Co mam zrobić?

Cześć!
Planuję w styczniu lub lutym kupić sobie nowy skuter(bo wtedy najtaniej).I tu moje pytanie czy jeżeli bym go schował do pokoju o stałej temperaturze pokojowej czasami trochę cieplej (akurat mam taki w którym czymam różne graty i mogę tam dać skuter) to czy coś z nim robić .Czy można go parę razy odpalić i na centralnej stopce sprawdzić jego V-max?

Jak będziesz mierzył v-max na centralnej stopce?

Sprawdzę ile pójdzie bez opciążenia.Ale mnie głównie interesuję czy mogę przed dotarciem tak zrobić a i jeszcze kwestia tego zimowania.Pomużcie bo jestem kompletnie zielony.

Jeśli masz w domu taką taśmę jak w sklepie przy kasie, postawisz na niej skuter i wkręcisz w obroty to licznik pokaże Ci v-max. Nawet bez OPĆONRZEŃA.

A jak masz taki pokój to sobie postaw i jeśli nie masz zamiaru nagrzać silnika to go nie uruchamiaj.

Hodanka napisał:

Sprawdzę ile pójdzie bez opciążenia.Ale mnie głównie interesuję czy mogę przed dotarciem tak zrobić a i jeszcze kwestia tego zimowania.Pomużcie bo jestem kompletnie zielony.

Daj znać jak Ci pójdzie.

W ogrzewanym pomieszczeniu w zasadzie nie trzeba nic robić tylko bak do pełna i nie odpalać. A co do sprawdzenia v-maxu Twoim sposobem to daj znać jak Ci poszło. ^.^

Najlepiej jest CZYMAĆ w ogrzewanym pomieszczeniu. Mam nadzieje, że zdajesz sobie sprawę, iż v-max bez OPCIĄŻENIA będzie większy niż z OPCIĄŻENIEM.

Teraz poczytaj sobie o docieraniu skutera a potem o skuterze który zamierzasz kupić, może do lutego zmienisz zdanie.

Nie możesz na luzie (stopce centralnej, z kołem w górze) odpalać niedotartego skutera i dodawać gazu. Ilość mieszanki do osiągnięcia dużych obrotów jest niewielka, tarcie duże a oleju smarującego łożyska i cylinder jest malutko.

Lucek71 tak zdaję sobie sprawę że prędkość będzie większa niż normalnie ale z tego co napisaliście wynika że lepiej tego nie robić przed dotarciem więc nie zrobie ;D