blokada wariatora

Mam pytanie odnośnie blokady wariatora. Czy ktoś już jej używał ? Jak sie spisuje ? No i jak sie ją montuje ?

Odkręcasz nakrętkę na wale, zdejmujesz wiatrak i przeciwtależ a następnie zakładasz na tuleję pierścień ograniczający przesuw wariatora. Następnie składasz wszystko w odwrotnej kolejności. Czasem zmienia się tuleję na zablokowaną. Blokada wariatora zmniejsza osiągi, jest podstawową blokadą w skuterze :)

chodzi o tą blokadę
allegro.pl/blokada-wariatora-do-skuterow-2t-peugeot-i1417684873.html

tam gdzie masz te dziury w skrajnych punktach, wkręcasz śruby od przekładni i blokujesz tymi żabkami o ząbki przeciwtalerza i jazda kluczem :D

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=IW-7ORlBzCk
podobnie jak tu, on ma coś podobnego :D

dzięki wielkie :D . Musze w końcu wyciągnąć tą tulejke z wariatora, bo nie chce wiecznie jezdzic 60km/h :(

siema mam kymco vitality 2t i jak myślę to trzeba tak zrobić by odblokować wariator.Odkręcamy boczek przekładni odkręcamy tą zębatke przy wariatorze i zdejmujemy pasek puźniej zsuwamy pierścień zakładamy wszystko tak jak wcześniej (oprucz pierścieńa z tulejki) i mamy blokade z wario zdjętą tak??????????? bo sam nie wiem proszę o odpowiedz jak najszybszą

czy to tak ma być jak ja opisałem

z tego co pamiętam trzeba zmienić tulejkę bo oryginalna blokowana jest z pierścieniem. W zestawie ze skuterem była druga którą trzeba tam wsadzić.

Nie, jak zdejmiesz całkiem tuleje to poharatasz pasek. Tuleja musi być tylko bez rantu.

to tego pierścienia nie da się wyjąć??

można go odciąć od tulei, ale czy nie szybciej jest zmienić całą tuleję ?

ale skąd ja ci wezmę tuleje ale jak zdejmę pierścień z tulei to się nic nie stanie takie jak np: wał cały pójdzie się jeb** albo co innego proszę o odpowiedz

hehe a czemu miałby wał pójść ? Przecież to tylko zmiana elementu... Wał może pójść np. gdy nie wlejesz oleju i zatrzesz silnik. A skąd weźmiesz tuleje - powinna być dodana do skutera tak samo jak instrukcja obsługi, odblokowana dysza, gwarancja i narzędzia.

heh ale ja nie mam żadnych narzędzi dodanych do skutera chyba ,musiał bym ojca zapytać a tak naprawde jak zdejme pierścień z tuleji nie wymieniając tuleji to się nic nie stanie

jak zdejmę pierścień z tulei to się nie zepsuje mój kymco vitality i czy prędkość wzrośnie do przynajmniej 65km/h

zbyniu napisał:

heh ale ja nie mam żadnych narzędzi dodanych do skutera chyba ,musiał bym ojca zapytać a tak naprawde jak zdejme pierścień z tuleji nie wymieniając tuleji to się nic nie stanie

Nie zdejmiesz pierścienia z tulei, tuleja jest wytoczona z pierścieniem, do nowego skutera dają zestaw odblokowujący - tuleja i dysza 85. trzeba wymienić.

nic się nie zepsuje, fabrycznie odblokowane są bez pierścienia na tulei i jakoś się nie psują. A latać będzie po pełnym odblokowaniu i dobrym dotarciu do 80 km/h.

A oto pełny zestaw dodawany do skutera, nie ma tylko na zdjęciu zapasowego kluczyka z blaszką kodową:

aha dzięki kolego ale nie widzę odblokowanej tulei tam jest w środku tego klucza a i andrzej2310:gdzie ta dysza 85 madi też jest ????

bo tuleję i dyszę odblokowane mam w skuterze, dla tego ich nie ma na zdjęciu... :) Dysza jest 85 lub 88 nie pamiętam dokładnie

aha to dzięki kolego pomogłeś mi bardzo pozdro