Co kupić :) ? (tuning 2T)

Witam , stoję przed bardzo ciężkim wyborem . Mianowicie mój budżet to około 400-500 zł i zastanawiam się co zrobić aby mój skuterek był bardzo zrywny , szybki a jego vmax wynosił przynajmniej 100km/h ale co najważniejsze był niezawodny .
Skuter : Peugeot Vivacity 50cc Vertical 2T .
Mój obecny set-up .
Cylinder : WM Motor 70cc (kompresja 10 bar , przebieg 4 tysiące kilometrów)
Wariator : Top Racing SV1 ( wariator do wymiany niestety , jestem zmuszony wsadzić wariator seryjny ponieważ z top racing odpadł chrom i niszczy paski po 10km , dlatego będę wdzięczny za doradzenie w razie czego jaki kupić )
Gaźnik : 21,5mm
Króciec ssący Top Racing 21mm
Sprzęgło HEBO
Moduł : WM motor
Wydech : Doppler S3R

Osobiście zastanawiałem się nad cylindrem Malossi Sport 70cc , ale może doradzicie coś lepszego i wariatorem top racing next generation .
Uprzedzam pytania : Wał po kapitalnym remoncie , skasowany luz , wymienione łożyska i uszczelniacze .

Kup 125tke, w inny sposób nie spełnisz swoich założeń.

Jak to nie? , widziałem pełno filmików z malossi sport 70 co jechały ponad 120km/h . Nawet na niektórych forach są testy .

Nie twierdzę, że się nie da - twierdzę, że się nie da za 500 zł :)

na lepszym cylindrzeniżten WM i wariatorze typu oversize, po wymianie przełożeń i zapewne wydechu jest to możliwe na krótkich odcinkach (powymianie przełożeń na dłuższych bo nie bedziesz go musiał tak ekstremalnie kręcić).
Jak uzyskasz 9-12KM na kole (a nie jest to wielka sztuka) to masz parametry większości 125tek

Ok , co to jest ten wariator typu oversize i będę wdzięczny za podanie nazwy tych przełożeń oraz czy ten cylinder malossi sport 70 będzie ok ? .

Oversize to ponadwymiarowy.O większej średnicy niż seryjny - i jeżeli się tylko zmieści pozwala znacznie bardziej zmienić przełożenie z wariatora na sprzęgło. Po prostu jeszcze wyżej wchodzi pasek jeżeli silnik ma tylko tyle mocy.
Masz dwie drogi- z albo bardzo wysoko zakręcić silnik (wtedy może być słabszy... ale i tak musi być przygotowany na obroty) albo mieć mocniejszy silnik i wykorzystać niutonometry zmieniając przełożenie. Oczywiście można zrobić obie rzeczy na raz - sytuacja optymalna, ale kosztuje więcej niż czypińdziesiąt.
Trzeba mieć wał wyważany do 15-16 tyś obr, odpowiednie łożyska, uszczelniacze, wydech który przy obrotach 11-12 tyś nie będzie przeszkodą... odpowiednio duży gaźnik.
potem musisz wiedzieć kiedy przestać. Dla mnie takim przystankiem była jako taka wygoda korzystania - np żeby na 6L zbiorniku robił te 100km po mieście. Kosztem przyśpieszenia zamontowałem takie sprężyny sprzęgła że łagodnie rusza z 3500-3700 obr a nie z 5000-5500. Co z tego że ruszał jak kopnięty w dupę królik podnosząc przednie koło jak w korku to było dramatycznie niewygodne i niebezpieczne. I kicha bo żeby się ruszyć pół metra trzeba piłować do 5000.
U mnie cel był taki żeby zbudować dość cichy silnik mogący pojechać 120 po to żeby na codzień jeździć nim 70-80km/h (z zapasem na specjalne okazje). W zasadzie osiągnąłem cel. Mam osiągi jakie chciałem przy spalaniu poniżej 5L/100. Z czego 2-2,5tyś to same części i nie wszystkie są z górnej półki. Tak średnio raczej.

Przełożenia.
http://www.scooterkingz.pl/szukaj?q=prze%C5%82o%C5%BCenia
niestety dobiera się dopiero po tym jak już znasz osiągi silnika

Ok ok , podjąłem decyzję że póki co zamawiam :
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-malossi-sport-70cc-bez-glowicy,pZ046985.bhtml
http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6-sport-pro,pZ044175.bhtml

Co sądzisz o tym , zgra się z obecnym setupem ? .

żeby ten cylinder zabanglał musisz go zakręcić do 10-11 tyś.Pytanie jakie masz łożyska i uszczelniacze.
i strasznie ciężkie te rolki w wariatorze. Mam ten wariator ale w minarelli i tam już 6g to bardzo dużo dla niego, zwłaszcza że cylinder jest nieseryjny.
Zgrać sie zgra.. ale rolek testowych i sprężyn to sobie musisz troche nakupić.
100km/h na takim setupie nie dociągniesz.

Łożyska mam SKF rolki 5,5g .Wiesz mi głównie chodzi o to aby mieć tą moc pod ręką . Mieszkam w dużym mieście dlatego bardziej zależy mi abym mógł sobie jeździć te 70-80 bez katowania go . Co bym musiał wymienić aby dociągnąć te 100 km/h ? .

najprościej i najtaniej to skuter :)

zmierz sobie najpierw realną prędkosć jakimś GPSem, zobacz przy jakich obrotach to osiągasz. Wtedy będziesz wiedział czym dysponujesz i o co walczysz