Biegi Zipp pro 50

Kupiłem ostatnio zippa pro 50, i zacznę od tego że mam 4 biegi: luz, 1,2,3,4 luz 1,2,3,4 luz …
Zawsze brałem i z 4 np cofałem (kopnieciem w gore) na 3 i jechalem dalej, a ktoś mi powiedział że chcac miec z 4 3 musze wbic ten luz 1, 2 i dopiero 3 nie moge cofaćbo coś sie niby psuje, jak twierdzi “biegi w tym motorze sa wszystkie do dołu”, moze i tak ale jeśli przykładowo z 4 chce 1 zeby ruszyc luzuje sobie i wbijajac 1 szarpie, hamuje ciezko powiedziec 2 wbijam mniej szarpie czy to hamuje ale nadal. I dążę do odpowiedzi czy mogę cofac z 4 na 3 czy nie. Zależy mi na odpowiedziach od osób które maja ten motór i ta robia kilka lat i nic ew. od osób mega w tym ogarniętych. :wink:

Nic Ci się nie zepsuje. Wbijaj z 4 na 3 i nie słuchaj głupot. Prędzej zepsujesz go wbijając z 4 luz i kolejne biegi bo jadąc szybko i wbijając po luzie 1 to skrzynia dostaje dzikich obrotów. Ja mam Zippa Salmo i też wszystkie biegi w dół, tyle że nie mam jej na okrągło i muszę cofać biegi żeby zejść na niższe biegi. Mam prawie 50 tysięcy km. I nic się nie zepsuło.

Dzięki wielkie, jak coś nadal czekam na odpowiedzi które poprą, bądź podważa zdanie Pana Michała bądź go podważą. :wink:

a co tu potwierdzać. Biegi można wbijać w górę i zbijać w dół bo po to są. Wiec zmieniaj 3 na 4 i z 4 na 3 jak ci pasuje.
Jeżeli pilnujesz obrotów na biegach to możesz zmieniać jak chcesz. Uważa się z jedynką - bo tą się wbija najlepiej na postoju

Ja schodząc z biegów zbijam z 4-3-2, na dwójce zwalniam poniżej 20km/h i dopiero zbijam na 1 i luz już dohamowując. Wtedy skrzynia ma niskie obroty i nie dostaje w kość. Niestety nie mam okrągłej skrzyni jak u Ciebie i u mnie schodzenie z biegów jest wymuszone konstrukcją. Raz zbiłem wszystkie biegi przy ponad 30km/h podczas pierwszej jazdy jak był nowy - na 1 biegu skrzynia aż zawyła z obrotów, ale dopiero się uczyłem nim jeździć. Ale skoro przejechałem 50 tysięcy przez 7 lat, i nic przy niej nie robiłem, to znaczy że wszystko jest ok.