Chcę się pozbyć normy euro 4 , barton falcon

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #724798 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Jak w temacie chcę wywalić wszystkie bebechy związane z euro 4 czyli gaźnik moduł zapłonowy i co tam jeszcze , macie jakieś doświadczenia schematy elektryczne aby to jakoś pospinać ? wnerwiło mnie to ostatnio jak co kilkaset metrów zaświeci się kontrolka i skuterek staje i czasem kontrolka zgaśnie po 2-3 minutach czasem po 20 czasem trzeba walnąć w coś , to chore chcę mieć zwykły normalny skuter a nie barachło .

    #724824 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    to fajnie. ale nawet nie napisałes czy to 50 czy 125

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #724831 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    No nie wpadłem na to ,oczywiście chodzi o 50-kę .

    #724845 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    no to potrzebujesz kompletnej instalacji zasilania paliwem ze 139QMB – czyli chińskiej 4T 50cm (gaźnik, kranik podciśnieniowy, rurki) i instalacji zapłonowej – moduł z okablowaniem.
    Musisz to odrutować zgodnie ze schematem od gaźnikowej 4T dostepnego powszechnie w necie.

    #724846 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Czyli to nie będzie wielki problem a i niezbyt kosztowne , skuter ma jeździć a nie fochy strzelać jak obecnie raz odpali drugim razem nie a i w czasie jazdy kontrolka się zaświeci , przejrzałem całą instalację na wypadek jakichś luzów na wtyczkach czy przetarć i wszystko w porządku i w sumie nie wiem co mu może dolegać a z takimi bzdetami do serwisu to nie halo .

    #724847 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    skoro wywala lampke od check engine to najczesciej sonda lambda, brudny TPS albo problem z czujnikiem temperatury.
    Ale skoro nie chcesz z tym walczyć to zmiana na gaźnik to najlepsza opcja – zresztą bardzo popularna w przypadku silników peugeota na wtrysku (jet force tsdi) bo one sie strasznie potrafią sypac pod kątem elektroniki wtrysku i je na gaźnikowe robią

    #724872 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    No właśnie , kupię lambdę okaże się że to nie to kupię coś innego dalej nie to ,teraz pytanie który czujnik itp , lepiej wymienić wszystko bo koszt pewnie niższy za wszystko niż moduł w razie W do obecnego .

    #724909 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Zapalająca kontrolka chek może powodować sonda lambda no i sprawdziłem z ciekawości i koszt tego gówna to 300 zł masakra skuter ma dopiero 1700 km przejechane , więc nie ma co wymyślać tylko wydupcyć wszystko co związane z euro 4 i wkładać wszystkie bebechy łącznie z cylindrem 80cm i pewnie w tej cenie się zmieszczę ,

    #724923 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Zastanawia mnie jedno jeśli lampka zaświeci się po zał stacyjki i nie gaśnie wcale lub po np 5 minutach to zawsze winna jest sonda lambda czy cos jeszcze innego , wnerwia mnie to bo dziś wcale nie dał się odpalić i młody załamany , to na pewno ta sonda bo mnie pomysłów brakuje , mechanicznie zrobię wszystko ale elektronika mnie pokona to pewne .

    #724924 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    Otóż okazuje się że sonda lambda nie ma wpływy na odpalanie skuterka owszem lampka mruga ale skuter normalnie odpala po odpięciu wtyczki , a całym winowajcą okazał się luźny zaśniedziały bezpiecznik w komorze akumulatora , tam są dwa takie szklane i wsuwki były w nalocie po wyczyszczeniu normalnie wszystko działa , pzdr .

    #724925 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 285
    • Postów: 21 340

    lambda nigdy nie ma wpływu na odpalenie bo jak odpalasz to sonda jest zimna -a odczyty z sondy są brane pod uwage przez sterownik dopiero kiedy sonda sie nagrzeje i zaczyna pokazywać prawidłowo.
    Natomiast sterownik już w procedurze startowej sprawdza „czy istnieją” wszystkie czujniki (mierzy ich oporność) i zgłasza błąd lub nie.
    Przy uszkodzonej lub odpiętej lambdzie zgłosi błąd lambdy ale zapali – bo to nie jest błąd krytyczny. Najwyżej na wywalonej lambdzie bedzie jechał albo z bez korekty po lambdzie lub z tzw „bezpiecznych map” – czyli może nie mieć mocy i więcej palić ale toczyć sie bedzie.

    #724931 Reply
    berthold61
    Uczestnik
    • 2
    • Postów: 35
    • Postów: 37

    No ale to powinienem wiedzieć na początku bo o to pytałem a dowiedziałem się na końcu jak już to stwierdziłem ,od razu bym szukał przyczyny gdzie indziej a nie chciał wymieniać cały silnik .
    zresztą pewnie i tak te bebechy kiedyś wymienię , szkoda tylkoże od razu nie kupiłem 125-ki .

    • Odpowiedź ta została zmodyfikowana 1 month, 3 tygodni temu przez berthold61.
Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Chcę się pozbyć normy euro 4 , barton falcon
Twoje informacje:




Back to top button