Brak świateł mijania, drogowych.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #657253
    Asiasty
    Uczestnik
    • 2
    • 4Postów:

    Witam!
    Zrobiłem swapa z 72 na 120ccm lifan 6 cewkowy.
    Kolory kabli wychodzące z silnika: różowy, zółty, zielony, czarny z czerwonym paskiem, niebieski z białym paskiem. W motocyklu są te same.
    Kolory kabli z regulatora: czerwony, różowy, żółty, zielony.
    Problem jest ze światłami przednimi tzn. zapalają się w okolicy 4-5k obrotów a pełną “światłość” w okolicy 6-7k.
    Prąd na klemach na wolnych obrotach wynosi 0-1v
    W okolicy 3k obrotów 13.5v
    przy około 6k wynosi 18-19v
    Reszta świateł działa poprawnie. Akumulator z włączonymi światłami na postoju się rozładowuje.

    #657260
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 406Postów:

    a regulator masz stary czy nowy od tego 6 cewkowego

    #657314
    Asiasty
    Uczestnik
    • 2
    • 4Postów:

    Stary
    Pomierzyłem wszystkie napięcia jeszcze raz. I wychodzi to tak, na wolnych obrotach mam 15 volt prądu zmiennego :V po lekkim dodaniu gazu jest 30volt. Przy 15 voltach regulator nie działa, ponieważ wychodzi z niego 0 volt prądu stałego, przy 30 voltach wychodzi z niego książkowe 14.3 volta :). Czyli rozumiem, że ten silnik tak ma po prostu czy powinienem zmienić regulator na taki który startuje od 15volt? Co do świateł to mam pomysł, żeby zrobić je tak jak były w moim poprzednim bzyku czyli bezpośrednio żeby ciągnęły z akumulatora. Dużo z tym przerabiania? Dodam, że po 10 kilometrach akumulator doładował się na tyle, że ze stanu w którym ledwo świecił kierunkami jest w stanie zakręcić z 6 razy silnikiem. Czy uważasz, że taka przeróbka świateł to dobry pomysł?

    #657316
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 406Postów:

    mam wątpliwości co do tego że dobrze mierzysz.. tz czy masz dobrze ustawiony miernik – na odpowiednią wartosc i na prąd przemienny (mam nadzieje że cyfrowy a nie analogowy wskaźnik) . Bo to 0 to czesto jest suma wahnięć po 30-50V w góre i w doł wykresu a ty niby widzisz zero.

    poszukaj w necie wątków i podłaczaniu 6-cio cewkowego statora i jego regulatorach. Jest tego troche z obrazkami i z kolorami kabli. A nawet z modyfikacjami. te cewki są w wersjach wewnętrzni zmasowanych i nie zmasowanych i do tego sa rózne regulatory lub trzeba robic moda. jest to opisane.

    #657323
    Asiasty
    Uczestnik
    • 2
    • 4Postów:

    Miernik raczej dobrze ustawiony, miernik ustawiony na prąd zmienny przy pomiarze prądu bezpośrednio z cewek oraz przy regulatorze. Miernik ustawiony na prąd stały przy wyjściu z regulatora. No i fakt faktem napięcie wyjściowe nie wynosi 0 ale zaokrągliłem bo waha się pomiędzy 0.2-0.5 volta na wolnych obrotach przy wyjściu z regulatora.
    Co do cewek, mam niezmasowane ponieważ mam żółty i pomarańczowy kolor kabli ładowania. Żółty i Żółty to również nie zmasowane, a biały i żółty to już zmasowane. Co do regulatora jest raczej dobry bo po lekkim gazie daje książkowe napięcie.
    Zapomniałem dopisać jeszcze, że w zippie jest tak, że światła drogowe i mijania świecą się tylko na zapalonym silniku(czyli ciągnął prąd tylko z niego omijając akumulator) i właśnie chciałbym je dać żeby pobierały prąd z akumulatora, tak aby przy zgaszonym silniku również świeciły. Tylko nie wiem czy to jest dobry pomysł.

    Edit:
    Miernik jest oczywiście cyfrowy.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button