Ciężko pali.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #2090
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Słuchajcie, mam kymco agility, 4t, rocznik 2006. Generalnie bez zarzutu, ale kłopot taki, że:

    1. cięzko pali z rozrusznika jak jest zimny; z kopa zapala od razu nawet po kilku dniach nieodpalania, jak się nagrzeje to z rozrusznika tez bez problemu; pytanie: co to za cholera i jak temu zaradzić? wymienic akumulator na nowy? rozdzielnik napięcia?

    2. Po odpaleniu, kiedy jest zimny bardzo się dławi, tzn. dodaję gazu,a on mi prawie gaśnie, odpuszczam, wraca do normy, znowu na gaz – a on znowu zdycha; przechodzi to po paru minutach jazdy, ale denerwuje okrótnie – czy na to można coś poradzić? Gaźnik naprawiać? czy co?
    dziex
    T

    #2093
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    TomekMk wrote:

    Słuchajcie, mam kymco agility, 4t, rocznik 2006. Generalnie bez zarzutu, ale kłopot taki, że:
    1. cięzko pali z rozrusznika jak jest zimny; z kopa zapala od razu nawet po kilku dniach nieodpalania, jak się nagrzeje to z rozrusznika tez bez problemu; pytanie: co to za cholera i jak temu zaradzić? wymienic akumulator na nowy? rozdzielnik napięcia?
    2. Po odpaleniu, kiedy jest zimny bardzo się dławi, tzn. dodaję gazu,a on mi prawie gaśnie, odpuszczam, wraca do normy, znowu na gaz – a on znowu zdycha; przechodzi to po paru minutach jazdy, ale denerwuje okrótnie – czy na to można coś poradzić? Gaźnik naprawiać? czy co?
    dziex
    T

    Hej Tomek!
    1. Miałem kiedyś to samo – Akumulator nie trzymał…
    2. To chyba normalne, zwłaszcza w wilgotne, zimne dni.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #2097
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Proponuję wyregulować skład mieszanki paliwowo powietrznej (boczna śrubka w gaźniku)

    #2103
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Piotr – a jak się dobrać do gaźnika??? Tam wszytko zasłonięte, w ogóle tego silnika nie widać… I co to znaczy „wyregulować”? tzn. mam metodą prób i błędów codziennie, jak zimny, odrkęcać po pół obrotu albo dokręcać – i w końcu znajdę rozwiązania? czy też mozna powiezdieć że np. dokręcenie zwiększa dławienie, a odkręcenie zmniejsza?

    #2105
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Do gaźnika dostaniesz się poprzez wyjęcie klapki z dna schowka na kask pod siedzeniem, ewent.można odkręcić kanapę i wyjąć cały schowek, wtedy gaźnik będzie cały odsłonięty.. Co do regulacji to robi się tak: Wkręcasz śrubkę składu mieszanki do oporu, ale nie zbyt mocno, silnik powinien zgasnąć, potem wykręcasz tą śrubkę 1-1,5 obrotów i śrubką ze sprężynką ustawiasz najmniejsze równomierne obroty silnika, potem znowu odkręcasz boczną śrubkę składu mieszanki do momentu gdy zwiększą się obroty i znowu śrubką ze sprężynką ustawiasz najniższe obroty silnika tak żeby równo chodził i nie gasł, i tak do skutku do momentu kiedy obroty silnika ustabilizują się. Po dodaniu gazu silnik powinien płynnie wchodzić w obroty, a po puszczeniu manetki gazu nie powinno być efektu „falowania”. Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem przebieg regulacji, jak coś to pytaj 😉

    #2107
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Aha, regulacja gaźnika zawsze na rozgrzanym silniku 😉

    #2110
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Bardzo jasno 😀 dzieki, to forum mi się zaczyna bardzo podobać, widać, że ludzie się znają na rzeczy i chce im się odpowiadać na posty 🙂
    Tylko jedno dopytam: śrubka składu mieszanki – jest z boku gaźnika, a ta druga – poznam ją po tym, że ma podłożoną sprężynkę, tak?
    Z opisu wynika, że to musi być podobne do gaźnika jawki, którą jeździłem w latach 80 🙂

    #2114
    92krystian
    Użytkownik
    • Postów: 71

    Tak, znajduje sie przy lince od gazu, reguluje wolne obroty.

