Blokady / obroty / Prędkość/ w Junak ( Ferro 901)

Witam, posiadam motorower o pojemności 72 ccm, oraz cylinder 70
-Prędkośc maxymalna: 65 ( dociągne go i do 77, ale nie chce go katowac)
-Blokady zdjęte

a to moje pytanie:
Co zrobić by leciał mi te 80 na spokonie? nie chce wymieniać silnika ani cylindra bo za duzo roboty z docieraniem, moze wymienic takie częsci jak zębatka, filtr stozkowy dysze na większą bo mam chwilowo 65,

-wymiana dyszy z 65/80 pomoze cos? jesli tak to w czym, v/max // predkosc?

a jeszcze jedno pytanko, bo na liczniku mam max obotów 13 tysięcy a mi leci tylko 7 tysiecy a moduł mam oblokowany kupiłem, moze jakiś kabelek odczepic ? ( bo niektorzy mówią ze blokada jest )

PROSZE O POMOC, JA CHCE TYLKO JECHAC TE 80KM/H ;/

pomoze ktos?

help ;/

refresh

No no ja mam tak samo. tylko ze 50 ccm. Dociągne na 3 do 70 (na moim liczniku, realna prędkość rzecz oczywsita jest inna) Wrzucam 4 iii obroty spadają prędkość 45-50. Moduł wymieniony. Sory ze się tak doczepiłem, ale jak bd większa aktywność może ktoś pomoże. A filtr stożkowy co daaaje ? a tłumik nowy tyeż coś da bo mój ma wylot równy srędnicy kciuka nawet mniejszy.

tez mam moduł na sportowy i mi leci tylko 70 ;/

Jeżeli na 3 jedzie wam szybciej niż na 4 to macie dupę, a nie odblokowany moduł. Do skutera na 72cc daje się dysze 85, ale nie wiem jak z manualem. Chyba do samo, możesz spróbować.

Katowanie rozumiesz przez 7 tyś obrotów czy 10 tyś obrotów??
Ja na 3 bez blokad dociskam do 70 a 4 dopiero z górki bo silnik ma troszkę mało mocy żeby uciągnąć masę motoru (120 kg) i masę użytkownika ( 80 kg ) w każdym razie na oryginalnym cylindrze 50 cc. Poza tym Im większe obroty tym większa moc maksymalna a wiec na spokojnie do 9000 ja cisnę i w miarę leci a do wibracji trzeba się przyzwyczaić (oczywiście 9000 ale nie za długo żeby nie przegrzać np pod wzniesienie wieksze)

Ja śmigam na wszystkich biegach. Ważę tylko 65 po obiedzie więc ma trochę lżej. Na 3 bym nie jechał tych 70 (oczywiście licznikowe, bo to jest niemożliwe, żeby na 3 do 70km/h w 50cc dojechać). 70 licznikowe to jadę pod koniec 4, a pod koniec 3 to katorga maks. Z resztą pewnie zawyża na oko 15-20km/h od wibracji przy takich obrotach. Z resztą ja przy 9000 obrotów wibracje już mam słabe, o większej częstotliwości, ale słabsze niż przy np. 6000.

Znaczy wiem że mój od 45 km/h (pion licznika)po dojściu do 50 opada o 5kmh więcej niż realnie czyli w praktyce jeżdżę na 3 65 około i 4 dociskam do pełnych 80 (mierzone samochodem). Co do wibracji ja przy 7000 na spokojnie widzę w lusterkach a przy 9000 to już obraz drży.