co ile km wymiana paska
- This topic has 24 odpowiedzi, 10 głosów, and was last updated 12 years temu by
Pietro.
-
AutorWpisy
-
25 maja 2011 dnia 16:00 #30411
witam
co ile km sie wymienia pasek i czy po dotarciu skutera mozna wymienic pasek na nowy (1000 km)25 maja 2011 dnia 16:27 #30418Można wszystko ale po co ? Pasek wymienia się jak jest już w nie najlepszym stanie. Ciężko określić co ile km bo niektórzy robią 20tyś na jednym pasku a innym pęka po 2tyś. Wystarczy jak raz na miesiąc/dwa zajrzysz pod obudowę przekładni i skontrolujesz jego stan.
25 maja 2011 dnia 16:46 #30422Mój pasek wytrzymał ponad 12tyś. km i nadal na nim jeżdżę,mam już zamówiony nowy i wymieniam bo osiągi spadły. W chinolu może być użyty pasek gorszej jakości,więc szybciej należało by zmienić,ale te parę tyś. km na pewno wytrzyma. Dużo zależy jak jeździsz itp.
25 maja 2011 dnia 17:36 #30433A jak się jeździ spokojnie ale z dynamicznym startem ze świateł to szybciej się zużywa? Starczy na jakieś 3 tys?
25 maja 2011 dnia 17:41 #30434Przy ruszaniu jest największe obciążenie paska i nie tylko i co za tym idzie szybciej się zużywa. Tak jak pisałem wyżej: ciężko określić ile wytrzyma Twój pasek bo niektórym trzyma po 20 tys a innym po 2tyś pęka dlatego warto zajrzeć co jakiś czas do przekładni jak się pasek ma.
25 maja 2011 dnia 17:48 #30435a mam jeszcze takie pytanie mam blokady jedna zdjołem moduł i jak dam juz manetke na ful to tak do 45-50 km/h idzie na prostej i czy jak go calego odblokuje to po odkreceniu manetki na full to np do 65km/h bedzie wzrastac na prostej?
25 maja 2011 dnia 17:58 #3043745-50 realne czy według licznika? Bo to duża różnica! Myślę że jak go odblokujesz na full to powinien nawet i 75 polecieć. Tylko pytanie po co? Raz że ta prędkość co pokazuje jest zawyżona a dwa czy warto się zabić na sprzęcie niskobudrzetowym. Ja na swoim więcej nić 60km/h nie jeżdżę bo się boję. Nie dlatego że jestem jakaś dupa wołowa tylko wiem że to jest chiniol i może w każdej chwili coś się źle potoczyć.
Gdyby to był Burgman to i nawet 140km/h można by lecieć!
25 maja 2011 dnia 18:10 #30440wedle licznika w skuterze a co do jazdy to przeciez po miescie nie bede jezdził 70km/h tylko gdzie mozna przyspieszyc to mozna na jakiejs długiej prostej czy cos w tym stylu a nie przy 90 w zakrety wchodzic bo to nie jest scigacz ale sa takie odcinki poza miastem gdzie mozna sobie pozwolic szybciej jechac
25 maja 2011 dnia 18:15 #30443a tak wogóle to z blokadami to po miescie mozna jezdzic a ja lubie dłógie trasy i przy predkosci 45km/h to jest meczace przy takiej predkosci
25 maja 2011 dnia 18:15 #30444bitronxp1 napisał:
witam
co ile km sie wymienia pasek i czy po dotarciu skutera mozna wymienic pasek na nowy (1000 km)W 50-tkach należy sprawdzić stan paska, po 7000km, wymiana po 14000km.
