Co z przepisami odnośnie 50 ccm?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum OFFtopic Co z przepisami odnośnie 50 ccm?

Ten temat zawiera 14 odpowiedzi, ma 10 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe B4rtek B4rtek 4 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #175407
    Zdjęcie profilowe bartkaminski
    bartkaminski
    Użytkownik
    • Postów: 25

    Witam!
    Przyszedł w końcu dla wielu upragniony 24 sierpnia i 125-tka stała się już legalnym środkiem transportu dla osób z prawem jazdy kat. B powyżej 3 lat. Bardzo się z tego powodu cieszę, ale ostatnio w mojej głowie pojawiło się pytanie o regulacje prawne odnośnie 50-tki: jeżeli posiadam stosowne uprawnienia do kierowania skuterem o poj. 125ccm to jednocześnie oznacza, że jadąc 50-tką moja prędkość nie ogranicza się do Vmax=45 km/h? Tej kwestii nie rozumiem i nie mogę znaleźć wyjaśnienia, bo według mnie – skoro 125-tką mogę jeździć po autostradzie z prędkością określoną przez Kodeks Drogowy oraz 50 km/h w obszarze zabudowanym, to oznacza, że takie samo prawo mam użytkując 50-tkę, tak?

    Z góry dziękuję za rozwianie moich wątpliwości!

    Pozdrawiam,
    Bartek

    Bart
    #175408
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 789

    Co do 50-tek nic się nie zmienia, nadal nie można nimi jeździć po autostradach i drogach ekspresowych oraz prędkość maksymalna to 45 km/h. Chyba, że zmienisz cylinder na większy (od 51ccm w górę) i przerejestrujesz na motocykl.

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    SŁONECZNA OFERTA SUZUKI

    AdvertisementStreet czy Adventure? Teraz w tej samej cenie!
    #175409
    Zdjęcie profilowe Berg
    Berg
    Użytkownik
    • Postów: 803

    50ccm – jednym z ograniczeń dopuszczających go do ruchu jest jego max. szybkość 45km/h. Jadąc szybciej poruszasz się pojazdem niezgodnym z jego papierami.
    125ccm możesz jechać 50km/h albo i 140km/h jeśli wyciśniesz bo nie ma ograniczeń dot. szybkości, ale już jak moc będziesz mieć o 0,1kW większą, to „wypadasz” z ram dot. możliwości jazdy na kat. „B”. Tak samo masz z motorowerem: 50ccm i 45km/h.

    Kymco MILER 125 (bogatsza wersja Grand DINK)
    #175446

    Jurczak Kamil
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Kolega ma ścigacz-motorower z silnikiem 50ccm i biegi manual oraz prawko B już 3 rok i chciał go sprzedać lecz gwarancja się skończyła więc spróbował eksperyment z przełożeniem silnika 50 CCM na 80 lub 125 i udało się mu to wykonać. W sumie zapłacił ( ZMIEŚCIŁ SIĘ W 1400zł)i bardziej się mu opłacało przełożenie niż sprzedać i dokładać 3.500 na ścigacza z silnikiem 125 JAK teraz ma ścigacza z silnikiem nie 50ccm A 125ccm.

    Junrisis
    #175447
    Zdjęcie profilowe Kristop
    Kristop
    Użytkownik
    • Postów: 1 162

    Jurczak Kami… napisał:

    Kolega ma ścigacz-motorower z silnikiem 50ccm i biegi manual oraz prawko B już 3 rok i chciał go sprzedać lecz gwarancja się skończyła więc spróbował eksperyment z przełożeniem silnika 50 CCM na 80 lub 125 i udało się mu to wykonać. W sumie zapłacił ( ZMIEŚCIŁ SIĘ W 1400zł)i bardziej się mu opłacało przełożenie niż sprzedać i dokładać 3.500 na ścigacza z silnikiem 125 JAK teraz ma ścigacza z silnikiem nie 50ccm A 125ccm.

    A tera niech go miśki dopadną…

     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #175471

    Jurczak Kamil
    Użytkownik
    • Postów: 16

    Policja złapała go do kontroli i nie wystawili mu mandatu ani nic mu nie zrobili iż gdy chciał wymienić silnik to w stacji kontroli pojazdów oraz otrzymał dokument ze stacji kontroli pojazdów o wymianie silnika i z tym dokumentem w wydziale komunikacji przerejestrował motorower na motocykl z silnikiem do 125ccm oraz posiadał prawko B minimum od 3 lat.
    Legalnie można wymienić silnik na mocniejszy a powodem jest ten temat: http://www.skuterowo.com/montaz-silnika-125-ccm-zamiast-50-ccm-czy-warto/

    Junrisis
    #175473
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 17 818

    prawie wydaje mi się że zrozumiałem co chciałeś przekazać. Ale skoro łepek dopełnił formalności (tego nie napisałeś) to się nie ma go o co czepiać.
    Aczkolwiek że mu to przeszło…dziwne.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #175474
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 927

    W stacji kontroli pojazdów ten silnik wymieniał? Dziwne robi się dziwniejsze 🙂

    #175476
    Zdjęcie profilowe Kristop
    Kristop
    Użytkownik
    • Postów: 1 162

    @up Lubie to;)

    #175478
    Zdjęcie profilowe H2O
    H2O
    Użytkownik
    • Postów: 269

    Szukam sobie skutera w *dużej budzie* z silnikiem 50/65/72 cm3, z małym przebiegiem (od takiego *niedzielnego dziadka*), ale takiego, który ma swój dorosły odpowiednik w tej samej linii/zabudowie (skuter, a nie *niedzielny dziadek*, gwoli ścisłości). Potem wkładam tam nowy silnik 125 cm3 (duże GY6 z CVT, docelowo wydłubane na 150/155/170 cm3 zgodnie ze sztuką rozumnego tuningu), pozyskuję wypis z homologacji (tej motocyklowej) i grzeję z tym do diagnosty. Potem załatwiam sprawy urzędowe, wykupuję nowe OC na ten MOTOCYKL 125 (aneks, rekalkulacja, itd.) i już. Proste to jest jak budowa cepa w… X wieku n.e. 🙂
    *
    Młody to całkiem nieźle tutaj rozpisał, ale się NORMALNIE zbytnio śpieszył (pewnie do szkoły, bo jest już wrzesień), nie raczył edytować swoich wpisów i dlatego jest to z deka niezrozumiałe dla typowego czytelnika. A tutaj są tylko sami… typowi czytelnicy. ;P
    *
    Kto będzie miał taką potrzebę, dość szybko ogarnie ten temat. Znajdzie wypis z homologacji 125-ki, wypyta się tu i tam, dorwie nowy silnik i może już coś z tym zadziałać na poważnie. I już mamy z tym finał. Zasadniczo.

    Nie będę naprawiał twojego świata, bo mam zajęcie z naprawianiem swojego.
Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 15 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie