co ile km wymiana paska

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #30411
    bitronxp1
    Użytkownik
    • Postów: 399

    witam
    co ile km sie wymienia pasek i czy po dotarciu skutera mozna wymienic pasek na nowy (1000 km)

    #30418
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Można wszystko ale po co ? Pasek wymienia się jak jest już w nie najlepszym stanie. Ciężko określić co ile km bo niektórzy robią 20tyś na jednym pasku a innym pęka po 2tyś. Wystarczy jak raz na miesiąc/dwa zajrzysz pod obudowę przekładni i skontrolujesz jego stan.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #30422
    HugoBoss
    Uczestnik
    • Postów: 3 266

    Mój pasek wytrzymał ponad 12tyś. km i nadal na nim jeżdżę,mam już zamówiony nowy i wymieniam bo osiągi spadły. W chinolu może być użyty pasek gorszej jakości,więc szybciej należało by zmienić,ale te parę tyś. km na pewno wytrzyma. Dużo zależy jak jeździsz itp.

    #30433
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    A jak się jeździ spokojnie ale z dynamicznym startem ze świateł to szybciej się zużywa? Starczy na jakieś 3 tys?

    #30434
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Przy ruszaniu jest największe obciążenie paska i nie tylko i co za tym idzie szybciej się zużywa. Tak jak pisałem wyżej: ciężko określić ile wytrzyma Twój pasek bo niektórym trzyma po 20 tys a innym po 2tyś pęka dlatego warto zajrzeć co jakiś czas do przekładni jak się pasek ma.

    #30435
    bitronxp1
    Użytkownik
    • Postów: 399

    a mam jeszcze takie pytanie mam blokady jedna zdjołem moduł i jak dam juz manetke na ful to tak do 45-50 km/h idzie na prostej i czy jak go calego odblokuje to po odkreceniu manetki na full to np do 65km/h bedzie wzrastac na prostej?

    #30437
    Cionek1
    Użytkownik
    • Postów: 144

    45-50 realne czy według licznika? Bo to duża różnica! Myślę że jak go odblokujesz na full to powinien nawet i 75 polecieć. Tylko pytanie po co? Raz że ta prędkość co pokazuje jest zawyżona a dwa czy warto się zabić na sprzęcie niskobudrzetowym. Ja na swoim więcej nić 60km/h nie jeżdżę bo się boję. Nie dlatego że jestem jakaś dupa wołowa tylko wiem że to jest chiniol i może w każdej chwili coś się źle potoczyć.

    Gdyby to był Burgman to i nawet 140km/h można by lecieć!

    #30440
    bitronxp1
    Użytkownik
    • Postów: 399

    wedle licznika w skuterze a co do jazdy to przeciez po miescie nie bede jezdził 70km/h tylko gdzie mozna przyspieszyc to mozna na jakiejs długiej prostej czy cos w tym stylu a nie przy 90 w zakrety wchodzic bo to nie jest scigacz ale sa takie odcinki poza miastem gdzie mozna sobie pozwolic szybciej jechac

    #30443
    bitronxp1
    Użytkownik
    • Postów: 399

    a tak wogóle to z blokadami to po miescie mozna jezdzic a ja lubie dłógie trasy i przy predkosci 45km/h to jest meczace przy takiej predkosci

    #30444
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    bitronxp1 napisał:

    witam
    co ile km sie wymienia pasek i czy po dotarciu skutera mozna wymienic pasek na nowy (1000 km)

    W 50-tkach należy sprawdzić stan paska, po 7000km, wymiana po 14000km.