    #2115
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    TomekMk wrote:

    Bardzo jasno 😀 dzieki, to forum mi się zaczyna bardzo podobać, widać, że ludzie się znają na rzeczy i chce im się odpowiadać na posty 🙂
    Tylko jedno dopytam: śrubka składu mieszanki – jest z boku gaźnika, a ta druga – poznam ją po tym, że ma podłożoną sprężynkę, tak?
    Z opisu wynika, że to musi być podobne do gaźnika jawki, którą jeździłem w latach 80 🙂

    Ta ze sprężynką to od wolnych obrotów jest jakby u góry gaźnika. Ta od mieszanki jest z boku. Zazwyczaj jest skierowana w lewą stronę:)

    #2140
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Jeszcze mam takie pytanko: może te kwestie ciezkiego startru rano sprobuje rozstrzygnąc metoda eksperymentow i np. odpale skuter na kablach z akumulatora mojego auta (90 amperogodzin)? Jeśli odpali bez zarzutu – to znaczy jasno, ze bateria w skuterku już stara i trzeba wymienić. Jeśli nie – to znak, ze przyczyna inna.
    Tylko czy takie wielki akumulator nie rozwali czegos w skuterku? napięcie niby to samo – 12 V – ale .. sie boje. Slusznie sie boje?

    #2142
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Na elektryce znam się raczej przeciętnie, ale według mnie nie powinno się nic stać- to samo napięcie.

    #2147
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Nie robił bym tego, bo akumulator samochodowy ma duży amperaż i możesz uszkodzić aku. i rozrusznik skutera

    #2158
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Ciężkie ranne odpalanie może być spowodowane uszkodzeniem cewki ssania automatycznego lub po prostu świeca wysiadła i takie są objawy…cewkę możesz sprawdzić dotykając jej po kilku minutach pracy silnika czy jest ciepła, powinna mieć ok.40st.C. a ze świecą wiadomo, lubią siadać już po 2tyś.km nie zależnie czy to NGK czy Champion, nie polecam Iskry T90 nie wspominając o Awinach, natomiast warto się rozejrzeć za Denso produkowane są wyłącznie w japonii i tańsze od przereklamowanych NGK.

    #2160
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    To ja się wtrącę. Mam nowego ND. Stał przez tydzien nieużywany. Pierwsze odpalenie było w bardzo wysokiej wilgotności. Wczoraj wieczorem w Wawie była potworna mgła. Przy naciśnięciu rozrusznika zdechła cała elektryka. Jak się rozgrzał troche popracował działał normalnie. To wina rozładowanego aku?

    #2161
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Na to wygląda, tylko pytanie czemu w nowym skuterze padł akumulator?

    #2163
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    a czteroletni akumulator – też ma prawo paść, prawda? ja coraz bardzie się skłaniam ku temu, że u mnie to jednak kwestia baterii, raz na jakiś czas po prostu trzeba ją wymienić i tyle. To nie jest przecież żadna awaria, tylko normalna wymiana części eksploatacyjnych

    #2165
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    W Hondzie Pantheon aku padł mi po 8 latach.. Jeśli słabo Ci kręci to jak najbardziej do wymiany lub podładowania 😉

    #2179
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Wracając do problemu z odpalaniem na zimnym silniku, dawno ustawiałeś zawory?

    #2191
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Zainteresowł mnie przypadek Leszka- po tygodniu postoju naładowane aku nie powinno siadać!
    Rozumiem, że potem odpaliłeś go z kick-startera i było wszystko ok-tzn. aku się naładowało i już normalnie odpala z rozrusznika?

