Brak iskry , cewka czy może coś innego ?

Wyświetla 1 wpisów z $
  • Autor
    Wpisy
  • #308533 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    Witam , mam problem otóż nie ma iskry na świecy w moim motorowerze daffier dfe 50-8a (kopia benzer aston) Tylko ze zmienionym całym kompletem na 72ccm , a cała sytuacja w której to nastąpiło wyglądała tak :
    Wychodze z pracy , siadam na moto , odpalam z kopniaka , odpalił jak zawsze „na strzała” zdążyłem zrobić krok do tyłu z moto aby go wycofać i zgasł po czym już go nie odpaliłem .

    #308540 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    I mamy zgadnąć?

    REKLAMA

    SCORPION EXO 520 AIR

    Zobacz co oferuje najlepszy kask motocyklowy w segmencie.

    #308544 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    raczej prosiłbym o wypisanie co może być tego przyczyną , co posprawdzać itp.

    #308550 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    wszystko – od świecy do modułu z jego zasilaniem włącznie.

    #308556 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    zasilanie jest bo jak próbowałem go światła , zegary itp się świecą .
    a można jakoś moduł sprawdzić czy działa ?

    #308557 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    ja sie nie pytam czy masz zasilane światła tylko czy masz zasilany moduł. Chyba sprawdzasz układ zapłonowy a nie oświetlenie?

    #308558 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    w sumie zamówiłem juz cewke bo to groszowe sprawy ale bedzie raczej dopiero po niedzieli , moze uda mi sie ogarnąc moduł od znajomego i zobaczyc czy bedzie dział czy nie , a nie mam odpowiednich narzędzi aby sprawdzic czy jest napięci , jakie itp .

    #308559 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    nie masz narzędzi, nie za bardzo masz wiedzę – to po kiego się za to bierzesz?
    czepiasz się tego modułu i cewki jakbyś był pewny że nie masz iskry. A przynajmniej sprawdziłeś czy nie masz iskry?
    a może to wcale nie zapłon tylko gaźnik?a może kompresja? może ci się zawór zawiesił.. itd a może masz zwarcie w instalacji a może się tylko fajka zsunęła a może tylko padła sama fajka… stopkę boczną masz z czujnikiem czy bez bo może czujnik..
    to tak jak pisałem – mamy sobie zgadnąć? Tu sie nie zgaduje – tu się sprawdza po kolei poszczególne rzeczy.

    #308561 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    to dopowiadając na pytania , jestem pewien że nie ma iskry , najpierw sam sprawdzałem , a potem ojciec który miał za swoich lat nie jeden motocykl , kabel z fajką dokręcałem do cewki itp i nic nie dawało , w stopce nie mam czujnika , wina świecy to też nie jest poniewaz spradzałem na 3 różnych gdzie jedna z nich była nowa dopiero co wyciągnięta z pudełka . Zwarcia też nie ma bo by wtedy bezpiecznik przepaliło a jest on cały .
    Czujnika położenia wału w zasadzie nie sprawdzałem ale nawet go nigdzie nie widziałem w moim moto a jest aktualnie rozebrany do samej ramy .

    #308562 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    jedyną przyczyną na moje oko może być albo cewka , albo moduł , ale napisałem tutaj bo może jednak coś przeoczyłem.

    #308564 Reply
    Wombat
    Moderator
    • 55
    • Postów: 21 382
    • Postów: 21 437

    jeszcze sama fajka mogła zdechnąć. w środku często jest sprężynka, rezystorek.. i to się potrafi zmielić.. skruszyć, mogł się wyrwać/przerwać któryś kabel z kostek w układzie zapłonowym.. itd

    #308585 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    Ehh dobra , zamowilem wczoraj cewke z przewodem i fajka , jak to nie pomoże to bedziemy szukali dalej .
    Swoja droga odrazu zamowilem zębatke przednia lecz w rozmiarze 420 a łańcuch mam 428 , bedzie to jakos sensownie działało czy lepiej nawet nie zakładac?
    A i jeszcze jedno, zamowilem tez lusterka i uchwyt mocowany do kierownicy na lusterko lecz z lewym gwintem ( mialem wrazenie ze lusterka powinnosie zawsze dokrecac do zewnątrz , „od siebie” ) lecz znajomy mi wczorsj powiedzial ze ma normalny prawy gwint , bedzie git czy to nie wypali ?

    #308608 Reply
    Piterkowiec
    Uczestnik
    • 0
    • Postów: 35
    • Postów: 35

    Wombat napisał:

    jeszcze sama fajka mogła zdechnąć. w środku często jest sprężynka, rezystorek.. i to się potrafi zmielić.. skruszyć, mogł się wyrwać/przerwać któryś kabel z kostek w układzie zapłonowym.. itd

    Kolega dobre pisze, Cewka bądź fajka.

    Za dawnych czasów to cewkę i fajkę sprawdzało się poprzez włożenie palca do fajki i jeden rozruch kopniakiem, jak prąd kopnął to wszytko okej. 🙂

    #308613 Reply
    Adam Ornowski
    Uczestnik
    • 20
    • Postów: 115
    • Postów: 135

    a zaraz przetestuje te sposob , jak okażsie jednak że to nie fajka no to czekamy na kuriera z cewką .

    #692981 Reply
    piotr
    Gość
    • 4 512
    • Postów: 85 324
    • Postów: 89 836

    Witam. Widze ze miales ten sam problem co ja w tym momemncie odpalilem odjechalem 2 metry zgasl i koniec sprawdzalem prawie wszystko i nic. Powiedz co sie stalo u ciebie bo podejrzewam ze znalazles powod.

    pozdrawiam
    Piotr

Wyświetla 1 wpisów z $
Odpowiedz na: Brak iskry , cewka czy może coś innego ?
Twoje informacje:




Back to top button