Brak iskry gb Street

PROBLEM Z GB STREET GDY JECHAŁEM ZACZĘŁO COŚ STUKAĆ Z SILNIKA ZACZĘŁO CORAZ GŁOŚNIEJ MOTOR NAGLE ZGASŁ I NIE CHCIAŁ ODPALIĆ PO ROZŁOŻENIU OKAZAŁO SIĘ ŻE ODKRĘCIŁO SIĘ MAGNETO SKRĘCIŁEM JE I DALEJ NIE CHCIAŁ ODPALIĆ OKAZAŁO SIĘ ŻE NIE MA ISKRY sprawdzałem CEWKE ŚWIECE FAJKĘ MODUŁ dalej nie znalazłem, przyczyny

  1. Klin na wale korbowym - zwróciłeś uwagę przed montażem? Jest? W jakim stanie?

  2. Koło magnesowe - nie uszkodziło się?

  3. Stator - brak widocznych uszkodzeń mechanicznych przewodów, cewek, impulsatora? Sprawdziłeś rezystancję, żeby wykluczyć uszkodzenia uzwojenia?

Jeżeli wcześniej silnik chodził to najpierw skoncentrowałbym się na tych podzespołach.

Klin włożyłem dziś nowy dalej nic
Magnto włożone też inne i nic
Jedna cewka jest delikatnie przetarta lecz żeby to sprawdzić włożyłem ją do moto kumpla i bez problemu odpalił

Zauważyłem też że magneto chodzi troszkę krzywo może być to przyczyną i gdy próbuję sprawdzić czy idzie prąd ze stator to według probowek ten prąd nie idzie mimo że kręcę rozrusznikiem

Próbnikiem nie sprawdzisz. Pomoże Ci miernik elektryczny i pomiar napięcia prądu AC. Przewód z cewki zasilającej moduł zapłonowy, masa i kręcenie rozrusznikiem.

Jasne, że krzywe koło magnesowe będzie miało wpływ, ale mówiłeś, że podmieniłeś. Może to czop wału korbowego jest skrzywiony?

Wytarty stożek na wale tak podejrzewam

Tak sobie myślę że gdy włożyłem pokrywę z statorem od innego moto to iskry też nie było. Ze stwora wychodzi 5 kabli 2 żółte niebieski, brązowy i zielony patrzyłem miernikiem i o ile. Dobrze pamiętam to pokazywało że prąd jest tylko w niebieskim i brązowym a w pozostałych 3 nie było i na kablu idącym do cewki zapłonowej też nie było prądu

2 żółte - ładowanie akumulatora, światła, itd.
1 niebieski - impulsator
1 brązowy/czerwono-czarny - cewka zasilająca moduł zapłonowy
1 zielony - masa

Żółte na tym etapie Cię nie interesują. Na niebieskim interesuje Cię rezystancja. Na brązowym interesuje Cię rezystancja, napięcie AC przy kręceniu rozrusznikiem.

Kwestia tylko taka, że na prostym wale ma być klin, koło magnesowe ma chodzić prosto bez żadnego bicia. Tu istotną rolę gra dokładność, inaczej iskry nie będzie.

Czyli gdybym miał miernik elektryczny to z niego idzie czarny i czerwony kabel który do czego przyłożyć bo jestem w tym trochę ciemny

Przylozylem miernik do brązowego kabla i jak kręciłem rozrusznikiem to pokazywało 0.25 volta

Usterka znaleziona dziękuję za pomoc. Było to moje niedoptrzenie okazało się że winny był moduł mimo że go sprawdzałem lecz okazało się ze nie dokładnie