Co sądzicie o tego typu filmikach "know-how"

http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-odkrecic-wariator-i-sprzeglo-w-skuterze

jakby nie różne filmiki w necie, to wogóle nie wiedziałbym jak się dobrać do przekładni i płaciłbym mnóstwo mamony za głupią wymianę paska, czy rolek,

ale do filmu powyżej mam zastrzeżenia:
o ile wariator mniej więcej tak właśnie odkręcałem [tylko, że dłutem],
to ze sprzęgłem jest inaczej: kluczem od szlifierki nie zawsze się uda, jak wszystko jest naprawdę mocno dokręcone,
ano dlatego, że:
1)
klucze do szlifierki bywają zwyczajnie za słabe i mogą się pogiąć,

2)
długość dźwigni, w tym wypadku może być za mała, więc i siłę przyłożymy niewystarczającą,

3)
o ile mam blade pojęcie o fizyce, to wiem, że im większa odległość [przesunięcie] między punktem stanowiącym oś obrotu sprzęgła, a linią łączącą obydwa bolce umieszczonego na swoim miejscu klucza, tym większa siła wyginająca działa na wał, na którym obraca się sprzęgło, a to chyba niedobrze dla mechanizmu

aby wyeliminować te trzy problemy sam zrobiłem sobie klucz z długiego płaskownika stalowego o przekroju 5x20mm z wkręconymi weń śrubami 7mm, możliwość pogięcia dzięki tym wymiarom nie istnieje,

rozstaw śrub ich grubość dobrałem indywidualnie do otworów w dzwonie sprzęgła mojego pojazdu,
liczba otworów jest parzysta, śruby lądują w dwóch skrajnie położonych otworach, oś obrotu sprzęgła i linia śrub klucza pokrywają się, więc problem numer 3) przestaje mieć znaczenie

Ja i wariator i dzwon trzymałem przy pomocy przyrządu do odkrecania filtrów oleju jakoś blado widzę zeby taki kluczyk od szlifierki dał radę to utrzymać, i dzwon i wariator sa tak dopierdzielone że tam tylko klucz udarowy bezstresowo to odkręca, ale później trzeba to jeszcze przykręcić i udarowy juz odpada bo na pewno pourywa gwinty a taki do filtrów daje rade trzymać i ja czuję z jaką siłą dokręcam.

Jaroslav napisał:

o ile mam blade pojęcie o fizyce, to wiem, że im większa odległość [przesunięcie] między punktem stanowiącym oś obrotu sprzęgła, a linią łączącą obydwa bolce umieszczonego na swoim miejscu klucza, tym większa siła wyginająca działa na wał, na którym obraca się sprzęgło, a to chyba niedobrze dla mechanizmu
aby wyeliminować te trzy problemy sam zrobiłem sobie klucz z długiego płaskownika stalowego o przekroju 5x20mm z wkręconymi weń śrubami 7mm, możliwość pogięcia dzięki tym wymiarom nie istnieje,
rozstaw śrub ich grubość dobrałem indywidualnie do otworów w dzwonie sprzęgła mojego pojazdu,
liczba otworów jest parzysta, śruby lądują w dwóch skrajnie położonych otworach, oś obrotu sprzęgła i linia śrub klucza pokrywają się, więc problem numer 3) przestaje mieć znaczenie

hej, zaintrygowałeś mnie tym swoim kluczem typu hand made ;-) weź proszę w wolnej chwili wstaw tu w miarę wyraźną fotkę tego klucza, bo też bym sobie coś podobnego pospawał, bo o kluczu udarowym to pomarzyć sobie tylko mogę..