacie? .prosze o pomoc.. ;c

Zapytaj sobie... Łysego na PW. ;-)
^
To jest taka... cwana gapa, ale coś tam już... ^jarzy^. Również i w tym temacie. ;-)

A co ma iskra do sprężania [nic] jak nie dochodzi prąd do cewki to albo moduł cdi,stator [cewki pod kolem zamachowym] lub czujka spoki boczej sie zacięła,to tak na bierząco.

Rumakujta sobie w opór. Wolnych rumaków nigdy ostrogą nie dobijam.
Jeden, drugi, trzeci. W sumie, to jak leci.
I białogłowy jeszcze ostatnio... ^podobno^ doszły. Doszły już do sedna. No raczej, bo jak inaczej. ;-)

ok zapytam . wydaje mi sie ze to tylko zwykle naciaganie na serwisach ; /

Spręż może Ci zniknąć ot tak. Starczy że jakiś *paproch* podejdzie pod zawór który się nie domknie i już masz problem i ściąganie głowicy (ja tak miałem). A co do mechanika - poproś żeby Ci pokazał na wskaźniku ile masz barów w cylindrze - ma być ~10,5. Jak będzie dużo mniej, mogą być kłopoty z odpaleniem. Ale niech to sprawdza gdy Ty przy tym będziesz.
Skoro brak iskry, to najpierw trzeba tak działać aby się pojawiła, a potem grzebać dalej.

Berg - dzieki wielkie dzisiaj jedzie na warsztat samochodowy chlopaki zajma sie wlasnie najpierw iskra instalacja bo tak jak pisalam jest do wymiany a puzniej silnikiem dzieki za info . pozdro ;) dam znac co i jak

Bergu, masz już jakąś wiedzę, ale...
^
Dla seryjnego silnika GY6 4T 139 QMA/QMB 50 cm3, stopień sprężania (compression ratio) według instrukcji serwisowej wynosi zasadniczo... 10,5 (jednostka liczbowa bez nazwy). Aż tyle i tylko tyle.
-
Stopień sprężania x 0.125 (przyjęta wartość stała dla benzyniaków) = ciśnienie w MPa (megapaskal)
To nam daje po wyliczeniu ciśnienie sprężania nieco powyżej... 1,3 MPa = 13 barów (w przeliczeniu to jest wartość około 190 Psi = pound per square inch → funt na cal kwadratowy czyli imperialna jednostka ciśnienia).
^^
http://obrazki.elektroda.pl/6904348600_1398713941.jpg
-
Na przedstawionym zdjęciu manometru warto również zwrócić uwagę na ten dwukolorowy pasek pomiędzy skalami wartości ciśnienia. Kolor zielony wskazuje na dobry stan silnika, w tym np. pierścieni i zaworów.
Kolor czerwony wskazuje już na pewne problemy z silnikiem (sugeruje zużycie podzespołów).
Przykładowy wynik pomiaru (czerwona strzałka = wynik 4 bary) oznacza konieczność interwencji mechanicznej.
^^^
Stopień sprężania jest to teoretyczna proporcja ilości powietrza znajdującej się w dolnym położeniu tłoka (DMP) cylindra spalinowego, a ilością powietrza w górnym położeniu tłoka (GMP).
Ciśnienie sprężania to zaś rzeczywiste ciśnienie wyrażone w jednostkach ciśnienia występujące podczas sprężania.
Ciśnienie sprężania jest jedną z miar, a właściwie główną miarą zużycia silnika (jest to wiedza książkowa).
^=^
Jak mierzyć ciśnienie sprężania?
Ciśnienie sprężania w silniku benzynowym mierzymy w następujących warunkach:
-właściwie wyregulowane luzy zaworów przy silniku 4T;
-silnik nagrzany do temperatury pracy (z tym może być jednak czasem problem, jeśli silnik już nie odpala);
-w pełni naładowany i sprawny akumulator (może i niekoniecznie, jeżeli skorzystamy z kopnika);
-manetka gazu maksymalnie odkręcona (pełne otwarcie przepustnicy gaźnika);
-wykręcona świeca zapłonowa (w jej miejsce przykładamy manometr pomiarowy).
^==^
A z innych materiałów poglądowych polecam np. tę stronę:
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
> $$
Moje to było, więc reedytowałem sobie na potrzeby obecnego tutaj wpisu. A pan Łysy co? Nie(roz)mowa już? ;-)))

Dzięki Rysio za wiedzę; a tej nigdy za wiele :-)

dzieki za infooo . wiedza na pewno sie przyda . ;) u mnie wlasnie silnik nie odpala alee licze na mojego chlopaka i moich mechanikow ze wiedza co robią :) czyli ma byc okolo 13 barów wtedy jest ok ? dodam wpis po zmierzeniu kompresji ale na sam początek wymiana wiązki poniewaz ktos zrobił straszną przeróbke i nie mozna dojsc do ładu .. licze na to ze moj maly gtr-ek bedzie jeszcze smigac .

dodam juz ze instalacja juz prawie nowa iskra juz jest takze jakis pozytyw sie pojawia . dodam wpis co dalej /

O chlopak sie uwija musi mu zależeć:D

Eee, program... 500+ i takie tam, a sprawy mocno pokrewne. ;D

haha no iskra jest teraz walka z silnikiem ;d z tego co juz wiadomo rozrząd przeskoczony o 3 zęby a dalej bedzie wiadomo jutro ;) no oby nic ciekawszego . kompresji oczywiscie zero . pozdro

no i zeby bylo ciekawiej jest juz nowa głowica ale nic zeby nie bylo malo sa inne zawory ; / wiec znow jazda z czesciami przeciez latwo byc nie moze ;d

Z jakimi zaworami [zapewne dłuższe a w starej były krótsze i koniki opieraja o sprężyny]

zawory juz ok . pomijajac to dodalam nowy temat . ;d nastepny problem