coliber gtr 727 czy silnik moze stracic kompresje z dnia na dzien ?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Skutery coliber gtr 727 czy silnik moze stracic kompresje z dnia na dzien ?

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe koteq20 koteq20 3 lata, 2 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #303074
    Zdjęcie profilowe koteq20
    koteq20
    Użytkownik
    • Postów: 22

    hej jestem tu nowa wiec prosze o wyrozumialosc, a mianowicie mam problem z moim skuterkiem jak podalam wyzej coliber gtr 727 50ka ze zdjetymi blokadami . skuterek palil jezdzil i nie bylo z nim problemu oprucz tego ze przy odpaleniu go trzeba bylo go przygazowac poniewaz sam gasl , rano prubowalam go odpalic i sie nie udalo rozrusznik krecil ale skuter nie zapalil z kopki tez zero reakcji znajomy rozebral mi skuterek i po pomiarach stwierdzil ze nie dochodzi prad do cewki przez co nie ma iskry oddalam skuterek na warsztat i pan ”mechanik” oznajmil mi ze do zrobienia instalacja ” o czym juz wczesniej wiedzialam ” i dodatkowo nie ma kompresji w silniku ze do wymiany cylinder i głowica , moze ktos madry co jest w stanie doradzic chlopak jest mechanikiem ale samochodowym i inni mechanicy stwierdzili ze jest to zecza nie mozliwa i ze z pewnoscia to zla diagnoza ktos cos w tym temacie? .prosze o pomoc.. ;c

    #303077
    Zdjęcie profilowe Rysio_Misio
    Rysio_Misio
    Użytkownik
    • Postów: 490

    Zapytaj sobie… Łysego na PW. 😉
    ^
    To jest taka… cwana gapa, ale coś tam już… ^jarzy^. Również i w tym temacie. 😉

    „Trzymaj swoje szczęście za włosy, dopóki samo nie wyłysieje.”
     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #303078
    Zdjęcie profilowe paci
    paci
    Moderator
    • Postów: 5 737

    A co ma iskra do sprężania [nic] jak nie dochodzi prąd do cewki to albo moduł cdi,stator [cewki pod kolem zamachowym] lub czujka spoki boczej sie zacięła,to tak na bierząco.

    #303080
    Zdjęcie profilowe Rysio_Misio
    Rysio_Misio
    Użytkownik
    • Postów: 490

    Rumakujta sobie w opór. Wolnych rumaków nigdy ostrogą nie dobijam.
    Jeden, drugi, trzeci. W sumie, to jak leci.
    I białogłowy jeszcze ostatnio… ^podobno^ doszły. Doszły już do sedna. No raczej, bo jak inaczej. 😉

    „Trzymaj swoje szczęście za włosy, dopóki samo nie wyłysieje.”
    #303086
    Zdjęcie profilowe koteq20
    koteq20
    Użytkownik
    • Postów: 22

    ok zapytam . wydaje mi sie ze to tylko zwykle naciaganie na serwisach ; /

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #303090
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Spręż może Ci zniknąć ot tak. Starczy że jakiś *paproch* podejdzie pod zawór który się nie domknie i już masz problem i ściąganie głowicy (ja tak miałem). A co do mechanika – poproś żeby Ci pokazał na wskaźniku ile masz barów w cylindrze – ma być ~10,5. Jak będzie dużo mniej, mogą być kłopoty z odpaleniem. Ale niech to sprawdza gdy Ty przy tym będziesz.
    Skoro brak iskry, to najpierw trzeba tak działać aby się pojawiła, a potem grzebać dalej.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #303136
    Zdjęcie profilowe koteq20
    koteq20
    Użytkownik
    • Postów: 22

    Berg – dzieki wielkie dzisiaj jedzie na warsztat samochodowy chlopaki zajma sie wlasnie najpierw iskra instalacja bo tak jak pisalam jest do wymiany a puzniej silnikiem dzieki za info . pozdro 😉 dam znac co i jak

    #303180
    Zdjęcie profilowe Rysio_Misio
    Rysio_Misio
    Użytkownik
    • Postów: 490

    Bergu, masz już jakąś wiedzę, ale…
    ^
    Dla seryjnego silnika GY6 4T 139 QMA/QMB 50 cm3, stopień sprężania (compression ratio) według instrukcji serwisowej wynosi zasadniczo… 10,5 (jednostka liczbowa bez nazwy). Aż tyle i tylko tyle.

    Stopień sprężania x 0.125 (przyjęta wartość stała dla benzyniaków) = ciśnienie w MPa (megapaskal)
    To nam daje po wyliczeniu ciśnienie sprężania nieco powyżej… 1,3 MPa = 13 barów (w przeliczeniu to jest wartość około 190 Psi = pound per square inch → funt na cal kwadratowy czyli imperialna jednostka ciśnienia).
    ^^
    http://obrazki.elektroda.pl/6904348600_1398713941.jpg

    Na przedstawionym zdjęciu manometru warto również zwrócić uwagę na ten dwukolorowy pasek pomiędzy skalami wartości ciśnienia. Kolor zielony wskazuje na dobry stan silnika, w tym np. pierścieni i zaworów.
    Kolor czerwony wskazuje już na pewne problemy z silnikiem (sugeruje zużycie podzespołów).
    Przykładowy wynik pomiaru (czerwona strzałka = wynik 4 bary) oznacza konieczność interwencji mechanicznej.
    ^^^
    Stopień sprężania jest to teoretyczna proporcja ilości powietrza znajdującej się w dolnym położeniu tłoka (DMP) cylindra spalinowego, a ilością powietrza w górnym położeniu tłoka (GMP).
    Ciśnienie sprężania to zaś rzeczywiste ciśnienie wyrażone w jednostkach ciśnienia występujące podczas sprężania.
    Ciśnienie sprężania jest jedną z miar, a właściwie główną miarą zużycia silnika (jest to wiedza książkowa).
    ^=^
    Jak mierzyć ciśnienie sprężania?
    Ciśnienie sprężania w silniku benzynowym mierzymy w następujących warunkach:
    -właściwie wyregulowane luzy zaworów przy silniku 4T;
    -silnik nagrzany do temperatury pracy (z tym może być jednak czasem problem, jeśli silnik już nie odpala);
    -w pełni naładowany i sprawny akumulator (może i niekoniecznie, jeżeli skorzystamy z kopnika);
    -manetka gazu maksymalnie odkręcona (pełne otwarcie przepustnicy gaźnika);
    -wykręcona świeca zapłonowa (w jej miejsce przykładamy manometr pomiarowy).
    ^==^
    A z innych materiałów poglądowych polecam np. tę stronę:
    http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
    > $$
    Moje to było, więc reedytowałem sobie na potrzeby obecnego tutaj wpisu. A pan Łysy co? Nie(roz)mowa już? ;-)))

    „Trzymaj swoje szczęście za włosy, dopóki samo nie wyłysieje.”
    #303223
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    Dzięki Rysio za wiedzę; a tej nigdy za wiele 🙂

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #303247
    Zdjęcie profilowe koteq20
    koteq20
    Użytkownik
    • Postów: 22

    dzieki za infooo . wiedza na pewno sie przyda . 😉 u mnie wlasnie silnik nie odpala alee licze na mojego chlopaka i moich mechanikow ze wiedza co robią 🙂 czyli ma byc okolo 13 barów wtedy jest ok ? dodam wpis po zmierzeniu kompresji ale na sam początek wymiana wiązki poniewaz ktos zrobił straszną przeróbke i nie mozna dojsc do ładu .. licze na to ze moj maly gtr-ek bedzie jeszcze smigac .

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie