Blokada w puszce filtra powietrza - są dwie?

Oglądam seryjną puszkę filtra od 1PE40QMB i tak się zastanawiam.
Dużo sie mówi o zwężce w dolocie do gaźnika (już po przefiltrowaniu) ale w pokrywce filtra (przez którą zasysa) jest rurka dolotowa (od spodu) i ona ma średnice palca. Jest to jedyny wlot powietrza tam.

tutaj taką widać

to nie jest restrykcja?

u mnie w bartonie jest zupełnie inny filtr(obok silnika przed wariatorem) bez żadnych zwężek itp a silnik też 1pe40qmb. ile ci jedzie teraz ?

W obudowach filtrów, które są montowane przed silnikiem spotyka się rurki wlotowe o średnicach 16 lub 18 mm. Mniej więcej odpowiada, to średnicy przepustnicy seryjnego gaźnika i jakiekolwiek zmiany średnicy wlotu powietrza do obudowy filtra, czy wyjęcie tej rurki/zwężki wymaga korekty składu mieszanki za pomocą dyszy paliwa w gaźniku, ale nawet wtedy silnik może się mulić podczas przyspieszania. Jeżeli średnica wlotu ma ok. 18 mm, to ja bym tego ruszał. Chińskie skutery 2T zazwyczaj są blokowane modułem, tulejką na wariatorze, wydechem i może być też dodatkowa tulejka nad przepustnica w gaźniku, która ogranicza jej maksymalne otwarcie.

Ja mam identycznie jak na zdjęciu. Nie radzę przy seryjnym silniku wyciągac tej rurki gdyż ona reguluje ilosć podawanego powietrza. Jeśli będzie go za duzo (po wyjęciu tego ustrojstwa) trzeba będzie włożyć większą dyszę główną. Można sobie tak zrobić przy siedemdziesiątce ale przy serii nie ma sensu.

U mnie ma 16mm. Z trudem tam wchodzi palec fakers.
Czyli jeżeli mam 70cm cylinder, inny gaźnik i dysze ~80 to jest to restrykcja?
Ile jedzie? 70 lekko i potem do 90 sie długo buja

Dokładnie tak mam ja:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/9r9n.jpg

Wombat, gdzie ty pchasz te paluszki???

ej dziura była to musiałem wsadzić palec.

A tak na poważnie to po tych ostatnich walkach z chrzczonym paliwem kiedy zdemontowałem tą pokrywe i psikałem samostartem w dolot a potem już psikałem od spodu w tą rurke na zamontowanej pokrywie.
I po radzie jednego z mechaników - pan zakręci go i zatka ten dolot palcem to może zassie więcej z gaźnika... skojarzyłem że faktycznie. Jest tam taki dolot że można go zatkac palcem.I tak sie zastanawiam po tych wizytach u 2 tunerów, modułach, wydechach, gaźnikach dyszach i cylindrach że tam cały czas jest 16mm dolot do silnika (zakładając że ta puszka na filtr jest superszczelna,powiedzmy).

Oprócz tego zaczęło mi coś pokapywać z puszki filtra bo zbiera sie tam olej wiec dlatego zacząłem bliżej sie przyglądać całości.
Akurat dotarłem tego Airsala sporta wiec pewnie czas na jakies regulacje.
Tak troche kilka srok za ogon

Wombat napisał:

ej
I po radzie jednego z mechaników - pan zakręci go i zatka ten dolot palcem to może zassie więcej z gaźnika...

Ha, ha :-) Mechanior - Wujek Dobra Rada. Na poważnie, to nie wiem, jaki miał kolega Wombat problem ze swoim skuterem, ale dwusuwa bardzo łatwo zalać i co ciekawe objawy wówczas ma takie, jakby nie dostawał paliwa. W skrócie działa to tak, że silnik skutera ze sprawnym zaworem membranowym ma dobry zaciąg mieszanki, ale jeżeli szybko nie nastąpi jej zapłon, a wal przekręci się jeszcze kilka razy, to w komorze korbowej potrafi się zebrać tyle paliwa, że po zdemontowaniu membrany widać przeciwwagi wału pluskające się w benzynie. Co ciekawe, jeżeli tej benzyny jest dużo i liczymy, że sobie odparuje, to kolejnym problemem jest olej w tym paliwie. Benzyna odparuje, ale olej zostanie ... Resztę można sobie dopowiedzieć. Dlatego w dwusuwie tak ważna jest sprawna instalacja zapłonowa. Przede wszystkim dobra świeca i wymiana kiepskiej fajki na coś z palety NGK. Zwłaszcza metalowe fajki potrafią robić cuda typu przebicie na głowicę.

Wracając do tematu. Przy cylindrze 70 można poeksperymentować z tym dolotem powietrza, ale trzeba się zaopatrzyć w 2-3 szt. większych dysz paliwa i próbować.

J23 napisał:

Wombat napisał:

I po radzie jednego z mechaników - pan zakręci go i zatka ten dolot palcem to może zassie więcej z gaźnika...

Ha, ha :-) Mechanior - Wujek Dobra Rada. Na poważnie, to nie wiem, jaki miał kolega Wombat problem ze swoim skuterem, ale dwusuwa bardzo łatwo zalać i co ciekawe objawy wówczas ma takie, jakby nie dostawał paliwa. W skrócie działa to tak, że silnik skutera ze sprawnym zaworem membranowym ma dobry zaciąg mieszanki, ale jeżeli szybko nie nastąpi jej zapłon, a wal przekręci się jeszcze kilka razy, to w komorze korbowej potrafi się zebrać tyle paliwa, że po zdemontowaniu membrany widać przeciwwagi wału pluskające się w benzynie. Co ciekawe, jeżeli tej benzyny jest dużo i liczymy, że sobie odparuje, to kolejnym problemem jest olej w tym paliwie. Benzyna odparuje, ale olej zostanie ... Resztę można sobie dopowiedzieć. Dlatego w dwusuwie tak ważna jest sprawna instalacja zapłonowa. Przede wszystkim dobra świeca i wymiana kiepskiej fajki na coś z palety NGK. Zwłaszcza metalowe fajki potrafią robić cuda typu przebicie na głowicę.
Wracając do tematu. Przy cylindrze 70 można poeksperymentować z tym dolotem powietrza, ale trzeba się zaopatrzyć w 2-3 szt. większych dysz paliwa i próbować.

Tak. Jesli wyjmujemy te rurkę to kupmy od razu zestaw dysz testowych i zaopatrzmy się w dużo czasu i cierpliwości. Ta rurka pozwala zaciągnać idealną ilość powietrza do seryjnego cylindra. Przy innych trzeba regulować sobie samemu.

J23 skoro nie wiesz to nie zgaduj. Fajnie że mi wykładasz teorie ale tą akurat znam.

Akurat zatkanie dolotu paluchem podczas zasysającego suwu silnika automatycznie powoduje że wzrasta podciśnienie i siła ssania i jest w stanie zassać coś czego przy normalnej wartości podciśnienia by nie przekitował przez dysze. A o to w tym wypadku chodziło.
Wiec Wujek Dobra Rada miał trochę racji.

czyli zasada bilansu średnic na wlocie i wylocie jest zachowana. Regulacji sie nie boje tylko była kwestia czy wyrywać tą rure z dolotu

Wombat napisał:

J23 skoro nie wiesz to nie zgaduj. Fajnie że mi wykładasz teorie ale tą akurat znam.

Teorię?! Człowieku, wyluzuj. To, co opisałem, to przykład z życia, a Ty, jeżeli jesteś tak nabuzowany wiedzą, to po co zadajesz tego typu pytania na forum?

ale ja sie pytałem czy to jest restrykcja bo może taka rurka ma jeszcze jakieś inne specjalne zadanie i na ile ważne skoro dwa warsztaty ściągające blokady to przegapiły. Może czegośnie wiem. Skoro nie wiem to pytam.
Wiem że moge założyć stożek zupełnie bez tej puszki że pewnie trzeba bedzię podregulować po tym gaźnik. Każdy kto ma google i odrobine chęci to wie.
Wiem tez że mój silnik chodził równo kompletnie bez tej puszki wkręcając sie bez oporów na 5-7 tyś

Odpowiedź która wystarczyła brzmi: tak, to jest restrykcja.
Bez wykładu o dolotach, regulacji, zalewaniu silnika..itd

Mistrzu (Wombat), ale zauważ jedną rzecz, no nie jesteś tutaj sam. :D

Bardzo dobrze, że są inni ludzie, posiadający wiedzę nabytą w praktyce (często przez lata całe, a nie tylko nabici teorią z jakiegoś akademickiego podręcznika) i dość rozlegle się tutaj wypowiadają na różne tematy.
Poza Twoją osobą, jest jeszcze setka innych osób, które to przeczytają i dowiedzą się czegoś nowego.
Sam tak tutaj działasz (dużo piszesz), ale nie potrafisz docenić wkładu innych, smutne to trochę. :(

Czy nikt Ci nie mówił, że jesteś impulsywny?
Jesteś. Masz też i sporą wiedzę, ale jednak jesteś impulsywny.
Taka to moja logika. Pozdrawiam. :D

Jak zdejmiesz tą rurkę to powiedz jak dział ci silnik. Jaką masz dyszę ? Bo ja zamierzam też wyjąć tą rurkę i założyć dyszę 75-80.

dysze mam coś koło 80 (podobno).
z tą rurką działami dokładnie tak samo jak bez tej rurki - a w zasadzie ze całkiem zdjętą pokrywą filtra - co stawia pod znakiem zapytania szczelność tej puszki.

Niestety dokładny stan faktyczny tego co mam zamontowane to mam na /podobno/ ponieważ nie bardzo miałem na zabawę z tym ochotę i czas. Mam takie chore marzenie żeby to zlecić komuś superkompetentnemu, zapłacić i dostać wg założeń. Tylko coś nie wychodzi.
W efekcie wcale nie jestem do końca przekonany co do tego że mam optymalnie dobrany moduł i optymalnie wyregulowany gaźnik.
Teraz zaczyna sie zbierać mazidło w puszcze filtra - czyli mieszanka się cofa - i w sumie po wizytach u mistrzów została 16mm rurka w dolocie.

teraz sie zmieniło. Zrobiłem jakieś 300-350km na nowym cylindrze więc zakładam że sie dotarł i o ile jak był nówka to na postoju miał tendencje do trzymania około 2800obr na wolnych
tak teraz spadają na 1700-1500.

Dodatkowo po przepałowaniu chwile trzyma te wysokie wolne (ze 20 sekund) a potem spadają. Czyli na moje oko jest za bogato w paliwko?