Co generalnie daje wymiana sprężyny i sprężynek sprzęgła?

witam, co daje wymiana sprężyny centralnej sprzęgła i sprężynek na np. +15% czy 30%? wymieniłem cylek na 80cm3 (72)oraz wariator na sport. czy cos wiecejuzyskam po wymianie sprężyn?
z góry dzięki za odpowiedzi i porady...

Jedyne co uzyskasz to...więcej miejsca w portfelu :)

czyli nic nie daje? tak totalnie nic? pytam z ciekawosci, nie zebym chcial sobie kase tak o bez powodu wydac...
wole ja wsadzic w jakis porzadny, tuningowy gaznik...
np. taki: http://allegro.pl/tunning-gaznik-do-4t-80-90-100ccm-super-moc-i2438678003.html

Powiem Ci tak, jeśli już musisz coś kupić to kup ten gaźnik :)
Sam mam 72 ccm, wariator Malossi Multivar, który nic nie poprawił, większą dyszę (90), która nic nie dała, gaźnik seryjny, filtr stożkowy Ci też nic nie da, poza tym, że będzie bardziej pierdział. Ogólnie wymiana na 72 ccm nic nie daje poza lepszą dynamiką, v-max się nie zmienia. A sprężyna...można kombinować, ale sam mam białą Malossi i nie widzę różnicy.
Też mam 4T.

no wlasnie, nie chodzi o to, zebymmusial wydac pieniadze na cos :-), tylko przed wymiana cylka i wario moj skuter jechal max 60km/h, po zmianie 70-75, przy czym troche waze, a chcialbym jezdzic ok. 80-85 km/h. dlatego szukam jeszcze innych mozliwosci, zeby zwiekszyc vmax. wydaje mi sie, ze gaznik na pewno cos da, skoro jezdze na seryjnej dyszy, a mam r-z wrazenie, ze jeszcze cos ten silnik dusi...

To i tak masz lepiej, mój na prostej poziomej zaledwie 65 licznikowe po tych wszystkich przeróbkach :)
Wiem, kup gaźnik, przetestuj i pochwal się to i ja kupię :)

u mnie sprawdzone wg gps

Nie wiem, ale te prędkości to już chyba tylko na 90 ccm.

dam ci znac jak uzbieram siano...

Tylko zamiast tego siatkowego stożka to bym gąbkowy w osłonie założył bo na mokrym już nie pojedziesz :)

maxell napisał:

Tylko zamiast tego siatkowego stożka to bym gąbkowy w osłonie założył bo na mokrym już nie pojedziesz :)

Powtarzacie głupoty.. !!
Nic nie zrobi parę kropel wody ! Chyba, że byś wziął węża wody i lał cały czas po filtrze, to wtedy by zdusiło. Denerwuje mnie jak ktoś wyssie z palca taką bajkę i potem ktoś to powtarza ..

Gąbkowy lepszy od siatkowego tylko dlatego, że lepiej filtruje powietrze.

Co do gaźnika - Jest to zwykły gaźnik ala'24mm. Jak masz 72cc to gaźnik kompletnie nic nie da, może niezauważalnie polepszy chłodzenie, ale to znikome.

Ludzie co wy piszecie ja mam king-way barrakuda 2t ciężki skuter wymieniłem wszystko co się dało na sportowe leci mi na prostej 85km/h kto nie wierzy trudno
czyli wariator firmy Wm rolki oryginalne testowałem praktycznie wszystkie najlepiej idzie na firmowych
gaźnik zwiększony kupiłem już odblokowany wiec dyszy nie wymieniałem choć testy robiłem na 80 85 90 nic nie dało wręcz pogorszyło osiągi
Sportowe sprzęgło
cylinder 72ccm na oryginalnej głowicy 50ccm bo od 72 ccm słabiej szedł
świeca irydowa
sportowa cewka zapłonowa
sportowy moduł zapłonowy
jeśli ktoś wymieni sobie te rzeczy co opisałem nie ma siły żeby skuter nie szedł 85km/h
Dodam że wydechu nie wymieniłem bo w moim od nowości jest sportowy więc szkoda kasy

to go wymień, zobaczysz róznicę

Pobaw się rolkami. Ja miałem fabryczne 5,5g wymieniłem na 4,5g i czuje dużą różnicę. Szybciej się zbiera. W Twoim przypadku, kiedy chcesz mieć większą prędkość, to musisz rozglądnąć się za cięższymi rolkami. Nie muszą być oryginalne, te za 10,- w zupełności starczą. Wydatek niewielki, a może coś polepszyć.

Co do zasady wymiana sprężyny centralnej i sprężynek jest zasadna przy tuningu, ale trzeba się kierować kilkoma regułami.
Sprężynki sprzęgła - tu sprawa jest prosta, odpowiadają tylko za start, zawsze warto dać twardsze, polepszy to moment startu. Nie można jednak dać za twardych, żeby sprzęgło za bardzo się nie ślizgało, bo przegrzeje dzwon. Najlepiej kupić zestaw sprężynek i testować.
Jednak sprężynki sprzęgła ja bym w drugiej kolejności zmieniał. Najpierw sprężynę centralną.
Sprężyna i rolki służą do regulacji napędu. Jeśli się nie zmienia cylindra w zasadzie nie trzeba zmieniać sprężyny, tylko zabawa rolkami(choć znam przypadki zmiany sprężyny w skuterze z seryjnym cylindrem gdzie udało się fajnie wyregulować napęd).
Przy zmianie cylindra można pomyśleć o twardszej sprężynie, bardziej napina pasek, pozwala przenosić większy moment obrotowy i pośrednio podwyższa obroty. Po zmianie sprężyny centralnej trzeba od nowa stroić napęd rolkami. To żmudna praca, ale warto. Bardzo twarde sprężyny stosuje się zwłaszcza w wysilonych dwusuwach, kiedy po zmianie wydechu na sportowy i cylindra obroty robocze bardzo idą w górę i trzeba dać lżejsze rolki ale też i twardszą sprężynę. Z doborem sprężyny jest trudno, bo może się okazać, że
1. Zakupiona sprężyna mimo deklaracji +15% czy +1500 obr. okazuje się taka sama jak oryginał, albo miększa nawet i osiągi się pogarszają....
2. Sprężyna jest za twarda do mocy skutera i skuter wyje, a nie przyspiesza.
3. Każda sprężyna to nowe strojenie rolkami.
Czyli warto, ale trzeba mieć trochę kasy na różne rolki i sprężyny oraz w cholerę czasu i cierpliwości do regulacji napędu.