Brak mocy derbi atlantis 2t

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #310134
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Witam
    Mam 2 problemy z moim skuterem derbi atlantis 2t
    1 to brak mocy na zimnym silniku
    2 brak mocy już na rozgrzanym gdy odkręcę manetkę do końca skuter reaguje tak jak bym wcale gazu nie dawał i nie chce wtedy jechać tylko do pewnego momętu można operować gazem. Bardzo martwi mnie ten problem.
    Z góry dzięki za pomoc !

    #310136
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Czyli generalnie brak mocy cały czas? Czyli odpala, ale czy na stopce centralnej wkręca się na obroty? A nie chce tylko jak stoi na ziemi?

    #310138
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Moc ma gdy już się rozgrzeje ma stopce wkręca sie na obroty ale gdy ma obciążenie jak jest zimny to nie chce jechać. Gdy jest ciepły jedzie ale gdy odkręcam manetkę do końca tak jak bym puścił gaz

    #310526
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Oto przykład na zimnym silniku jak skuter się zachowuję : https://m.youtube.com/watch?v=-hV3wgMX0WI film nie mojego autorstwa 🙂

    #310541
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Z opisu, to trochę jakby zły skład mieszanki (przy na maksa otwartej przepustnicy ma za mało powietrza). Sprawdzałeś stan świecy po takiej akcji? W jakim stanie jest filtr powietrza, jego obudowa i połączenie z gaźnikiem? Nic się nie przytkało, nie przycięło/zagniotło?

    #310543
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    wedle mnie to za mało paliwa nie powietrza. podobnie się mój zachowywał jak mi wyjęli dobrzy ludzie wkładki filtrujące z filtra powietrza i było dużo za dużo powietrza

    #310546
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    I co na to mówi nasz poradnik?
    Cyt.: ^Niewłaściwy skład mieszanki paliwowo-powietrznej:
    – zatkana dysza główna gaźnika (wyczyścić filtry paliwa, komorę pływakową, dysze i kanały gaźnika;
    – zły rozmiar dyszy głównej;
    – zatkane przewody odpowietrzające gaźnik;
    – zatkany lub źle uszczelniony filtr powietrza lub jego brak;
    – źle uszczelniona obudowa filtru albo przewód powietrza;
    – zbyt niski albo zbyt wysoki poziom paliwa w gaźniku;
    – rozszczelniony przewód łączący gaźnik z kolektorem dolotowym.^
    No to teraz szukaj 🙂

    #310548
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Dzisiaj wymontowałem gaźnik i z grubsza oczyściłem myjką bo takie otwory po bokach ( nie wiem czemu dokładnie służą) były bardzo pozatykane brudem. Jutro z pomocą taty który jest mechanikiem rozbierzemy gaźnik i zobaczymy co w środku piszczy. Dodam iż wczoraj wymieniałem 2 wężyki jeden od paliwa bo był mocno sparciały i drugi chyba od podciśnienia. Po wymianie węży nic nie pomogło. Świece są dosyć czarne ostatnio były opalane 2 razy palnikiem ponieważ przy odpalaniu go zalewało. Gdy jest ciepły jedzie już dobrze i jak się rozgrzewa to problem tego przerywania znika, skuter dobrze potem przyspiesza ale jeszcze problem z full gazem …

    #310549
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Dodam iż gaźnik to dellorto phva 17,5

    #310639
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Wiatam rozkręciłem gaźnik wyczyściłem, wyregulowałem ale problem z mocą na full odkręconej manetce nadal jest, lecz problem braku mocy i takiego przerywania znikł. Bardzo możliwie że filtr paliwa jest brudny ponieważ czuć jak by nie dobór paliwa i gdy przed wczoraj zmieniałem węże i dziś zauważyłem że paliwo nie idzie wystarczająco mocno

    #310642
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    to nie jest wtrysk z przewodem powrotnym żeby paliwo szło jak z kranu.
    tak na ogół to jeżeli w miarę lekko odpala ale niechętnie się wkręca i jest bardzo słaby to jest to nadmiar paliwa – to łatwo sprawdzić jak masz ssanie ręczne ew. kompletnie ssanie odpiąć i zobaczyć jak się zachowa bez tej dodatkowej dawki ze ssania. Jeżeli lepiej – to znaczy że paliwa jest za dużo. A jeżeli bedzie totalny problem to znaczy że za mało – albo zbyt drożny jest układ dolotowy – lekki przytkanie ręką dolotu może pomóc.
    Może być niestety tak że zalewa ci go na starcie ale potem masz kompletnie brak paliwa przy większych uchyleniach przepustnicy… to się objawia taką ^suchą^ pracą.. prawie stukiem i tym że trzeba go strasznie zakręcić że ruszył… tak że niby się kreci jak trzeba tylko energii zero produkuje.

