Blokada w puszce filtra powietrza – są dwie?

Dodaj nowy temat na forum

! Forum Tuning Blokada w puszce filtra powietrza – są dwie?

Ten temat zawiera 16 odpowiedzi, ma 6 głosów i był aktualizowany ostatnio przez Zdjęcie profilowe Wombat Wombat 5 lata, 10 miesiące temu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)
  • Autor
    Wpisy
  • #153630
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 730

    Oglądam seryjną puszkę filtra od 1PE40QMB i tak się zastanawiam.
    Dużo sie mówi o zwężce w dolocie do gaźnika (już po przefiltrowaniu) ale w pokrywce filtra (przez którą zasysa) jest rurka dolotowa (od spodu) i ona ma średnice palca. Jest to jedyny wlot powietrza tam.

    tutaj taką widać

    to nie jest restrykcja?

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #153635
    Zdjęcie profilowe Lukario
    Lukario
    Użytkownik
    • Postów: 1 187

    u mnie w bartonie jest zupełnie inny filtr(obok silnika przed wariatorem) bez żadnych zwężek itp a silnik też 1pe40qmb. ile ci jedzie teraz ?

    Barton Orlando 2T – rozbity 😛
    Baotian BT49QT9- 20600km
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Junak 126 teraz za 279,95 zł miesięcznie

    Wybierając nowego Junaka 126 możesz skorzystać z promocyjnego finansowania RSSO 0% bez ukrytych kosztów i wpłaty własnej. Już za 279,95 zł miesięcznie (20 rat 0%) możesz wyjechać z salonu nowym motocyklem Junak 126!
    #153637
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 396

    W obudowach filtrów, które są montowane przed silnikiem spotyka się rurki wlotowe o średnicach 16 lub 18 mm. Mniej więcej odpowiada, to średnicy przepustnicy seryjnego gaźnika i jakiekolwiek zmiany średnicy wlotu powietrza do obudowy filtra, czy wyjęcie tej rurki/zwężki wymaga korekty składu mieszanki za pomocą dyszy paliwa w gaźniku, ale nawet wtedy silnik może się mulić podczas przyspieszania. Jeżeli średnica wlotu ma ok. 18 mm, to ja bym tego ruszał. Chińskie skutery 2T zazwyczaj są blokowane modułem, tulejką na wariatorze, wydechem i może być też dodatkowa tulejka nad przepustnica w gaźniku, która ogranicza jej maksymalne otwarcie.

    #153647
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Ja mam identycznie jak na zdjęciu. Nie radzę przy seryjnym silniku wyciągac tej rurki gdyż ona reguluje ilosć podawanego powietrza. Jeśli będzie go za duzo (po wyjęciu tego ustrojstwa) trzeba będzie włożyć większą dyszę główną. Można sobie tak zrobić przy siedemdziesiątce ale przy serii nie ma sensu.

    #153653
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 730

    U mnie ma 16mm. Z trudem tam wchodzi palec fakers.
    Czyli jeżeli mam 70cm cylinder, inny gaźnik i dysze ~80 to jest to restrykcja?
    Ile jedzie? 70 lekko i potem do 90 sie długo buja

    Dokładnie tak mam ja:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/3594867/9r9n.jpg

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
     
    Czytaj
    REKLAMA

    Kominiarka motocyklowa teraz za 10,59 PLN z tanią i szybką wysyłką

    Zadbaj o swoje zdrowie na motocyklu. Kominiarka pod kask to ochrona Twoich górnych dróg oddechowych i komfort termiczny w chłodne dni. Wysyłka w 24h. Paczkomat 12,50 PLN i darmowy zwrot do 14 dni.
    #153656
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Wombat, gdzie ty pchasz te paluszki???

    #153658
    Zdjęcie profilowe Wombat
    Wombat
    Moderator
    • Postów: 18 730

    ej dziura była to musiałem wsadzić palec.

    A tak na poważnie to po tych ostatnich walkach z chrzczonym paliwem kiedy zdemontowałem tą pokrywe i psikałem samostartem w dolot a potem już psikałem od spodu w tą rurke na zamontowanej pokrywie.
    I po radzie jednego z mechaników – pan zakręci go i zatka ten dolot palcem to może zassie więcej z gaźnika… skojarzyłem że faktycznie. Jest tam taki dolot że można go zatkac palcem.I tak sie zastanawiam po tych wizytach u 2 tunerów, modułach, wydechach, gaźnikach dyszach i cylindrach że tam cały czas jest 16mm dolot do silnika (zakładając że ta puszka na filtr jest superszczelna,powiedzmy).

