Chińskie 70 cc co dalej gaźnik seria ?

Jak w tytule zamówiłem https://motor-x.pl/cylinder-ceramiczny70cc-47-00mm-2t-quantum-2,p.html

Gaźnik zostawić serie i tylko wymienić dysze ? Czy mam zmienić na większy jak tak to na jaki ? Bo chciałbym zostać na filtrze seryjnym bo często skuter stoi 8 godzin na deszczu gdy jestem w pracy i tez czasami w deszczu wracam na nim.

mi seria w 4t na luzaku daje radę z 90cc

No wiem bo tez miałem 4t ale tutaj chodzi o 2t niby zostawiają gaźniki seryjne tylko zmieniają dysze ale mówią że do 70 najlepiej gaźnik 19 mm że lepsze chłodzenie i ogólnie silnik lepiej chodzi. I teraz sam nie wiem.

przecież już pytałeś.
Do mocy 8-12KM gaźniki 19mm-21mm
Do ich chińskiego wypustu zapewne 17mm da rade swobodnie

No właśnie bo te chińskie nie wygenerują tej mocy więc zamawiam 17-17,5 mm

Jeszcze jedno do czego są te blaszki i gdzie się je daje pod pierścienie ?

https://zapodaj.net/images/d4c6da0261286.jpg

które blaszki?

Na wejdź w link zaznaczyłem je w czerwone kółka na zdjeciu.

tak, to sprężynki pod pierścienie.

I mam je ustawić równo z rowkiem na pierscieniu i tak samo równo z rowkami w tłuku tak ?

z rowkiem - masz na myśli z zamkiem? lepiej nie. obie te rzeczy i tak się kręcą w czasie pracy ale lepiej nie.

Dobra bo jest male zamieszanie co mam ustawic z zamkami na tloku a co gdzie indziej i jak ?

tak klasycznie to zamki na pierścieniach staraj się ustawić co 120 stopni (jak masz 3 pierścienie) ale nie tak żeby wypadały na oknach przepłukujących. Sprężyny pod pierścieniami układaj tak żeby zamek sprężyny i pierścienia się nie pokrywał.
Dużo ludzi nie montuje tych sprężyn bo nie wiedzą po co są i też żyją.
W 2T najczęściej rowki pierścieni mają takie kołeczki/wypustki które powodują że nie włożysz pierścienia inaczej niż prawidłowo i że nie będzie się on obracał - jak sie nie bedzie obracał to nie trafi zamkiem na okno i nie wyrwie materiału na jego krawędzi. Sprężyne trzeba w 2T ułożyć podobnie - jak są wypustki to i tak masz to w zasadzie narzucone.
Należało by tak naprawdę założyć pierścień na tłok, wsadzić go do cylindra i wtedy zmierzyć szczelinomierzem luz na zamku pierścienia. Powinien być w granicach zalecanych przez producenta cylindra i tłoka. Natomiast gówniane cylindry nie mają takiej dokumentacji bo tam się jedzie po kosztach a małolaty jarają się samym tym że mają więcej centymetrów za 90zł. Pierścień w 2T to może się i nie obraca na tłoku ale na pewno się rozszerza i na zamku musi mieć odpowiedni luz. Bez tego krańce pierścienie mogą się zetknąć i rozeprzeć pierścień w cylindrze. A za duży luz to przedmuch i spadek kompresji, nagar…itd

A jak jest z wymianą jak było u ciebie wyciągałeś silnik czy męczyłeś się z każdej strony po trochu by to zmienić ?

jak pościągasz osłony i wanne pod siedzeniem i zbiornik oleju to tam jest spoko dostęp

Zostane na razie przy serii gaźniku pytanie jaką dsze dać 75 ?

z 90 kurde…

Przed chwilą zatkałem jeszcze rurke co szla od zawirowacza bo kilka dni po wymianie tłumika jeździłem z nią luźną teraz ja zgiąłem w pół i zacisnąłem trykotką jeszcze lepiej się zaczął zbierać dobija prawie to 80 Km/h a gaźnika w ogóle nie regulowałem i też nie odczuwam by coś źle chodziło poza dużym przyrostem mocy po odblokowaniu wymienie wydechu i całego napędu.

to na czym jeździsz to silnik cieplny. dokładnie rzecz biorąc silnik cieplny o spalaniu wewnętrznym.
oznacza to mniej więcej tyle że im większa różnica temperatur miedzy spaloną mieszanką a atmosferą tym moc jest większa.
Tylko że zubożona mieszanka podnosi temperaturę spalania (i daje większa moc). Tylko że na krótką metę bo przepala się tłok, świeca, pierścienie…itd
Dlatego dolewa się paliwa które jest czynnikiem chłodzącym. Obniża to moc ale za to silnik to przeżyje.
Bardzo możliwe że masz teraz ubogo, mocy dużo… tylko temperatura może być za wysoka - czyli dużo szczęścia ale na chwilę. Raczej mała jest szansa że ta sama regulacja gaźnika była dobra dla 50 i teraz dla 70cm.
Właściwa regulacja to nie jest największa moc tylko bezpieczna moc - zazwyczaj niższa niż maksymalnie da się uzyskać.

mi na zimnym tak samo leci lekko 90-100 na prostej, podgrzeje się i max 75~