Brak zmian po wymianie modułu w chińskim 4T

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #55342 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Witam,

    szukam możliwości przyspieszenia mego skutera 4T (139QMB).
    Stan licznika 1100km, wszystko poza olejem jest z fabryki, nic nie wymieniane.
    Skuter jeździ na prostej max. 55km/h (licznikowe,licznik zawyża jakieś 4-5km/h). Przyspieszenie też nie jest jakieś powalające.

    Zajrzałem do gaźnika, zajrzałem do wario (brak tulejki)- zero blokad. Stwierdziłem, że mam zablokowany moduł.
    Wymieniłem dziś moduł na ten z poniższej aukcji:

    http://allegro.pl/show_item.php?item=2226906253

    Ale niestety – zero jakichkolwiek zmian. Jakbym jeździł na starym module. Nie wiem czy zmieniło się spalanie, bo nie miałem kiedy najeździć tyle km, wyjdzie w trakcie użytkowania. Wygląda na to, że moduł też miałem odblokowany fabrycznie.

    Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną takiej niskiej prędkości ? Gdzie jeszcze szukać ? Cała reszta skuterów osiąga 70km/h na spokojnie, a u mnie ledwo 55km/h…

    Dzięki z góry za pomoc
    Michał

    #55343 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    Ten moduł jest po prostu nie odblokowany.

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #55344 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837
    #55345 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    powiem Ci że ja też tak miałem, ale spalił mi się moduł wymieniłem i chyba mi szybciej latał, ale miałem ponad 4000km.

    #55349 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    szyszu3 napisał:

    Ten moduł jest po prostu nie odblokowany.

    No co Ty gadasz, taki chłam by wciskali za taką kasę ? W auckji piszą, że moduł w pełni odblokowany.

    szyszu3 napisał:

    powiem Ci że ja też tak miałem, ale spalił mi się moduł wymieniłem i chyba mi szybciej latał, ale miałem ponad 4000km.

    Teraz nie rozumiem. Miałeś ten moduł, do którego dałeś linka i to on się spalił, czy inny ?
    Z tym z linka latał „chyba szybciej”, czy szybciej ?

    Kupię chyba ten: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-bez-blokad-chinski-skuter-4t-qu-i2226853348.html
    W aukcji jest jasno opisane, że ma podnieść obroty. Więc w razie czego bedzie podstawa do reklamacji.

    #55360 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    no pewnie. Nie.. spalił mi się seryjny i wymieniłem na coś takiego i z 55-60 wzrosło do 70

    #55363 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Kupiłem ten z ostatniego linku, ten pomarańczowy. W piątek powinien być u mnie, pochwalę się rezultatami.

    #55372 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    ok ok. tamten wystaw na allegro 😉

    #55374 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    zdarzyło mi się kilka razy wymieniać korektor momentu w tym silniku (te talerze stożkowe za sprzęgłem), były przypadki że po wymianie skuter zachowywał się jak zablokowany, dopiero któryś z kolei zamiennik pracował jak należy więc może trawiłeś na „wolną” wersję.
    jak masz możliwość to podmień moduł od egzemplarza który normalnie jeździ

    #55435 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Jeszcze raz przejrzałem dziś skuter – brak blokady na wariatorze, brak śrubki na dekielku od gaźnika, brak zwężki w filtrze powietrza.

    Wygląda na to, że rzeczywiście fabryczny + nowy moduł z pierwszego linku są zablokowane. Zobaczymy jak przyjdzie jutro nowy, tańszy (z drugiego linku).

    No bo przecież przestawienie iglicy nie przyspieszy mi skutera o 10 czy 15km/h…

    #55443 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    pasek888 napisał:

    szyszu3 napisał:
    Ten moduł jest po prostu nie odblokowany.

    No co Ty gadasz, taki chłam by wciskali za taką kasę ? W auckji piszą, że moduł w pełni odblokowany.

    szyszu3 napisał:
    powiem Ci że ja też tak miałem, ale spalił mi się moduł wymieniłem i chyba mi szybciej latał, ale miałem ponad 4000km.

