coliber gtr 727 czy silnik moze stracic kompresje z dnia na dzien ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #303074 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    hej jestem tu nowa wiec prosze o wyrozumialosc, a mianowicie mam problem z moim skuterkiem jak podalam wyzej coliber gtr 727 50ka ze zdjetymi blokadami . skuterek palil jezdzil i nie bylo z nim problemu oprucz tego ze przy odpaleniu go trzeba bylo go przygazowac poniewaz sam gasl , rano prubowalam go odpalic i sie nie udalo rozrusznik krecil ale skuter nie zapalil z kopki tez zero reakcji znajomy rozebral mi skuterek i po pomiarach stwierdzil ze nie dochodzi prad do cewki przez co nie ma iskry oddalam skuterek na warsztat i pan ”mechanik” oznajmil mi ze do zrobienia instalacja ” o czym juz wczesniej wiedzialam ” i dodatkowo nie ma kompresji w silniku ze do wymiany cylinder i głowica , moze ktos madry co jest w stanie doradzic chlopak jest mechanikiem ale samochodowym i inni mechanicy stwierdzili ze jest to zecza nie mozliwa i ze z pewnoscia to zla diagnoza ktos cos w tym temacie? .prosze o pomoc.. ;c

    #303077 Reply
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 492
    • Postów: 492

    Zapytaj sobie… Łysego na PW. 😉
    ^
    To jest taka… cwana gapa, ale coś tam już… ^jarzy^. Również i w tym temacie. 😉

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #303078 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    A co ma iskra do sprężania [nic] jak nie dochodzi prąd do cewki to albo moduł cdi,stator [cewki pod kolem zamachowym] lub czujka spoki boczej sie zacięła,to tak na bierząco.

    #303080 Reply
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 492
    • Postów: 492

    Rumakujta sobie w opór. Wolnych rumaków nigdy ostrogą nie dobijam.
    Jeden, drugi, trzeci. W sumie, to jak leci.
    I białogłowy jeszcze ostatnio… ^podobno^ doszły. Doszły już do sedna. No raczej, bo jak inaczej. 😉

    #303086 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    ok zapytam . wydaje mi sie ze to tylko zwykle naciaganie na serwisach ; /

    #303090 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Spręż może Ci zniknąć ot tak. Starczy że jakiś *paproch* podejdzie pod zawór który się nie domknie i już masz problem i ściąganie głowicy (ja tak miałem). A co do mechanika – poproś żeby Ci pokazał na wskaźniku ile masz barów w cylindrze – ma być ~10,5. Jak będzie dużo mniej, mogą być kłopoty z odpaleniem. Ale niech to sprawdza gdy Ty przy tym będziesz.
    Skoro brak iskry, to najpierw trzeba tak działać aby się pojawiła, a potem grzebać dalej.

    #303136 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    Berg – dzieki wielkie dzisiaj jedzie na warsztat samochodowy chlopaki zajma sie wlasnie najpierw iskra instalacja bo tak jak pisalam jest do wymiany a puzniej silnikiem dzieki za info . pozdro 😉 dam znac co i jak

    #303180 Reply
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 492
    • Postów: 492

    Bergu, masz już jakąś wiedzę, ale…
    ^
    Dla seryjnego silnika GY6 4T 139 QMA/QMB 50 cm3, stopień sprężania (compression ratio) według instrukcji serwisowej wynosi zasadniczo… 10,5 (jednostka liczbowa bez nazwy). Aż tyle i tylko tyle.

    Stopień sprężania x 0.125 (przyjęta wartość stała dla benzyniaków) = ciśnienie w MPa (megapaskal)
    To nam daje po wyliczeniu ciśnienie sprężania nieco powyżej… 1,3 MPa = 13 barów (w przeliczeniu to jest wartość około 190 Psi = pound per square inch → funt na cal kwadratowy czyli imperialna jednostka ciśnienia).
    ^^
    http://obrazki.elektroda.pl/6904348600_1398713941.jpg

    Na przedstawionym zdjęciu manometru warto również zwrócić uwagę na ten dwukolorowy pasek pomiędzy skalami wartości ciśnienia. Kolor zielony wskazuje na dobry stan silnika, w tym np. pierścieni i zaworów.
    Kolor czerwony wskazuje już na pewne problemy z silnikiem (sugeruje zużycie podzespołów).
    Przykładowy wynik pomiaru (czerwona strzałka = wynik 4 bary) oznacza konieczność interwencji mechanicznej.
    ^^^
    Stopień sprężania jest to teoretyczna proporcja ilości powietrza znajdującej się w dolnym położeniu tłoka (DMP) cylindra spalinowego, a ilością powietrza w górnym położeniu tłoka (GMP).
    Ciśnienie sprężania to zaś rzeczywiste ciśnienie wyrażone w jednostkach ciśnienia występujące podczas sprężania.
    Ciśnienie sprężania jest jedną z miar, a właściwie główną miarą zużycia silnika (jest to wiedza książkowa).
    ^=^
    Jak mierzyć ciśnienie sprężania?
    Ciśnienie sprężania w silniku benzynowym mierzymy w następujących warunkach:
    -właściwie wyregulowane luzy zaworów przy silniku 4T;
    -silnik nagrzany do temperatury pracy (z tym może być jednak czasem problem, jeśli silnik już nie odpala);
    -w pełni naładowany i sprawny akumulator (może i niekoniecznie, jeżeli skorzystamy z kopnika);
    -manetka gazu maksymalnie odkręcona (pełne otwarcie przepustnicy gaźnika);
    -wykręcona świeca zapłonowa (w jej miejsce przykładamy manometr pomiarowy).
    ^==^
    A z innych materiałów poglądowych polecam np. tę stronę:
    http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
    > $$
    Moje to było, więc reedytowałem sobie na potrzeby obecnego tutaj wpisu. A pan Łysy co? Nie(roz)mowa już? ;-)))

    #303223 Reply
    Berg
    Uczestnik
    • 45
    • Postów: 772
    • Postów: 817

    Dzięki Rysio za wiedzę; a tej nigdy za wiele 🙂

    #303247 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    dzieki za infooo . wiedza na pewno sie przyda . 😉 u mnie wlasnie silnik nie odpala alee licze na mojego chlopaka i moich mechanikow ze wiedza co robią 🙂 czyli ma byc okolo 13 barów wtedy jest ok ? dodam wpis po zmierzeniu kompresji ale na sam początek wymiana wiązki poniewaz ktos zrobił straszną przeróbke i nie mozna dojsc do ładu .. licze na to ze moj maly gtr-ek bedzie jeszcze smigac .

    #303263 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    dodam juz ze instalacja juz prawie nowa iskra juz jest takze jakis pozytyw sie pojawia . dodam wpis co dalej /

    #303282 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    O chlopak sie uwija musi mu zależeć:D

    #303355 Reply
    Rysio_Misio
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 492
    • Postów: 492

    Eee, program… 500+ i takie tam, a sprawy mocno pokrewne. ;D

    #303367 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    haha no iskra jest teraz walka z silnikiem ;d z tego co juz wiadomo rozrząd przeskoczony o 3 zęby a dalej bedzie wiadomo jutro 😉 no oby nic ciekawszego . kompresji oczywiscie zero . pozdro

    #304126 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    no i zeby bylo ciekawiej jest juz nowa głowica ale nic zeby nie bylo malo sa inne zawory ; / wiec znow jazda z czesciami przeciez latwo byc nie moze ;d

    #304141 Reply
    paci
    Moderator
    • 12
    • Postów: 5 800
    • Postów: 5 812

    Z jakimi zaworami [zapewne dłuższe a w starej były krótsze i koniki opieraja o sprężyny]

    #304455 Reply
    koteq20
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 20
    • Postów: 22

    zawory juz ok . pomijajac to dodalam nowy temat . ;d nastepny problem

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: coliber gtr 727 czy silnik moze stracic kompresje z dnia na dzien ?
Twoje informacje:




Back to top button