Brak światła stop i rozrusznika

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #659999
    Cebula
    Uczestnik
    • Postów: 6

    Witam, w moim Piaggio sfera przestało działać światło stop i rozrusznik po tym jak ściągnałem osłonę na kierownicy.konektorki przy czujniku wymieniłem bo były luźne, sprawdzając voltomierzem na 200mv pokazuje mi na jednym styku 2/1.9 a na drugim 6, na innych ustawieniach voltomierz nie reaguje wcale, przekaźnik wymieniłem na nowy ponieważ po zawarciu kabli na przekaźniku zapalił a mimo nowego przekaźnika nie działa nadal , prądu też żadnego nie ma dwóch pozostałych stykach, prądu również nie ma na włączniku (starterze) ani w oprawce żarówki (żarówka nowa). Rozrusznik działa bo również sprawdzałem na krótko bezpośrednio z akumulatora, wszystkie kontrolki i światła działaj normalnie i pali z kopki bez problemu za pierwszym, wszystkie kostki przejrzałem i były dobre, co może jeszcze być nie tak?

    #660009
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 784

    człowieku – bełkoczesz.
    przy jakims czujniku wymieniłeś konektorki, na jakichś stykach coś ci pokazuje voltomierz, jakiś przegaźnik gdzieć wymieniłeś po jakimś zwarciu gdzieś.. chciałbym ci pomóc ale cholernie mi sie nie chce zgadywać wiec odpuszcze zagłebianie sie.

    Rozrusznik jest uzalezniony od hamulca – musi sie zapalić hamulec żeby zadziałał rozrusznik. Wiec naprawiasz sobie elektryke od lampy stop – od akumulatora do oprawki żarówki

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #660012
    Cebula
    Uczestnik
    • Postów: 6

    Przepraszan,że trochę nie jasno. Konektorki wymieniłem przy czujnikach stopu i na nich też mierzyłem napięcie a o przekaźnik mi chodziło rozrusznika że po zawarciu dwóch grubych czerwonych kabli (od rozrusznika i akumulatora) wtedy odpala normalnie

    #660013
    Cebula
    Uczestnik
    • Postów: 6

    A jeżeli nie ma prądu na tych kablach co idą do czujnika stopu to gdzie mógł zginąć i tam jakie powinno być napięcie? Też 12v?

    #660015
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 784

    no to jeżeli ci nie działa STOP ani z lewej ani z prawej klamki hamulca to tak na oko nie jest winna instalacja przy klamkach tylko coś co mają wspólne – np zasilanie hamulców czyli przewód od źródła zasilania idący „na klamki” albo instalacja samej lampy.

    ściągnij schemat elektryczny i żarówką z kabelkami zwierając do masy sprawdzaj poszczególne punkty instalacji STOP od akumulatora w strone klamek i potem dalej (ale już na wciśniętych klamkach). Tu sie nic nie zgadnie – to trzeba po prostu sprawdzić.

    #660021
    Cebula
    Uczestnik
    • Postów: 6
    #660023
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 784

    jak choć troche rozumiesz co to jet prąd ijak działa żarówka to nie potrzebujesz schematu tylko po prostu tropisz kabel po kolorze tak jak on biegnie.

    #660046
    Cebula
    Uczestnik
    • Postów: 6

    Próbowałem jechać na żarówkę szukając pradu ale się nie dało bo prąd się urwał na przekaźniku,więc zacząłem jechać kabel po kablu od czujników stopu i od startera i na każdym rozgałęzieniu podążałem za nim aż dotarłem że kabel od włącznika rozrusznika łączy się kablem od przerywacza od kierunków a ten z kolei jest połączony z kablem od czujnika poziomu oleju i oczywiście co się okazało? A to,że kostka była rozłączona, podłączyłem i co? Wielkie zdziwienie bo wszystko działa, lewa i prawa dźwignia załącza światło STOP i dziala rozrusznik. Głupia kostka a tyle czasu i nerwów zabrała..ale dzięki A pomoc 😀

    #660048
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 20 784

    a przecież się zarzekałeś:

    wszystkie kostki przejrzałem i były dobre,

    #660054
    Cebula
    Uczestnik
    • Postów: 6

    Ale zapomniałem o tej bo była schowana za zbiornik oleju a kabel przechodził przez rame od razu przy przerywaczu na drugą stronę

    #683920
    Jony
    Uczestnik
    • Postów: 2

    Witam. A możesz napisac gdzie ta kostka się znajduje w której części motoru bo mam ten sam problem. Napisałeś że koło zbiornika oleju a on nie ma zbiornika oleju.

    #683956
    Jony
    Uczestnik
    • Postów: 2

    A gdzie jest ten przerywać z tą kostką z przodu skutera pod owiewką czy gdzieś pod siedzeniem

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button