    #310643
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Tzn. Czy przyspieszam z miejsca z pełnym gazem to rusza ale gdy złapie obroty i chce się dalej wkręcać to poprostu nie może. Dodam iż problem tej dziwnej pracy znikł po czyszczeniu gaźnika

    #310644
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Ale problem z manetką na full nadal jest :/

    #310646
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    a jakie obroty musi złapać żeby nie mogł ?

    #310649
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Eh ciężko mi powiedzieć ale do 50 km/h da radę ale potem to koniec

    #310650
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    45 w polotach 50

    #310651
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Najbardziej to przeszkadza gdy jedzie się we 2 osoby i trzeba kogoś minąć i dać na maksa gazu żeby dynamicznie wyprzedzić albo pod czas wyjazdu pod górę

    #310652
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    ja o obrotach, ty o prędkości…

    #310654
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Nie mam obrotomierza … Gdy startuje z pełnym gazem i go trzymam to zaraz po tym jak ruszy nie może się dalej wkręcić wieć manetką trzeba sie obchodzić ostrożnie żeby zabardzo przepustnicy nie otwierać

    #310655
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Może być to źle wyregulowany gaźnik ?

    #310663
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    ja mam wrażenie że o niczym innym nie piszemy od początku

    #310664
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    Aha sorki za moje obeznanie w temacie :// jutro rozgrzeje skuter i postaram sie pokręcić tymi śrubami. Tutaj moje pytanie jedna śruba jest od dawki powietrza a druga od dawki paliwa ? Jeśli jest inaczej to poprawcię mnie

    #310667
    Anonim
    Nieaktywny
    • 1
    • 4 665Postów:

    Jak poczekasz do jutra, to Ci zeskanuję kilka stron z książki i będziesz miał ten gaźnik rozpisany na części. Dodaj mnie do znajomych, to wyślę ci rano na maila.

    #310668
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • 22 116Postów:

    to niestety nie jest tak prosto. Gaznik ma 3 niezaleznie regulowane tory podawania paliwa (tworzenia mieszanki w zasadzie)
    – na wolnych obrotach przy TEORETYCZNIE całkowicie zamkniętej przepustnicy powietrze sobie leci takim bocznym kanałkiem zasysając paliwko którego ilość regulujesz własnie pierwszą śrubka – tzw śrubką składu mieszanki.
    To jest regulacja TYLKO DLA WOLNYCH OBROTÓW. Czasem udaje się ustawić bardzo ładne i równe obroty a czasem daje się je ustawić ale są za niskie i silnik ma tendencje do przygasania – i wtedy się kręci drugą śrubką. Druga śrubka to tak naprawde zderzak przepustnicy – czyli działa tak jakbyś lekko odkręcał manetkę cały czas.
    Tutaj jest dysza wolnych obrotów która i tak ogranicza to ile paliwa sobie możesz śrubka otworzyć. Dysze można zmieniać. Układ wolnych obrotów działa zawsze – nawet przy pełnym otwarciu przepustnicy. Tylko o ile na wolnych jest kluczowy i głównie zasilający silnik to przy pełnym otwarciu przepustnicy jego dawka to pewnie z 1/100 tego o daje reszta.
    – na wolnych obrotach i zamkniętej przepustnicy przy ZIMNYM ROZRUCHU masz układ ssania. To w zasadzie to samo co wolne tylko dysza paliwowa wolnych obrotów jest stała (można zmieniać) a ruch mieszanki z tego układu ogranicza iglica układu ssania ustawiania automatycznie lub linką. Niestety jeżeli ssanie jest niedomknięte i ciągle wzbogaca mieszanke to psuje to regulacje wolnych i są tendencje do zalewania silnika. Wiec ssanie sie sprawdza czy działa i czy się całkowicie wyłącza.
    – przy pozostałych pośrednich uchyleniach przepustnicy od około 1/4 do maxa ilość paliwa reguluje się rozmiarem głównej dyszy paliwowej, średnicą i kształtem iglicy, wysokością iglicy i poziomem paliwa w komorze pływakowej (przy czym to ostatnie rzutuje na wszystko – za to się go nie reguluje tylko ustawia wg instrukcji producenta gaznika)

    #310671
    Dawid0Z
    Uczestnik
    • 5
    • 31Postów:

    O matko bardzo to skomplikowane :/// no cóż spróbuje coś jutro pokręcić a jak mi się nie uda to trudno :/

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button