Co kupić :) ? (tuning 2T)

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Co kupić :) ? (tuning 2T)

Ten temat zawiera 10 odpowiedzi, ma 3 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 4 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #178126
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Witam , stoję przed bardzo ciężkim wyborem . Mianowicie mój budżet to około 400-500 zł i zastanawiam się co zrobić aby mój skuterek był bardzo zrywny , szybki a jego vmax wynosił przynajmniej 100km/h ale co najważniejsze był niezawodny .
    Skuter : Peugeot Vivacity 50cc Vertical 2T .
    Mój obecny set-up .
    Cylinder : WM Motor 70cc (kompresja 10 bar , przebieg 4 tysiące kilometrów)
    Wariator : Top Racing SV1 ( wariator do wymiany niestety , jestem zmuszony wsadzić wariator seryjny ponieważ z top racing odpadł chrom i niszczy paski po 10km , dlatego będę wdzięczny za doradzenie w razie czego jaki kupić )
    Gaźnik : 21,5mm
    Króciec ssący Top Racing 21mm
    Sprzęgło HEBO
    Moduł : WM motor
    Wydech : Doppler S3R

    Osobiście zastanawiałem się nad cylindrem Malossi Sport 70cc , ale może doradzicie coś lepszego i wariatorem top racing next generation .
    Uprzedzam pytania : Wał po kapitalnym remoncie , skasowany luz , wymienione łożyska i uszczelniacze .

    #178131
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Kup 125tke, w inny sposób nie spełnisz swoich założeń.

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #178133
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Jak to nie? , widziałem pełno filmików z malossi sport 70 co jechały ponad 120km/h . Nawet na niektórych forach są testy .

    #178134
    Zdjęcie profilowe
    Anonimowy
    • Postów: 2 986

    Nie twierdzę, że się nie da – twierdzę, że się nie da za 500 zł 🙂

    #178135
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 219

    na lepszym cylindrzeniżten WM i wariatorze typu oversize, po wymianie przełożeń i zapewne wydechu jest to możliwe na krótkich odcinkach (powymianie przełożeń na dłuższych bo nie bedziesz go musiał tak ekstremalnie kręcić).
    Jak uzyskasz 9-12KM na kole (a nie jest to wielka sztuka) to masz parametry większości 125tek

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #178153
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Ok , co to jest ten wariator typu oversize i będę wdzięczny za podanie nazwy tych przełożeń oraz czy ten cylinder malossi sport 70 będzie ok ? .

    #178155
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 219

    Oversize to ponadwymiarowy.O większej średnicy niż seryjny – i jeżeli się tylko zmieści pozwala znacznie bardziej zmienić przełożenie z wariatora na sprzęgło. Po prostu jeszcze wyżej wchodzi pasek jeżeli silnik ma tylko tyle mocy.
    Masz dwie drogi- z albo bardzo wysoko zakręcić silnik (wtedy może być słabszy… ale i tak musi być przygotowany na obroty) albo mieć mocniejszy silnik i wykorzystać niutonometry zmieniając przełożenie. Oczywiście można zrobić obie rzeczy na raz – sytuacja optymalna, ale kosztuje więcej niż czypińdziesiąt.
    Trzeba mieć wał wyważany do 15-16 tyś obr, odpowiednie łożyska, uszczelniacze, wydech który przy obrotach 11-12 tyś nie będzie przeszkodą… odpowiednio duży gaźnik.
    potem musisz wiedzieć kiedy przestać. Dla mnie takim przystankiem była jako taka wygoda korzystania – np żeby na 6L zbiorniku robił te 100km po mieście. Kosztem przyśpieszenia zamontowałem takie sprężyny sprzęgła że łagodnie rusza z 3500-3700 obr a nie z 5000-5500. Co z tego że ruszał jak kopnięty w dupę królik podnosząc przednie koło jak w korku to było dramatycznie niewygodne i niebezpieczne. I kicha bo żeby się ruszyć pół metra trzeba piłować do 5000.
    U mnie cel był taki żeby zbudować dość cichy silnik mogący pojechać 120 po to żeby na codzień jeździć nim 70-80km/h (z zapasem na specjalne okazje). W zasadzie osiągnąłem cel. Mam osiągi jakie chciałem przy spalaniu poniżej 5L/100. Z czego 2-2,5tyś to same części i nie wszystkie są z górnej półki. Tak średnio raczej.

    Przełożenia.
    http://www.scooterkingz.pl/szukaj?q=prze%C5%82o%C5%BCenia
    niestety dobiera się dopiero po tym jak już znasz osiągi silnika

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #178160
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Ok ok , podjąłem decyzję że póki co zamawiam :
    http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-malossi-sport-70cc-bez-glowicy,pZ046985.bhtml
    http://shop.mieloch.pl/wariator-stage6-sport-pro,pZ044175.bhtml

    Co sądzisz o tym , zgra się z obecnym setupem ? .

    #178162
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 219

    żeby ten cylinder zabanglał musisz go zakręcić do 10-11 tyś.Pytanie jakie masz łożyska i uszczelniacze.
    i strasznie ciężkie te rolki w wariatorze. Mam ten wariator ale w minarelli i tam już 6g to bardzo dużo dla niego, zwłaszcza że cylinder jest nieseryjny.
    Zgrać sie zgra.. ale rolek testowych i sprężyn to sobie musisz troche nakupić.
    100km/h na takim setupie nie dociągniesz.

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #178175
    Zdjęcie profilowe PgDn3
    PgDn3
    Użytkownik
    • Postów: 34

    Łożyska mam SKF rolki 5,5g .Wiesz mi głównie chodzi o to aby mieć tą moc pod ręką . Mieszkam w dużym mieście dlatego bardziej zależy mi abym mógł sobie jeździć te 70-80 bez katowania go . Co bym musiał wymienić aby dociągnąć te 100 km/h ? .

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 11 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie