breaking/stoping hamowanie

Wyświetla 1 wpisy z $
  • Autor
    Wpisy
  • #47407 Reply
    agama
    Użytkownik
    • 11
    • Postów: 20
    • Postów: 31

    potrzebny jest przewodnik jak hamowac na nawierzchniach od suchego asfaltu do szorstkiego lodu. Od podstaw 🙂 a moze jest w skuterowie, a jesli tak to gdzie znajde?

    #47420 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    1. praktyka
    2. praktyka
    3. praktyka
    4. hamujemy na granicy przyczepności
    5. odpowiednio dozujemy siłę hamowania P/T, w skuterze tylne koło odgrywa sporą rolę ze względu na dociążenie silnikiem więc nie zapominamy o nim.
    5. w pochyleniu skuteczność wyhamowania znacznie spada, fizyki nie oszukamy, do podcięcia (uślizgu) jest bardzo cienka granica. patrz punkt 1,2 i 3
    6. przy jeździe z większym obciążeniem droga hamowania się wydłuża.
    7.co jakiś czas proponuję robić próby awaryjnego hamowania na asfalcie posypanym piaskiem.
    8.hamujemy przynajmniej dwoma palcami, łatwiej jest dozować siłę nacisku.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #47422 Reply
    Kapuchon
    Użytkownik
    • 18
    • Postów: 2 671
    • Postów: 2 689

    Hamowanie przed zakrętem ( a nie jak niektórzy w zakręcie i szlify są ) na mokrej jezdni hamować słabiej jak na suchym a co za tym idzie trochę wcześniej. Dojeżdżając do świateł nie hamuj ostro kilka metrów przed tylko już wcześniej odpuść gaz i hamuj lżej. Ogólnie to ciężko tak wyjaśnić czy napisać jakiś poradnik. Warto robić sobie co jakiś czas próby awaryjnego hamowania na różnych nawierzchniach aby wiedzieć jak skuter się zachowuje w takich sytuacjach. Nigdy nie hamuj z wystawioną jedną nogą ( tak jak zrobił to Leszek ze skuterowo na testowym Quantumie ;P ) W teorii nie da się kogoś nauczyć dobrze jeździć 😉 Musisz sama pojeździć i zobaczyć jak to jest. Powodzenia ! 😉

Wyświetla 1 wpisy z $
Odpowiedz na: breaking/stoping hamowanie
Twoje informacje:




Back to top button