    Ja mam 150-tkę. 31150km na oryginalnym pasku Bando 😉

    #30447
    bitronxp1
    Użytkownik
    • Postów: 399

    pietro co ty myslisz o zdjeciu blokad i co do przyspieszenia na manetce na full po odblokowaniu skutera

    #30449
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Zdjęcie blokad, jak najbardziej.. Manetka na full też, ale nie nonstop, ale z umiarem, bo w taki sposób każdy silnik zajedziesz, nawet LC 😉

    #30459
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Pietro wymiana paska po 14000km w 4T z chin?Chyba żartujesz, po 6000 sie wymienia niestety się o tym przekonalem :mrgreen:

    #30469
    madi
    Uczestnik
    • Postów: 5 788

    Po 1000 km to ten pasek się ledwo co ułożył tam… 🙄 Nie popadajmy w skrajności… Z paskiem można po dotarciu zmienić też rolki, wariator a nawet i sprzęgło…

    Tak na poważnie – zmień olej, odblokuj go i jeździj… Jazda z manetką do oporu jest bez sensu, nie dość że silnik wyje, pali jak smok to od 3/4 do pełnego obrotu manetki tylko obroty silnika rosną a prędkość pozostaje bez zmian…

    #31073
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    No ale mi po 1900 km osiągi spadły, spalanie okropnie wzrosło. A pasek ma 15,5 mm a był 17,5. Powinienem go wymienić? Dodam że przedtem przy 6 tys. obr/min miał ponad 60 km/h a teraz ma ledwie 45. Rolki są takie jak powinny być.

    #31086
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Jeżeli pasek tak się „skurczył” to coś jest nie tak. Albo pasek strasznie dziadowski albo coś z przeniesieniem napędu nie tak. Myślę że zużyty pasek to skutek a nie przyczyna.
    Do sprawdzenia wariator (rolki, ślizgi), dzwon sprzęgła czy nie spalony, przekładnie czy nie ma oporów, czy koło się swobodnie obraca i czy w przekładni jest olej.

    #31087
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    2mm mniej na szerokości paska to dosyć dużo. Jak nie masz kasy na nowy, zanieś wariator do tokarza, żeby przetoczył brzeg o te 2mm, tak żeby docisk do talerza był większy..Tak się robi jeśli chcesz zwiększyć v-max bez kupowania drogiego, tuningowego wariatora 😉

    #31091
    Vezyr
    Użytkownik
    • Postów: 2 406

    Ciekawy sposób…
    Kiedyś będzie trzeba spróbować, w sumie ojciec jest tokarzem z zawodu więc i wiedzieć powinien 8)

    #31092
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Ja też z zawodu tokarz 🙂

    #31163
    degename
    Uczestnik
    • Postów: 990

    Ok, kupię nowy pasek w sobotę. Wariator jest ok, idealnie gładki, ślizgi lekko chodzą, praktycznie nie mają luzów ale chodzą bardzo lekko. Rolki 6,5g, oryginalnie 7,5g, ale nie są zużyte więc można je wymienić od ręki. Na tych 6,5g nie widać zmiany w prędkości, nawet się poprawiła. Od czasu wycieczki do Łukowa prędkość cały czas malała. Pasek jest bardzo rozciągnięty, po obwodzie miał więcej niż powinien.

    Po czym poznać spalony dzwon sprzęgła i czy można go regenerować czy trzeba wymienić?

    #31175
    Suawek
    Użytkownik
    • Postów: 888

    Spalony dzwon ma przebarwienia trochę jak benzyna na wodzie. Dobry dzwon ma mieć kolor stali

    #31182
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Tak wygląda spalony dzwon sprzęgła :

    Nie ma możliwości tego naprawy. Takie rzeczy się wymienia.

    #31183
    TERMIT_PL
    Uczestnik
    • Postów: 330

    Przepalony dzwon chyba wygląda tak:

    #31186
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    TERMIT_PL napisał:

    Przepalony dzwon chyba wygląda tak:

    Po co kopiujesz to samo drugi raz ?

    #31195
    Pietro
    Użytkownik
    • Postów: 3 294

    Przegrzany dzwon wystarczy od wewnątrz przeczyścić papierem ściernym i będzie jak nowy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button