"Ceramizer" a okładziny w skuterze

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #45849 Reply
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    Na stronie producenta pisze: „Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
    W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.”…

    No własnie i teraz pytanie, jakie są przeważnie okładziny w skuterach? Metalowe czy plastiki czy może pół na pół…nie chcę aby się okazało że są nie odpowiednie i zniszczyć silnik

    #45851 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    W skuterze jest sprzęgło suche, trójszczękowe, powierzchnie cierne metalowe. Pod wpływem siły odśrodkowej szczęki dociskają do dzwonu i dzięki temu skuter rusza 🙂 U Ciebie w sumie nie wiem jakie to sprzęgło jest, domyślam się, że podobne do tego, jak w większości skuterów. Choć może być też inne, zsynchronizowane z dźwignią zmiany biegów. Najlepiej by było zajrzeć do serwisówki Nexxona

    #45853 Reply
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    Czyli co, lepiej nie stosować ceramizera? ten o którym pisałem jest przeznaczony do motocykli i tam jest właśnie taka informacja, natomiast też jest drugi przeznaczony „po prostu do silników” i tam już takiej informacji o okładzinach nie ma więc na „chłopski rozum” powinien pasować i nie zniszczyć silnika nawet jeśli są metalowe okładziny

    #45859 Reply
    mistubishi
    Użytkownik
    • 4
    • 109Postów:

    Sprzęgło masz na 99% mokre, a tego ceramizera nie stosuj bo popsujesz
    Jak chcesz przedłużyć żywotnośc to jazda na biegu 4 a jak nie da rady to 3
    Madi twój opis sprzęgła skuterowego nie ma zastosowania bo kolega ma półautomat, w którym nie występuje wariator oraz pasek napędowy

    #45861 Reply
    madi
    Uczestnik
    • 21
    • 5 788Postów:

    wiem że nie ma wariatora ale nie wiem też jak to sprzęgło jest zrobione, jakoś ten półautomat musi działać. Obstawiam, że jakoś to sprzęgło jest połączone z dźwignią zmiany biegów – tylko jak.

    #45873 Reply
    Zulwiczek
    Użytkownik
    • 8
    • 256Postów:

    zakupiłem Militeca, jeśli coś padnie to najwyżej wymienię jeśli będzie opłacalne albo będzie okazja do kupna czegoś nowego 🙂

    #45900 Reply
    MichalWujak
    Użytkownik
    • 118
    • 596Postów:

    „Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
    W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.”

    Chyba chodziło o silniki samochodowe, bo w motocyklach jest na odwrót, 95% ma mokre sprzęgło, a te 5% to Ducati z suchymi grzechotnikami :P.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: "Ceramizer" a okładziny w skuterze
Twoje informacje:




Back to top button