Ściąganie blokad w skuterze

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Ściąganie blokad w skuterze

Tagi: 

Ten temat zawiera 18 odpowiedzi, ma 9 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Kisiu1981 Kisiu1981 7 lata, 9 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #76596
    Zdjęcie profilowe Felipe96
    Felipe96
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Witam.
    Mam takie pytanie dotyczące zdejmowania blokad. Otóż chciałbym się zapytać czy jest jakaś możliwość zamontowania blokady np. z wariatora ponownie gdy ją wcześniej ściągnąłem?

    Z góry dziękuję za dokładną odpowiedź. 😉

    #76606
    Zdjęcie profilowe brylant1717
    brylant1717
    Użytkownik
    • Postów: 136

    Tak

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Weź udział w konkursie Motul Azja Tour. Poznaj proste zasady.

    Wygraj wyprawę motocyklową po górskich szlakach Kirgistanu. Dzika przyroda, adrenalina i spartańskie warunki gwarantowane! Sprawdź swoje siły na trasie wiodącej przez kaniony, przełęcze oraz wzdłuż górskich jezior. Sprawdź również setki innych nagród od Motul.
    #76609
    Zdjęcie profilowe Felipe96
    Felipe96
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Aha. Ale napewno? Pytam, bo gdyby się coś stało to chciałbym na gwarancje go dać i żeby nie było problemów i się nie pluli.

    #76610
    Zdjęcie profilowe brylant1717
    brylant1717
    Użytkownik
    • Postów: 136

    Na 100%

    #76612
    Zdjęcie profilowe Felipe96
    Felipe96
    Użytkownik
    • Postów: 11

    Aha. To wielkie dzięki 🙂
    A jeszcze jedno pytanie. To można jakoś obczaić że się ściągało i zakładało blokadę no np z wariatora?

     
    Czytaj
    REKLAMA

    Torba motocyklowa Junak. Kup teraz

    Jesteś fanem marki Junak i szukasz uniwersalnej torby, którą możesz zabierać ze sobą wszędzie gdzie tylko zechcesz.
    #76613
    Zdjęcie profilowe Felipe96
    Felipe96
    Użytkownik
    • Postów: 11

    A i jeszcze ostatnie pytanie.
    Czy po ściągnięciu blokady z wario są jakieś problemy ze skuterem?
    Typu nie chce palić albo trzeba coś wymieniać?
    Czy tylko zdjąć, zmontować resztę i można już jeździć ?

    Z góry dziękuje za odpowiedź !

    #76634
    Zdjęcie profilowe brylant1717
    brylant1717
    Użytkownik
    • Postów: 136

    zdjąć, zmontować resztę i można już jeździć

    #76646
    Zdjęcie profilowe bartek7104
    bartek7104
    Użytkownik
    • Postów: 17

    Prosze to wszystkie blokady jakie sa w skuterach !!!

    Wróćmy jednak do tych, którzy są uprawnieni do jazdy jednośladami z prędkością większą, niż 45 km/h. Dla wielu z nich pierwszą rzeczą, o jakiej myślą po zakupie skutera jest jego odblokowanie. Otóż blokad w skuterach jest dość dużo, dlatego opiszę tu te najczęściej stosowane. I tak do podstawowych należą następujące ograniczenia.

    W gaźniku

    Tuleja dystansowa nad przepustnicą – zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy, nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady to wyjęcie tulei znad przepustnicy.

    Dysza główna w gaźniku – ta blokada z kolei ogranicza ilość dozowanej mieszanki do cylindra zmniejszając moc silnika i prędkość maksymalną. Zmiana dyszy głównej wiąże się zawsze z ingerencją w układ paliwowy silnika, co prowadzi do przeróbek w filtrze powietrza oraz w konsekwencji do regulacji gaźnika.

    W przekładni

    Tuleja dystansowa pomiędzy wariatorem, a przeciw talerzem – tego typu blokada jest dość często spotykana, a jej zastosowanie powoduje że talerze nie schodzą się ze sobą do końca i pasek nie „wchodzi” maksymalnie wysoko, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia prędkości skutera.

    W króćcu ssącym

    Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli zastosowanie króćca o mniejszej średnicy przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to wymiana króćca na większy (odblokowany).

    Blaszka zawężająca – zastosowanie blaszki umieszczonej pomiędzy zaworem membranowym, a króćcem ssącym, w której otwór ogranicza ilość przedostającej się mieszanki. Jej usuniecie powoduje odblokowanie skutera.

    W module zapłonowym

    Czujnik obrotów – rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie jest przecięcie przewodu biegnącego do czujnika.

    Moduł zapłonowy – czyli sam CDI. Zastosowanie przez producenta zapłonu ograniczającego maksymalne obroty naszego silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie prędkości. Sposób na odblokowanie w tym wypadku, to wymiana modułu CDI na odblokowany z inna mapą zapłonu.

    W tłumiku

    Tuleja zwężająca średnice tłumika – stosowana w tłumikach w różnych miejscach zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za pomocą odpowiedniego narzędzia lub wyciągając spawarką.

    Zawirowywacz spalin – blokada ta, to dodatkowa rurka przyspawana do tłumika powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do zdławienia silnika.. W tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby, która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce po niej.

    Katalizator – zastosowanie katalizatora wpływa na ograniczenie obrotów silnika, co sprawia, że działa on jak blokada. Usuwamy go i pozbyliśmy się kolejnego ograniczenia. Należy pamiętać, że czasem operacja usuwania go może okazać się skomplikowana wiec tu zalecam wizytę w warsztacie.

    W filtrze powietrza

    Zwężka dopływu powietrza – znajduje się wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej blokady polega na usunięciu tej rurki, ale pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku. Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance. Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym.

    Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi blokadami spotkać można jeszcze ograniczenia typu:

    Filtr paliwa – mały filtr paliwa dozuje mniejszą ilość paliwa wpływając na osiągi skutera. Ominięcie tego zadławienia to wymiana na większy filtr.

    Wypustka na wariatorze – niewielki kołnierz w wewnętrznej części wariatora, który nieznacznie wpływa na ograniczenie osiągów. Blokadę usuwamy przez stoczenie tej wypustki.

    Przekładnie wtórna – mało kto wie, że może on stanowić blokadę skutera. Stosowana najczęściej w skuterach chińskich ze względu na ograniczoną moc silnika. Ograniczenie polega na zastosowaniu takich przełożeń w przekładni (przenoszącej obroty ze sprzęgła na koło), które nie zamulą silnika, a dadzą skuterowi przyzwoite przyspieszenie. W konsekwencji konstruktorzy ograniczają prędkość maksymalna skutera.

    Rolki wariatora – w tym przypadku trudno mówić o blokadzie. Zastosowane oryginalne rolki po zdjęciu ograniczeń w naszym skuterze często wpływają na ograniczenie osiągów. Trzeba więc je wymienić na odpowiednie, mając na uwadze obecną charakterystykę pracy silnika. I dlatego niejako można uznać je za ogranicznik skutera.

    Należy pamiętać, że zdejmując blokady zmieniamy charakterystykę pracy silnika i zawsze konieczna będzie regulacja, czy to gaźnika, czy przeniesienia napędu (wariatora, sprzęgła). Często o tym zapominamy i w rezultacie odblokowanie skutera nie przynosi zamierzonego efektu, a my niepotrzebnie się denerwujemy.

    Wyższe osiągi wymagają dbałości o pozostałe podzespoły skutera. Bardziej obciążone są wtedy hamulce i zawieszenie. Nie zapominajmy troszczyć się o nie równie mocno, jak o silnik. Ponadto większe prędkości wymagały będą lepszej odzieży ochronnej i odpowiedniego kasku. W końcu nie ma niczego ważniejszego niż bezpieczeństwo.

    #76730
    Zdjęcie profilowe Felipe96
    Felipe96
    Użytkownik
    • Postów: 11

    yyy. a czy ja prosiłem o wymienienie mi wszystkich blokad w skuterach..? omg

    #76746
    Zdjęcie profilowe brylant1717
    brylant1717
    Użytkownik
    • Postów: 136

    bartek7104 nie masz co robic?

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 19 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie