Blokady quantum classic 4t

Witam gdzie są blokady w zippie quantumie classic 4t z 2012 roku? Wyciągnąłem już zwężkę z filtra powietrza, zmieniłem dyszę, moduł (ale mam dalej obroty ok 6tys), na wariatorze nie ma i gdzie mogą być jeszcze blokady ?

Zwężka w filtrze to nie blokada.

od kiedy zwężenie kanału dolotowego przed przepustnicą nie jest blokadą?

Od zawsze, zwężka reguluje dopływ powietrza. Z akcentem na reguluje.

reguluje OGRANICZAJĄC jego ilość. Zwężka + mniejsza dysza jest ograniczeniem/ blokadą. Z taką zwężką osiągasz pewną prędkość przepływu powietrza i więcej go nie będzie. Wymiana dysz w górę nie pomoże bo nie da sie tam doporowadzić więcej powietrza.
jest to blokada mocy. Analogicznie jak kryza w wydechu - reguluje przepływ przez wydech, tuleja na wariatorze reguluje jego zejście a ogranicznik obrotów reguluje maksymalne obroty..
niby regulują ale regulują przez ograniczenie. De facto są to blokady

Wombat, nie zgodzę się z tobą. Ta zwężka musi być. A reguluje się przepływ powietrza skracając ją. Dla przykładu: Dysza 0,90 mm + wyjęta zwężka = za uboga mieszanka, za mało benzyny, świeca biała. Ze zwężką nie przejedziesz 1 km bo Ci będzie zalewać. Jeżeli pojazd jest seryjny nie polecam bawić się z zwężką.

zwężka jest tylko częścią zbilansowanego układu dolot+ wydech. jeżeli ruszasz zwężke to musisz i jeszcze coś a najlepiej całość.
natomiast jak wymienisz to wszystko "jeszcze coś" a zostawisz zwężkę to w życiu go nie wyregulujesz na taką moc jak bez niej.
Ważna jej średnica i długość. Im krótsza i mniej restrykcyjna w tym wyższe obroty przenosisz osiągi silnika.
Stąd ITB (trąbki na dolocie) w silnikach wyczynowych i filtry wprost na trąbkach. A jeżeli chcesz ponieść wartość momentu w niższym zakresie wydłużasz układ (zwiększasz pojemność za restrykcją główną- filtrem), stosujesz airboxy i inne takie zabiegi.

taka złota zasada na oko w tuningu mówi że jak poszerzasz dolot to musisz i wylot.Bilans musi być zachowany.

Do tego pije, jeśli tylko ZDEJMUJESZ BLOKADY to zwężki nie ruszaj, to tak jakby zakładać stożek do serii. Bardziej sobie zaszkodzisz niż pomożesz.

Mam cylinder 72 ccm ale tylko leci 60 km/h i dlatego pytam co zrobić aby jechał więcej

regulować napęd.no i pytanie jak mocne masz to 72

Jak regulować ten napęd, mam rolki 5g, seryjny wariator i sprzęgło. Jak sprawdzić mod tego cylindra ? PS. Mój manometr jest blokowany poprzez ramę i nie mam jak go tam wcisnąć

moc sprawdza sie na hamowni. li i tylko.