    #2208
    wojtas_1987
    Użytkownik
    • Postów: 81

    Tomek, w moim Agility RS jest to samo. Gadałem z kolesiem z serwisu, który ustawiał wszystko i powiedział:
    1) to skuter z chłodzeniem powietrza, jak jest zimno to moze gorzej odpalać. Najlepiej po odpaleniu odczekać kilka minut aby się nagrzał silnik to się nie będzie krztusił. Sprawdziłem, ze przy temp około 10 C gorzej odpalał i szybko się krztusił. Przy wyższej nagrzewanie silnika było dużo szybsze i lepiej działał. Jak sprawdzałem przy pierwszym odpaleniu lepiej z kopa, a później wal z akumulatora.

    #2210
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Wojtas – chodzi o to, że agility tak mają, że nie da się ich odpalać z rozrusznika i nic się na to nie da poradzić? Bo tak mi powiedział mój mechanik (też jeździ agility i bardzo ceni ten model). On twierdzi, że wszelkie naprawy i regulacje to zawracanie głowy, bo tego się zrobić nie da – ale ja w to nie wierzę i się na to nie zgadzam 😈
    Wg. mnie jakaś przyczyna musi być – zacznę od akumulatora, a potem będę dalej sprawdzął.
    W kwestii dławienia się zimnego silnika – pewnie możesz mieć rację, że inaczej się tego ustawić nie dal.

    #2223
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Też jeżdżę Agility i pali zarówno na mrozie jak i w upalne dni, zawsze od strzału z elektrycznego rozrusznika, po to jest ssanie żeby palił w każdych warunkach, a ustawić wszystko się da, widać taki mechanik z Bożej łaski, zatrudniony po znajomości skoro mówi że nie da się ustawić…

    #2229
    TomekMk
    Użytkownik
    • Postów: 48

    Piotr – no to polec mi mechanika, który się tym zajmie dokładnie i kompleksowo, bo mnie szlag trafi zaraz !!!

    #2232
    Leszek Śledziński
    Keymaster
    • Postów: 2 361

    W warszawie odwiedzałem kilka warsztatów. Jak na razie na prowadzeniu na mojej osobistej liście jest motor land, zaraz za nimi scooterland. Tyle, że oba daleko.

    #2237
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Kiedyś dzwoniłem do Motorlandu i rozmawiałem z mechanikiem, ale nie miał zielonego pojęcia, o co go zapytałem to nic nie wiedział, mówił że musiałby zajrzeć do „mądrych książek”…

    #2239
    wojtas_1987
    Użytkownik
    • Postów: 81

    Wiesz, przez telefon to nie wiele da się zrobić. Najlepiej jechać wprost do nich. W Motor Land Agility zajmuje się taki młody chudszy facet. Ustawił w zasadzie wszystko co trzeba. Gdzieś też czytałem, że odpalanie przy niższej temp moze robić problem. W książce serwisowej nawet jest zalecane, aby po odpaleniu skuterka dać mu się rozgrzać. Wiadomo, że jak chłodniej jest na dworze, to on będzie potrzebował więcej czasu na rozgrzanie. W Motor Landzie można w zasadzie podjechać i się spytać, to jak znajdą chwilkę, to zajrzą od razu co może się chrzanić.

    #2243
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 191

    Ja robię wszystko sam ze swoim skuterem i nie dałbym nikomu przy nim grzebać, chciałem o coś zapytać ale sam do tego doszedłem bo nie wiedzieli 😉

    #4540
    lukas548
    Użytkownik
    • Postów: 206

    Ja włożyłem akumulator panasonica szczelny ma 14 volt i 7,2 amperogodzin z wózka inwalidzkiego dostałem od szwagra a patrzyłem to aku kosztuje z 300 złoty na necie

    #4553
    qazwsxedc
    Użytkownik
    • Postów: 3 026

    Aku o napięciu 14 volt? Są takie w ogóle? i do tego działa Ci w instalacji 12 voltowej?

    #4945
    lukas548
    Użytkownik
    • Postów: 206

    A w moim skuterze działa ponad rok nawet jescze bezpieczników nie wywalił mozliwe że jak się ładuje 12v to nie ma 14v

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button