    Oprócz tego zaczęło mi coś pokapywać z puszki filtra bo zbiera sie tam olej wiec dlatego zacząłem bliżej sie przyglądać całości.
    Akurat dotarłem tego Airsala sporta wiec pewnie czas na jakies regulacje.
    Tak troche kilka srok za ogon

    ziuuummmm…. (nie bije piany na PW)
    #153665
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 396

    Wombat napisał:

    ej
    I po radzie jednego z mechaników – pan zakręci go i zatka ten dolot palcem to może zassie więcej z gaźnika…

    Ha, ha 🙂 Mechanior – Wujek Dobra Rada. Na poważnie, to nie wiem, jaki miał kolega Wombat problem ze swoim skuterem, ale dwusuwa bardzo łatwo zalać i co ciekawe objawy wówczas ma takie, jakby nie dostawał paliwa. W skrócie działa to tak, że silnik skutera ze sprawnym zaworem membranowym ma dobry zaciąg mieszanki, ale jeżeli szybko nie nastąpi jej zapłon, a wal przekręci się jeszcze kilka razy, to w komorze korbowej potrafi się zebrać tyle paliwa, że po zdemontowaniu membrany widać przeciwwagi wału pluskające się w benzynie. Co ciekawe, jeżeli tej benzyny jest dużo i liczymy, że sobie odparuje, to kolejnym problemem jest olej w tym paliwie. Benzyna odparuje, ale olej zostanie … Resztę można sobie dopowiedzieć. Dlatego w dwusuwie tak ważna jest sprawna instalacja zapłonowa. Przede wszystkim dobra świeca i wymiana kiepskiej fajki na coś z palety NGK. Zwłaszcza metalowe fajki potrafią robić cuda typu przebicie na głowicę.

    Wracając do tematu. Przy cylindrze 70 można poeksperymentować z tym dolotem powietrza, ale trzeba się zaopatrzyć w 2-3 szt. większych dysz paliwa i próbować.

    #153666
    Zdjęcie profilowe J23
    J23
    Użytkownik
    • Postów: 396

    J23 napisał:

    Wombat napisał:

    I po radzie jednego z mechaników – pan zakręci go i zatka ten dolot palcem to może zassie więcej z gaźnika…

    Ha, ha 🙂 Mechanior – Wujek Dobra Rada. Na poważnie, to nie wiem, jaki miał kolega Wombat problem ze swoim skuterem, ale dwusuwa bardzo łatwo zalać i co ciekawe objawy wówczas ma takie, jakby nie dostawał paliwa. W skrócie działa to tak, że silnik skutera ze sprawnym zaworem membranowym ma dobry zaciąg mieszanki, ale jeżeli szybko nie nastąpi jej zapłon, a wal przekręci się jeszcze kilka razy, to w komorze korbowej potrafi się zebrać tyle paliwa, że po zdemontowaniu membrany widać przeciwwagi wału pluskające się w benzynie. Co ciekawe, jeżeli tej benzyny jest dużo i liczymy, że sobie odparuje, to kolejnym problemem jest olej w tym paliwie. Benzyna odparuje, ale olej zostanie … Resztę można sobie dopowiedzieć. Dlatego w dwusuwie tak ważna jest sprawna instalacja zapłonowa. Przede wszystkim dobra świeca i wymiana kiepskiej fajki na coś z palety NGK. Zwłaszcza metalowe fajki potrafią robić cuda typu przebicie na głowicę.
    Wracając do tematu. Przy cylindrze 70 można poeksperymentować z tym dolotem powietrza, ale trzeba się zaopatrzyć w 2-3 szt. większych dysz paliwa i próbować.

    #153667
    Zdjęcie profilowe Kisiu1981
    Kisiu1981
    Użytkownik
    • Postów: 4 647

    Tak. Jesli wyjmujemy te rurkę to kupmy od razu zestaw dysz testowych i zaopatrzmy się w dużo czasu i cierpliwości. Ta rurka pozwala zaciągnać idealną ilość powietrza do seryjnego cylindra. Przy innych trzeba regulować sobie samemu.

Oglądasz 10 postów - 1 przez 10 (z 17 łącznie)

Ups... Musisz się zalogować, lub zarejestrować żeby odpowiedzieć w tym temacie.
Przejdź do Rejestracja lub Logowanie