Co znaczą oznaczenia układu biegów

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #53349 Reply
    mmax88
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Witam!
    Mam takie głupie pytanie – o co chodzi z oznaczeniami układu biegów (1-N-2-3-4 lub N-1-2-3-4)? O ile to drugie jest dla mnie dość logiczne (z biegu jałowego wbijamy 1, potem 2 itd.) o tyle pierwszego zupełnie nie rozumiem. Jadę na 1 i jak dam o jeden bieg w górę, to wbiję luz??
    Pozdrawiam

    #53351 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    1 – luz – 2 – 3 – 4. tak, nad jedynką jest luz. Jest to standardowa skrzynia biegów w większości motocykli.

    #53352 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 353
    • Postów: 360

    żeby przypadkiem na szybkości nie wbić 1’nki na prędkości bo już przy pojemności nawet 125cm i w zwyż wylecisz przed motor. ;>

    jak chcesz się przekonać polecam wysprzeglić lekko popuszczając klamkę ;> ale jeśli masz rozsądek na miejscu to nie polecam.

    #53355 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    Lepiej go nie namawiaj do tego, bo można silnik sobie zniszczyć… tam samo w samochodzie, wrzuć z piątki jedynkę… Silnik na złom się będzie nadawał.

    #53356 Reply
    mmax88
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Czyli (jeśli dobrze rozumiem), żeby z 1 wrzucić na 2, trzeba dwa razu wrzucić wyższy bieg, tak?
    Nigdy nie jechałem na motorowerze (tym bardziej motorze) z nieautomatyczną skrzynię, stąd mój totalny brak znajomości tematu.

    #53357 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • Postów: 5 767
    • Postów: 5 788

    często raz mocniej podniesiesz stopę i dwójka wchodzi a czasem trzeba na dwa razy wbijać

    #53358 Reply
    mmax88
    Użytkownik
    • 2
    • Postów: 8
    • Postów: 10

    Dziękuję za odpowiedzi:)

    #53362 Reply
    Vezyr
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 388
    • Postów: 2 406

    Żeby z jedynki wbić na dwójkę, trzeba podnieść do góry-raz, a porządnie, robiąc to „delikutaśnie” możemy wbić luz 😀

    #53368 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    clsamg63 napisał:

    żeby przypadkiem na szybkości nie wbić 1’nki na prędkości bo już przy pojemności nawet 125cm i w zwyż wylecisz przed motor. ;>

    bzdura, nie ma żadnego problemu żeby zjechać z 2ki na 1, w szybkich motocyklach szosowych nawet tak trzeba żeby silnika nie zdusić przy ciasnych nawrotach.

    przy układzie 1-N-2… normalnie biegi zmieniasz góra-dół, żeby wrzucić luz zmiana musi przebiec dość delikatnie, nawet bym powiedział że w niektórych sprzętach znalezienie luzu jest dość upierdliwe.
    Pamiętaj żeby nie zrzucać biegów na postoju, hamując trzeba zredukować do 2ki lub 1 bo jak staniesz to zrzucisz max 2 przełożenia i będziesz musiał moto przetaczać na półsprzęgle

    #53376 Reply
    clsamg63
    Użytkownik
    • 7
    • Postów: 353
    • Postów: 360

    bez spiny, czytanie ze zruzumieniem się kłania….

    czy ja napisałem, że nie można ?
    po temacie.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Co znaczą oznaczenia układu biegów
Twoje informacje:




Back to top button