Chopper łoś 50/125(110?) - Drgania

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #168902 Reply
    Omeed
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 29
    • Postów: 37

    Witam.
    Od 2 dni jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem chopperka, potocznie zwanego łosiem.. xD Z silnikiem 125? ( jak odróżnić silnik 125 od 110cc? )
    I mam taki problem, że na większym silniku(seryjny to 50cc) moto wpada w ogromne drgania przy ok. 80km/h przez co dawanie dalej gazu nie ma najmniejszego sensu.. bo robi się to strasznie nie przyjemne. Da się jakoś temu zaradzić? Drgania są tak silne, że otwiera się sama stopka na której moto stoi, i mało co nie zaliczyłem pierwszego szlifa na zakręcie, ponieważ nie mogłem w niego wejść, ponieważ otwarta stopka mi to uniemożliwiała.
    Co zrobić z tymi drganiami ?

    Aha, i jeszcze jedno.. Praktycznie nie mam tylniego hamulca, podciągnąłem go, lecz i tak prawie wcale nie hamuję. Co mam zrobić ? Coś trzeba wymienić ? 🙂

    #168904 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 2
    • Postów: 168
    • Postów: 170

    Sprawdź okładziny szczęk hamulcowych, hamulce bębnowe szałem nie są, ale jednak działają i czuć się je powinno. Dobrze że z przodu masz tarczę, jak by nie patrzeć w moto przedni jest główny, tył to tylko wspomaganie.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #168905 Reply
    Omeed
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 29
    • Postów: 37

    tak, przedni jest naprawdę porządny, tarcza daje radę. Z tym, że jak będę jechać 70/80 i zajdzie potrzeba zatrzymać momentalnie moto w miejscu, i użyję przedniego hamulca skończę na asfalcie, dziś już przy ok. 20km/h zahamowałem przednim na jakiejś szlace, ledwie co się nie wywróciłem :(.

    A co do tych drgań ma ktoś pomysł ?

    #168909 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 318
    • Postów: 21 373

    dragania (jeżeli to silnik) powiny być zależne od prędkości obrotowej silnika a nie prędkości.
    Zaobserwuj przy jakich obrotach masz te drgania i zakręć go do tylu na stopce.
    jeżeli bedą drgania to masz kłopot z wyważeniem czegoś w silniku (wał i okolice)
    jeżeli nie będzie drgań to znaczy że RACZEJ (jest mała szansa że dopiero obciążony tak sie zachowuje) to nie silnik tylko napęd i koła.
    Najprostsza opcja to opony o wyważeniu kartofla i/albo krzywe obręcze.

    #168920 Reply
    Anonim
    Nieaktywny
    • 22
    • Postów: 376
    • Postów: 398

    Sprawdź może jeszcze śruby mocujące silnik;)
    *
    Z reguły 125ccm manual (124cc) niema rozrusznika , ma większe sprzęgło i wlew oleju od góry a nie od boku.
    dużo jest podróbek 124cc a w środku 110ccm:)
    *
    125ccm: http://www.pocketbikes.net.au/pocketbike/parts/125cc1.JPG

    #168997 Reply
    FormaN
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 40
    • Postów: 40

    Zauważcie, że w tych „motocyklach” silnik jest przykręcony bezpośrednio do ramy.
    Ynżynier z CHRL nie pomyślał, że komuś wibracje będą przeszkadzać.
    Nie dawaj też podkładek gumowych pod nakrętki etc. mocowania silnika bo potem jedynie pogorszysz sprawę.
    Wprasowanie tulei też nie przejdzie bo przekrój mocowań jest za mały.

    „Ten typ tak ma”

    A z hamulcem były sytuacje, że linka się rozciągała….
    Bardziej prawdopodobne zakończenie żywota szczęk.

    #169057 Reply
    Omeed
    Użytkownik
    • 8
    • Postów: 29
    • Postów: 37

    Z hamulcem sobie poradziłem, teraz pozostała tylko sprawa drgań.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Chopper łoś 50/125(110?) - Drgania
Twoje informacje:




Back to top button