Ja mam 150-tkę. 31150km na oryginalnym pasku Bando 😉
25 maja 2011 dnia 18:20 #30447pietro co ty myslisz o zdjeciu blokad i co do przyspieszenia na manetce na full po odblokowaniu skutera
25 maja 2011 dnia 18:25 #30449Zdjęcie blokad, jak najbardziej.. Manetka na full też, ale nie nonstop, ale z umiarem, bo w taki sposób każdy silnik zajedziesz, nawet LC 😉
25 maja 2011 dnia 20:02 #30459Pietro wymiana paska po 14000km w 4T z chin?Chyba żartujesz, po 6000 sie wymienia niestety się o tym przekonalem
25 maja 2011 dnia 21:54 #30469Po 1000 km to ten pasek się ledwo co ułożył tam… 🙄 Nie popadajmy w skrajności… Z paskiem można po dotarciu zmienić też rolki, wariator a nawet i sprzęgło…
Tak na poważnie – zmień olej, odblokuj go i jeździj… Jazda z manetką do oporu jest bez sensu, nie dość że silnik wyje, pali jak smok to od 3/4 do pełnego obrotu manetki tylko obroty silnika rosną a prędkość pozostaje bez zmian…
31 maja 2011 dnia 20:57 #31073No ale mi po 1900 km osiągi spadły, spalanie okropnie wzrosło. A pasek ma 15,5 mm a był 17,5. Powinienem go wymienić? Dodam że przedtem przy 6 tys. obr/min miał ponad 60 km/h a teraz ma ledwie 45. Rolki są takie jak powinny być.
1 czerwca 2011 dnia 07:05 #31086Jeżeli pasek tak się „skurczył” to coś jest nie tak. Albo pasek strasznie dziadowski albo coś z przeniesieniem napędu nie tak. Myślę że zużyty pasek to skutek a nie przyczyna.
Do sprawdzenia wariator (rolki, ślizgi), dzwon sprzęgła czy nie spalony, przekładnie czy nie ma oporów, czy koło się swobodnie obraca i czy w przekładni jest olej.1 czerwca 2011 dnia 07:40 #310872mm mniej na szerokości paska to dosyć dużo. Jak nie masz kasy na nowy, zanieś wariator do tokarza, żeby przetoczył brzeg o te 2mm, tak żeby docisk do talerza był większy..Tak się robi jeśli chcesz zwiększyć v-max bez kupowania drogiego, tuningowego wariatora 😉
1 czerwca 2011 dnia 08:13 #31091Ciekawy sposób…
Kiedyś będzie trzeba spróbować, w sumie ojciec jest tokarzem z zawodu więc i wiedzieć powinien 8)1 czerwca 2011 dnia 08:33 #31092Ja też z zawodu tokarz 🙂
1 czerwca 2011 dnia 19:28 #31163Ok, kupię nowy pasek w sobotę. Wariator jest ok, idealnie gładki, ślizgi lekko chodzą, praktycznie nie mają luzów ale chodzą bardzo lekko. Rolki 6,5g, oryginalnie 7,5g, ale nie są zużyte więc można je wymienić od ręki. Na tych 6,5g nie widać zmiany w prędkości, nawet się poprawiła. Od czasu wycieczki do Łukowa prędkość cały czas malała. Pasek jest bardzo rozciągnięty, po obwodzie miał więcej niż powinien.
Po czym poznać spalony dzwon sprzęgła i czy można go regenerować czy trzeba wymienić?
1 czerwca 2011 dnia 19:55 #31175Spalony dzwon ma przebarwienia trochę jak benzyna na wodzie. Dobry dzwon ma mieć kolor stali
1 czerwca 2011 dnia 21:03 #31182Tak wygląda spalony dzwon sprzęgła :
Nie ma możliwości tego naprawy. Takie rzeczy się wymienia.
1 czerwca 2011 dnia 21:04 #31183Przepalony dzwon chyba wygląda tak:
1 czerwca 2011 dnia 21:18 #31186TERMIT_PL napisał:
Przepalony dzwon chyba wygląda tak:
Po co kopiujesz to samo drugi raz ?
2 czerwca 2011 dnia 07:15 #31195Przegrzany dzwon wystarczy od wewnątrz przeczyścić papierem ściernym i będzie jak nowy.
-
AutorWpisy
- Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.