Coliber 80 problem

Witam posiadam coliberka cyl 80 <u>głowica</u> 80 - świeżo zmieniony tłoczek i <u>cylinder</u> , <u>gaźnik</u> 18 mm (nowy) jest rówenież nowa cewka , nowa <u>świeca</u> , nowy <u>moduł</u> , i nowy stator.
Problem polega w tym że skuter odpala tylko z prostownikiem rozrusznik wyczyszczony nasmarowany kręci idealnie <u>akumulator</u> w skuterze też okej , kompresja jest lecz gdy nie ma podpiętego prostownika nie odpali kręci i nie chce jak podłącze prostownik odpala od strzała. Nigdy nie było takich problemów. Już sam nie wiem co jest nie tak.
POMOCY

Akumulator masz w jakim stanie? Ile kręci? Z innego akumulatora sprawdzałes?
CZy jak kręci z akumulatora to iskra też jest?

Aha. NIE ODPALA SIE Z PROSTOWNIKA. Prostownik nie daje takiego prądu jaki ciągnie rozrusznik.

Akumulator jest 3-4 miesięczny , nie kręcę na samym prostowniku , podłączam prostownik do akumulatora. Bez prostownika kręci cały dobrze ale nie odpali. A będzie kręcił do póki aku nie siądzie do zera a nie chce tak męczyć rozrusznika.

A pytanie czy iskra się pojawia jak kręcisz rozrusznikiem z samego akumulatora?

to że twój akumulator ma tydzień nie znaczy że jest dobry. trzeba go sprawdzić - najlepiej testerem do akumulatorów

Masz zapewne zapłon AC, czy z kopki odpala ? Na moje oko ten twój nowy akumulator to szrot i nie daje odpowiedniego prądu rozruchowego, drugą sprawą jest kompresja w twoim bzyku, skoro potrzebujesz tak dużego prądu rozruchowego (wyższych obrotów rozrusznika) aby uruchomić silnik to znaczy, że z kompresją słabo. Ja swojego skuterka odpalę nawet sznurowadłem zawiniętym na magnecie :smiley: Kolega ma więcej siły w łapach to odpala go kręcąc ręką magneto :smiley: Zmierz kompresję manometrem i podaj wynik, poniżej 11 bar to padaka. Bo w zapłonie AC akumulator nie ma nic do wytwarzania iskry na świecy.

Więc tak na samym aku iskra jest bardzo dobra , kompresja na szybko 11 z kawałkiem. A kopki nie mam niestety :confused:

Ogólnie jak odpale go pierwszy raz załóżmy rano z pomocą prostownika to potem będzie odpalał na pół obrotu rozrusznika , potem trochę postoi i znów to samo

To może być wiele rzeczy… podmień moduł zapłonowy na początek.

na 4 modułach to samo :smiley:

Może zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i na ciepłym silniku? Do tego podmiana akumulatora na inny, jeśli nie masz czym sprawdzić jego stanu technicznego?