    Teraz nie rozumiem. Miałeś ten moduł, do którego dałeś linka i to on się spalił, czy inny ?
    Z tym z linka latał „chyba szybciej”, czy szybciej ?
    Kupię chyba ten: http://allegro.pl/modul-zaplonowy-bez-blokad-chinski-skuter-4t-qu-i2226853348.html
    W aukcji jest jasno opisane, że ma podnieść obroty. Więc w razie czego bedzie podstawa do reklamacji.

    Za takie ceny części, można polubić chińskie skutery 😉 Za moduł do Kymco trzeba wyłożyć ponad 200zł, niestety, nie wspominając o japończykach i włochach..

    #55542 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Pietro napisał:

    Za takie ceny części, można polubić chińskie skutery 😉 Za moduł do Kymco trzeba wyłożyć ponad 200zł, niestety, nie wspominając o japończykach i włochach..

    Ale żal nawet tych 35zł wyrzuconych w błoto.

    #55559 Reply
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • Postów: 560
    • Postów: 612

    A może masz śrubkę blokującą manetkę 😀 ?
    Ja tak miałem, i też na prostej szedł mi 55, a po odblokowaniu to najszybciej jechałem 74 :), ale chyba na CDI mam jeszcze bloakde 😉

    #55566 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    dodge napisał:

    A może masz śrubkę blokującą manetkę 😀 ?
    Ja tak miałem, i też na prostej szedł mi 55, a po odblokowaniu to najszybciej jechałem 74 :), ale chyba na CDI mam jeszcze bloakde 😉

    Ale mechanizm przy gaźniku rusza się w pełni, od jednego do drugiego końca. Więc ten element raczej wykluczam… gdzie dokładnie miałaby być ta śrubka ?

    #55573 Reply
    marbryl1
    Użytkownik
    • 1
    • Postów: 179
    • Postów: 180

    Proponuje udac sie do sklepu i zakupic torpede bedzie smigala nawet 200.

    #55576 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    marbryl1 napisał:

    Proponuje udac sie do sklepu i zakupic torpede bedzie smigala nawet 200.

    Jak będzie mnie stać, to kupię sprzęt z większą pojemnością. Na razie chcę bezpiecznie poruszać się po mieście, a niestety obecna prędkość jest niewystarczająca. Zbyt dużo pojazdów wykonuje niebezpieczne manewry przy wyprzedzaniu mnie. Pod górę max 40km/h… Dla zwykłego bezpieczeństwa, te 10km/h więcej się przyda.

    #55577 Reply
    dodge
    Użytkownik
    • 52
    • Postów: 560
    • Postów: 612

    obok srubki do regulacji obrotów 🙂

    #55687 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Nie ma u mnie tej śrubki.
    Gaźnik w tym miejscu wygląda mniej więcej tak (foto nie moje):
    http://images48.fotosik.pl/294/0265ba249178af6a.jpg

    #55690 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    A przyszedł Ci tamten moduł co zamówiłeś ?

    #55693 Reply
    enter1978
    Użytkownik
    • 19
    • Postów: 560
    • Postów: 579

    Na zablokowanym module (na stopkach koło w górze)silnik kreci 6tyś obrotów jak dodasz wiecej gazu to zaczyna się telepać ale nie przekroczy 6 tys obrotów,postaw skuter na stopki i przekręć manetkę na max jak wkręci się na 9-10-11 tyś obrotów to nie jest zablokowany. I jedyna pozostałą blokadą będzie anemiczny silnik, 139qmb nie jest demonem mocy

    #55719 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    szyszu3 napisał:

    A przyszedł Ci tamten moduł co zamówiłeś ?

    Niestety nie, dopiero dziś wysłali… A mieli wczoraj. Trudno, przyjdzie w poniedziałek i wszystko się wyjaśni.

    enter1978 napisał:

    Na zablokowanym module (na stopkach koło w górze)silnik kreci 6tyś obrotów jak dodasz wiecej gazu to zaczyna się telepać ale nie przekroczy 6 tys obrotów,postaw skuter na stopki i przekręć manetkę na max jak wkręci się na 9-10-11 tyś obrotów to nie jest zablokowany. I jedyna pozostałą blokadą będzie anemiczny silnik, 139qmb nie jest demonem mocy

    No tak mi się wydaje, że jest blokada obrotów. Bo robiłem już taki test. Silnik wiadomo, że nie jest rakietą, ale te 10-15km/h więcej powinien iść.

    #56045 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Nowy moduł założony i… nadal brak zmian. Czyli fabryczny moduł był już odblokowany…
    Tak wyglądają kostki od modułu: http://img98.imageshack.us/img98/3746/20120416164624.jpg
    Teraz pytanie ostateczne – skoro nie mam żadnego euro, nie mam blokady na module, nie mam tulejki na wario, nie mam blokady przepustnicy, śrubki na dekielku od gaźnika to… co to jest ??

    Sprawdziłem dziś dokładnie – licznikowe 55km/h to 45km/h wg GPS…

    Mam dwie koncepcje:
    1. Czyszczenie gaźnika + zmiana dyszy (ew. zmiana gaźnika na nowy).
    2. Ustawienie zaworów – czy to mocno poprawi v/max ??

    Pozdrawiam
    Michał

    #56052 Reply
    Pietro
    Użytkownik
    • 9
    • Postów: 3 285
    • Postów: 3 294

    Skoro na module nie było blokady, spróbuj zmienić wałek rozrządu na sportowy. Sportowy rozrząd w 4T podniesie ci obroty max.silnika, przez co i v-max.

    #56064 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Kurczę, to będzie trochę roboty… Czy to na pewno to ? Ja jednak uparłbym się przy gaźniku.

    #56068 Reply
    barteklodz
    Użytkownik
    • 0
    • Postów: 783
    • Postów: 783

    barteklodz napisał:

    zdarzyło mi się kilka razy wymieniać korektor momentu w tym silniku (te talerze stożkowe za sprzęgłem), były przypadki że po wymianie skuter zachowywał się jak zablokowany, dopiero któryś z kolei zamiennik pracował jak należy więc może trawiłeś na „wolną” wersję.

    czytałeś mojego posta ?
    zajrzyj do napędu

    #56077 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    barteklodz, czy taki tuningowy korektor załatwi sprawę ? czytam, że daje coś minimalnie na przyspieszenie, ale na v-max… nic.

    Dziwne jest to, że na zjeździe z choćby malutkiej górki, skuter rozpędza się do ok. 60km/h.

    #56078 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Będę miał możliwość zmiany gaźnika z dyszą 80. Zobaczymy co się zmieni.

    #56081 Reply
    szyszu3
    Użytkownik
    • 112
    • Postów: 725
    • Postów: 837

    Bez kitu możesz mieć za małą dysze, przez co skuter dostaje mniej paliwa i wolniej jedzie.

    #56172 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Zobaczymy, na to wygląda, że to problem dyszy/gaźnika. Wymienię cały i sprawdzę.

    Właśnie – jak wygląda procedura po wymianie gaźnika ? Trzeba będzie zalać go paliwem. Którędy, ile ?
    Czy może po prostu pokopać parę razy bez zapłonu, niech paliwo zassie się do gaźnika i odpalić ?

    #56361 Reply
    pasek888
    Użytkownik
    • 5
    • Postów: 104
    • Postów: 109

    Okazało się, że w fabrycznym gaźniku miałem dyszę 80.
    Przed sprawdzeniem zamówiłem tez 80 (byłem pewien, że oryginalnie będzie mniejsza), przyszła 100…
    Na tej 100 zalewa się, v-max 15km/h.

    Jutro będę podpinał całkiem nowy gaźnik z dyszą 82. Zobaczymy jak to będzie gadać. Ale już widzę, że zmiany będą kosmetyczne. Niski v-max to nie wina gaźnika.

    Ale… znalazłem u siebie to cholerne EURO ! Zaraz zabieram się do lektury jak zdjąć ten badziew.
    I może jutro założę też wario Malossi Multivar. Ale najpierw gaźnik. Zobaczymy jakie da efekty.

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Brak zmian po wymianie modułu w chińskim 4T
Twoje informacje:




Back to top button