"Ceramizer" a okładziny w skuterze

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Serwis "Ceramizer" a okładziny w skuterze

Ten temat zawiera 6 odpowiedzi, ma 4 głosy i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe MichalWujak MichalWujak 7 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #45849
    Zdjęcie profilowe Zulwiczek
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • Postów: 256

    Na stronie producenta pisze: „Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
    W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.”…

    No własnie i teraz pytanie, jakie są przeważnie okładziny w skuterach? Metalowe czy plastiki czy może pół na pół…nie chcę aby się okazało że są nie odpowiednie i zniszczyć silnik

    —————————————–
    Kymco Nexxon 50 – 2.5 letni…Trochę już rozkletonany ale wciąż jeździ 🙂
    #45851
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    W skuterze jest sprzęgło suche, trójszczękowe, powierzchnie cierne metalowe. Pod wpływem siły odśrodkowej szczęki dociskają do dzwonu i dzięki temu skuter rusza 🙂 U Ciebie w sumie nie wiem jakie to sprzęgło jest, domyślam się, że podobne do tego, jak w większości skuterów. Choć może być też inne, zsynchronizowane z dźwignią zmiany biegów. Najlepiej by było zajrzeć do serwisówki Nexxona

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Poznaj Junaka M12 Vintage 125 na prawo jazdy B

    Bądź oryginalny i wyróżnij się na drodze z Junakiem M12 Vintage 125. Niezawodny silnik z wtryskiem paliwa. Szprychowe, duże koła. System hamulcowy CBS. Do tego matowe malowanie i potężna doza komfortu zarówno podczas jazdy po mieście, jak również wszędzie tam, gdzie poniesie wzrok. Spełnij swoje marzenia o nowym Junaku. Już za 8 799 PLN.
    #45853
    Zdjęcie profilowe Zulwiczek
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • Postów: 256

    Czyli co, lepiej nie stosować ceramizera? ten o którym pisałem jest przeznaczony do motocykli i tam jest właśnie taka informacja, natomiast też jest drugi przeznaczony „po prostu do silników” i tam już takiej informacji o okładzinach nie ma więc na „chłopski rozum” powinien pasować i nie zniszczyć silnika nawet jeśli są metalowe okładziny

    —————————————–
    Kymco Nexxon 50 – 2.5 letni…Trochę już rozkletonany ale wciąż jeździ 🙂
    #45859
    Zdjęcie profilowe mistubishi
    mistubishi
    Użytkownik
    • Postów: 109

    Sprzęgło masz na 99% mokre, a tego ceramizera nie stosuj bo popsujesz
    Jak chcesz przedłużyć żywotnośc to jazda na biegu 4 a jak nie da rady to 3
    Madi twój opis sprzęgła skuterowego nie ma zastosowania bo kolega ma półautomat, w którym nie występuje wariator oraz pasek napędowy

    Lewa w górę i szerokośći
    #45861
    Zdjęcie profilowe madi
    madi
    Użytkownik
    • Postów: 5 788

    wiem że nie ma wariatora ale nie wiem też jak to sprzęgło jest zrobione, jakoś ten półautomat musi działać. Obstawiam, że jakoś to sprzęgło jest połączone z dźwignią zmiany biegów – tylko jak.

    Router WS 50 2013
     
    Czytaj
    REKLAMA

    UNIWERSALNE KUFRY BOCZNE. KOMPLET ZA 529,00 zł. Darmowa wysyłka

    Uniwersalne motocyklowe kufry boczne ADV wraz ze stelażami w zestawie. Wykonane z lekkiego, wytrzymałego i odpornego na uderzenia polipropylenu. Posiadają elementy odblaskowe. Zamykane na zamek. Dwa kluczyki w komplecie. Wysyłka w 24h.
    #45873
    Zdjęcie profilowe Zulwiczek
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • Postów: 256

    zakupiłem Militeca, jeśli coś padnie to najwyżej wymienię jeśli będzie opłacalne albo będzie okazja do kupna czegoś nowego 🙂

    —————————————–
    Kymco Nexxon 50 – 2.5 letni…Trochę już rozkletonany ale wciąż jeździ 🙂
    #45900
    Zdjęcie profilowe MichalWujak
    MichalWujak
    Użytkownik
    • Postów: 596

    „Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
    W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.”

    Chyba chodziło o silniki samochodowe, bo w motocyklach jest na odwrót, 95% ma mokre sprzęgło, a te 5% to Ducati z suchymi grzechotnikami :P.

Oglądasz 7 postów - 1 przez 7 (z 7 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie