Brak ładowania akumulatora

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #64088
    Komor
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Witam
    Mam od niedawna problem z ładowaniem akumulatora w moim skuterze. Jest on prawie nowy bo zakupiony na jesieni, na zimę wyjęty i po niej skuter normalnie odpalał z rozrusznika. Teraz jest tylko pyk przy próbie odpalenia i nie odpala, zegar od razu gaśnie. Bez akumulatora oraz z nim po zapaleniu i włączeniu świateł skuter po minucie(bo z początku jest wszystko dobrze jak jest zimny) przygasa dopiero po dodaniu gazu światła lepiej świecą. Ostatnio zajrzałem do bezpiecznika(w takim białym na czerwonym cieńszym kablu) bo nigdy tam nie patrzyłem i był przepalony i tylko cieniutki drucik który jakby to łączył. Wymieniłem go ale dalej nie ma ładowania. Co może być tego przyczyną?

    #64095
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 795

    Sprawdź miernikiem, czy masz wgl jakiejś ładowanie czy żadnego. Obstawiam: Moduł CDI lub regulator napięcia, a w ostateczności iskrownik.

    REKLAMA

    Zontes U1 125: Poczuj wszechstronność i moc

    Poznaj nowy Zontes U1 125 z najbogatszym wyposażeniem w klasie. Odkryj moc systemu oświetlenia full LED. Poczuj osiągi silnika 14.6 KM. Doceń niesamowitą wszechstronność. Przyjrzyj się z bliska każdemu detalowi.

    #64098
    Komor
    Użytkownik
    • Postów: 9

    O właśnie wymieniałem moduł zapłonowy ostatnio ale już nie pamiętam czy aku działał wcześniej. Muszę to jutro sprawdzić.

    #64113
    Komor
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Wstawiłem stary moduł światła na wolnych dalej przygasały po minucie(jakby coś nagle ciągnęło dużo energii) regulator napięcia jest sprawny bo po jego odłączeniu światła bardzo jasno świeciły.

    #64115
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 3 133

    Może masz gdzieś kable syknięte, które powodują zwarcie?

    #64146
    Komor
    Użytkownik
    • Postów: 9

    Bardzo możliwe muszę to sprawdzić. U kolegi w tym samym modelu było zwarcie w tylnej lampie i trochę ją z topiło 😀

    Dzisiaj zauważyłem że jak skuter stoi i chodzi na wolnych obrotach kilka minut to akumulator się trochę naładował nawet zapalił z rozrusznika. Co może być przyczyną nie ładowania go na wysokich obrotach, czy to może być wina akumulatora?

    #64190
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 795

    Regulator, nie kombinuj tylko go wymień i będzie ok.

    #65164
    Komor
    Użytkownik
    • Postów: 9

    A mam jeszcze takei pytanie czy po włączeniu skutera i naciśnięciu startera rozrusznik powinien chodzić czy raczej nie? (sorry głupie pytanie ale sam już nie pamiętam :D)

    #65165
    Bartolini
    Użytkownik
    • Postów: 373

    Jak aku dobre, rozrusznik i stycznik, to będzie kręcił.

    #65171
    Komor
    Użytkownik
    • Postów: 9

    To własnie jak ja tak zrobię to światła przygasają od razu.

    #65174
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    Włączanie rozrusznika na zapalonym silniku ? Niezbyt mądre. Wymień regulator napięcia i powinno być ok po czym naładuj akumulator prostownikiem.

    #65175
    Bartolini
    Użytkownik
    • Postów: 373

    Komor napisał:

    To własnie jak ja tak zrobię to światła przygasają od razu.

    Rozwiń myśl, bo nie rozumiem. Czyli kręcisz rozrusznikiem i światła przygasają, jakie?

    #65187
    emilos
    Użytkownik
    • Postów: 180

    Rrozrusznik pobiera dużo prądu w trakcie pracy więc to, że jak kręci to przygasają światła jest normalne.

    Dodając gazu zwiększasz obroty alternatora=wytwarza się więcej prądu=światła jaśniej świecą.

    Jeżeli na wolnych obrotach trochę naładował się aku a na szybkich obrotach się nie ładuje to w samochodach dzieje się tak wtedy gdy się pasek na alternatorze ślizga. Nie mam pojęcia jak jest w skuterach alternator połączony, ale może coś w tym kierunku. Zwarcia też bym nie wykluczał. Może być też walnięty lub totalnie rozładowany akumulator.

    #65192
    Kapuchon
    Użytkownik
    • Postów: 2 689

    emilos napisał:

    Dodając gazu zwiększasz obroty alternatora

    W skuterach jest prądnica. Alternator różni się tym że niezależnie od obrotów podaje takie same napięcie a prądnica z kolei na wolnych obrotach silnika podaje mniejsze napięcie niż na obrotach przez co na wolnych światła przygasają. Mówisz o pasku klinowym z tym że jeśli się w samochodzie ślizga to piszczy przez co łatwo jest się zorientować że czas go wymienić.

    #65193
    Hiszpan36
    Użytkownik
    • Postów: 79

    Ja też potwierdzam. Regulator napięcia!!! Wymień go i wsadzź stary moduł. Pojeździj parę dniu. Jeśli wszystko będzie wporządku zamień moduły. Jeżeli spowrotem to samo się będzie działo to znowu będziesz musiał regulator napiecia kupic a moduł zainwestuj w lepszy, pytanie ile za niego dałeś

    #121812
    Mieso
    Użytkownik
    • Postów: 1

    Siemka brak ładownia morze byc spowodowany przez zpsutom tz prądnice lub zapłon głuwny albo tak jak wcześniej ktos moądrze napisał że przedtarł się poprostu kabel. muj skuter pali 1,9l na 100km

    #121814
    Anonim
    Nieaktywny
    • Postów: 2 986

    Zostaw ten skuter i weź się lepiej do nauki języka polskiego.

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Musisz się zalogować, żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Back to top button